Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer ikke vifte styring i driverene fra Ati, men dere kan lage en profil selv.

 

 

Save the file then reload the Profile you just edited in the CCC. Done.

 

 

 

Hvordan reloader jeg fila?

Bare velg den samme profilen igjen fra lista i CCC etter at du har lagret forandringene i notepad.

 

 

 

Men jeg finner ikke den lista. Jeg er sikkert blind, men kan du si nøyaktig hvor i CCC jeg finner den lista?

Lenke til kommentar
det er svar på det her: http://www.techpowerup.com/65649/R700_Supp...rossfire_X.html

 

4870X2 støtter CF, men du må ha hk som støtter fireveis CF sier kilden. Eneste i dag er jo AMDs 790FX og da vil jo prosessoren begrense med en gang :p

 

grunnen til at du må ha fireveis støtte er kanskje at det er en annen oppbyggningen på den interne crossfirelinken som gjør at HK "ser" 4 GPU på 2x 4870X2, mens på 2x 3870X2 så så HK bare to skjermkort med en gpu hver. håper noen skjønte det :p

Jeg ser de skriver fireveis CrossfireX i artikkelen men hvis de lekkede bildene er ekte (noe jeg tror) så er det bare tilkoblinger nok til toveis CrossfireX.

 

det blir vel fire veis siden det blir 2 x X2

Lenke til kommentar
det er svar på det her: http://www.techpowerup.com/65649/R700_Supp...rossfire_X.html

 

4870X2 støtter CF, men du må ha hk som støtter fireveis CF sier kilden. Eneste i dag er jo AMDs 790FX og da vil jo prosessoren begrense med en gang :p

 

grunnen til at du må ha fireveis støtte er kanskje at det er en annen oppbyggningen på den interne crossfirelinken som gjør at HK "ser" 4 GPU på 2x 4870X2, mens på 2x 3870X2 så så HK bare to skjermkort med en gpu hver. håper noen skjønte det :p

Jeg ser de skriver fireveis CrossfireX i artikkelen men hvis de lekkede bildene er ekte (noe jeg tror) så er det bare tilkoblinger nok til toveis CrossfireX.

det blir vel fire veis siden det blir 2 x X2

Ja, firefeis som i fire GPU-er, men ikke firefeis som i fire skjermkort slik artikkelen beskriver.

Lenke til kommentar

Er litt dum for øyeblikket. Prøver og sette vifte hastigheten på kortet til 50% nå.

 

Blir det da slik?

 

 

<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">

<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />

</Feature>

<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">

<Property name="Want" value="50" />

</Feature>

<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">

<Property name="Want" value="50" />

Lenke til kommentar
Nei , slik :

<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">

<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />

</Feature>

<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">

<Property name="Want" value="0" />

</Feature>

<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">

<Property name="Want" value="50" />

 

Takk:)

Lenke til kommentar

Fikk til nå. Problemet var at man måtte ha Overdrive aktivert i CCC

 

Måtte også sette Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" /> og <Property name="Want" value="50" /> to plasser i fila siden jeg har to kort.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
det er svar på det her: http://www.techpowerup.com/65649/R700_Supp...rossfire_X.html

 

4870X2 støtter CF, men du må ha hk som støtter fireveis CF sier kilden. Eneste i dag er jo AMDs 790FX og da vil jo prosessoren begrense med en gang :p

 

grunnen til at du må ha fireveis støtte er kanskje at det er en annen oppbyggningen på den interne crossfirelinken som gjør at HK "ser" 4 GPU på 2x 4870X2, mens på 2x 3870X2 så så HK bare to skjermkort med en gpu hver. håper noen skjønte det :p

Jeg ser de skriver fireveis CrossfireX i artikkelen men hvis de lekkede bildene er ekte (noe jeg tror) så er det bare tilkoblinger nok til toveis CrossfireX.

det blir vel fire veis siden det blir 2 x X2

Ja, firefeis som i fire GPU-er, men ikke firefeis som i fire skjermkort slik artikkelen beskriver.

2 * 4870X2 blir som å ha 4 * 4870 kort. Men første nevnte tar kun 2 PCIe spor og dette tillater bedre luftflyt og bdere temperaturer. Hvis ryktene om de "nye" intern Crossfire og den "nye" minnefordelingen stemmer, da kommer den til å bli mye bedre på ytelse også.

 

Mye er fremdeles uklart om HD4870X2, men alt tyder på at det kommer til å bli et bedre valg enn 2 * 4870 på både pris, ytelse og temperatur.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Min venn hadde bestilt et HD4850 og fikk det i posten, men så er han i danmark akkurat nå så ejg fikk lov til å låne det for CrossFire oppsett med mitt HD4870! Har installert begge kortene og tatt på begge crossfire broene og har avinstallert tidligere hotfix driver.

 

Lurer da på hvilken driver jeg skal installere for CrossFire oppsettet? Er det lurt å ta HotFix driveren? I tilfelle, hvilken av hotfixene? HD4870 eller HD4850?

Lenke til kommentar
"C:\Documents and Settings\brukernavn\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\

 

Local Settings + Application Data er skjult .

Du må "slå på" vise skjulte filer / mapper .

 

 

er ingenting som er skjult her. Det skal vel stå under "Files and folder tasks" på venstre siden av vinduet?? Det jeg har og velge mellom når jeg trykker på "Mats" som da er min bruker på pc`n er. Contacts,Desktop,Favorites,My documents og start menu...

Endret av Akando
Lenke til kommentar
"C:\Documents and Settings\brukernavn\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\

 

Local Settings + Application Data er skjult .

Du må "slå på" vise skjulte filer / mapper .

 

 

er ingenting som er skjult her. Det skal vel stå under "Files and folder tasks" på venstre siden av vinduet?? Det jeg har og velge mellom når jeg trykker på "Mats" som da er min bruker på pc`n er. Contacts,Desktop,Favorites,My documents og start menu...

post-35394-1215960108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
"C:\Documents and Settings\brukernavn\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\

 

Local Settings + Application Data er skjult .

Du må "slå på" vise skjulte filer / mapper .

 

 

er ingenting som er skjult her. Det skal vel stå under "Files and folder tasks" på venstre siden av vinduet?? Det jeg har og velge mellom når jeg trykker på "Mats" som da er min bruker på pc`n er. Contacts,Desktop,Favorites,My documents og start menu...

 

 

Ok takk:) Neste problem. Når jeg går inn i ACE mappa så ligger det ingenting. Har lags profil som heter 50% i CCC.

 

Jeg trykket på "Profil manager" og lagde en profil som het 50%.Skal jeg skrive noe i Profile description? Kalte den bare 50% jeg og savet den. Trodde den da skulle vises i ACE mappa:/ Herregud jeg er noob i dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...