Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Og årsaken til at jeg står på dette er at det er ren skjær galskap å selge HD4850 med intensjonen om å idle på 80C, nettopp fordi det vil varme opp resten av PCen unødvendig og spesielt i HTPC og Barebone kasser...

 

4850 sin vifte sirkulerer bare luften som er i kabinettet, den sender den ikke ut. (det er en single-slot løsning). Kabinettet blir ikke noe varmere eller kaldere om viften på kortet går på 13% eller 50%. Det er viftene i kabinettet/powersupply som kjøler ned kabinettet.

Eh jada... men den logikken holder ikke helt mål. Hvis enheten er varmere så skyver du varmere luft ut i kabinettet. Det har mye å si for kabinettemp og området rundt GPU om du hele tiden har en GPU på 88 grader vs en på 59 grader. Om du lar ting gå varmere blir også luften du skal kvitte deg med varmere.

 

I følge din teori skal jeg ikke merke forskjell i kabinett temperatur når mitt HD3850OC med Glaciator kjøler har en GPU temp på 80 grader vs. 59 grader. Merkelig nok har den vesentlig forskjellig kabinett temp under de forskjellige forholdene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fikk til nå. Problemet var at man måtte ha Overdrive aktivert i CCC

 

Måtte også sette Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" /> og <Property name="Want" value="50" /> to plasser i fila siden jeg har to kort.

Man må ha overdrive aktivert i CCC ja, det var ny informasjon. Har prøvd i evig tid å få til den fixen uten resultat, skal prøve etter jobb å se om dette hjelper, men imellomtiden: kan noen forklare hvor man setter på overdrive?

Lenke til kommentar
http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...88&pageid=3

 

Trolig må jeg ut å selge skjermkort igjen ser det ut til med tanke på linken over.

 

http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...88&pageid=7

 

eller kansje ikke :hmm: leser jeg feil eller drar faktisk 280 fra her?+.

 

Glemm det siste, leste ovenfra og ned hehe.

 

Det var betydlig bedre enn 4870 i CF ja :D godt å se 4870x2 så bra som jeg trodde...hihi

Lenke til kommentar
Er det noen her som har driverproblemer i Crysis?

Min crasher stadig vekk. Først så slår skjermen seg av og på, og etter noe

som virker som en "nøling" fra skjermkortet sin side kommer en reboot.

 

Jeg kjører Catalyst driverene med hotfix på Vista Ultimate 64, og Crysis 32bit funker. Tror ikke 64bit Crysis funker, gjorde iallefall ikke det for meg igår når jeg testet.

 

Kan det være noe med PSU'en din? Jeg kjører overkill PSU for å slippe å tenke på om maskinen min klarer det eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kan det være noe med PSU'en din? Jeg kjører overkill PSU for å slippe å tenke på om maskinen min klarer det eller ikke.

 

PSUen hans klarer oppsettet hans helt fint, kunne sikkert ha slengt på et skjermkort til, og et utall disker til uten at strømforsyningen hadde fått problemer.

 

 

Jeg bestilte mitt 4870 på fredagen, forhåpentligvis kommer den i løpet av uka :wee:

Lenke til kommentar
Kan det være noe med PSU'en din? Jeg kjører overkill PSU for å slippe å tenke på om maskinen min klarer det eller ikke.

 

PSUen hans klarer oppsettet hans helt fint, kunne sikkert ha slengt på et skjermkort til, og et utall disker til uten at strømforsyningen hadde fått problemer.

 

 

Jeg bestilte mitt 4870 på fredagen, forhåpentligvis kommer den i løpet av uka :wee:

 

Joda PSUen min har jeg sjekka. Den er stabil som ett fjell. Faktisk så viker den ikke litt på voltene engang. Jeg har søkt litt på nettet og det er en og annen som faktisk har samme problem som meg. Jeg har ikke fjernet restene av den gamle 8800 GTSen min. Tror dere det kan ha noe å si? Dessuten har jeg i tillegg nettopp byttet ut en gammel E6600 til Q6600. Burde vel kanskje kjøre inn en ny Vista kanskje? Ser også på tester at 8.6 kjører Crysis mye bedre enn det 8.6 hotfix og det 8.7B gjør. Får vel prøve meg frem. Noen tips eller? :)

Lenke til kommentar
Er det noen her som har driverproblemer i Crysis?

Min crasher stadig vekk. Først så slår skjermen seg av og på, og etter noe

som virker som en "nøling" fra skjermkortet sin side kommer en reboot.

Skjer dette uten overklokking av skjermkortet også? Hadde lik oppførsel fra mine HD3870 kort ved for høy klokk...

 

Å ta en Driver sweeper i safemode er obligatorisk dersom du bytter skjermkort til et annet merke. Ligger mye nv*.xx filer igjen i systemet, så sliter du. Men er det bare Crysis som oppfører seg slik, så ville jeg testet på lavere klokk..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Er det noen her som har driverproblemer i Crysis?

Min crasher stadig vekk. Først så slår skjermen seg av og på, og etter noe

som virker som en "nøling" fra skjermkortet sin side kommer en reboot.

Skjer dette uten overklokking av skjermkortet også? Hadde lik oppførsel fra mine HD3870 kort ved for høy klokk...

 

Hmmm ... har ikke sett artefakter eller noe men skal prøve å klokke ned skjermkortet. Det kan jo hende at det bare er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har driverproblemer i Crysis?

Min crasher stadig vekk. Først så slår skjermen seg av og på, og etter noe

som virker som en "nøling" fra skjermkortet sin side kommer en reboot.

Skjer dette uten overklokking av skjermkortet også? Hadde lik oppførsel fra mine HD3870 kort ved for høy klokk...

 

Hmmm ... har ikke sett artefakter eller noe men skal prøve å klokke ned skjermkortet. Det kan jo hende at det bare er der problemet ligger.

Fikk ikke artifakter jeg heller, fikk svart skjerm, no signal o.l. og samme pausen... Husk at så lite som 5mhz på GPU/Ram kan være forskjellen på stabilitet og ustabilitet. "Recovery" funksjonene på nyere skjermkort ved opptaget ustabilitet, oppfører seg som dette, men da ofte med en driverresetting advarsel...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...