Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Hadde du tatt deg tid til å lese gjennom det jeg skrev, så hadde du sett at å endre på filen bare var en av løsningene. Driveren er ikke kommt ut enda, men hofixen er ute og går, og den er en fullverdig erstattning for driveren som kommer hver måned.

Hofixen klarte ikke å fikse en dritt angående dette problemet. (ta din tid og les nøye og forstå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjønner ikke hvorfor folk maser om disse temps, de er høye. men så lenge kortene er stabile har det ingenting og si.

 

ati sine folk slipper ikke et kort som har en slik feil, den ville kostet flere 100 millioner+. om kortet er bygd for og tåle temps opp mot 120 grader er 70 grader idle null stress bortsett fra hos folk som sitter og lese temps.

 

det vi har fått er kort som er meget stille og som yter bra, noe som skal glede folk og ike stresse :yes:

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvorfor folk maser om disse temps, de er høye. men så lenge kortene er stabile har det ingenting og si.

 

ati sine folk slipper ikke et kort som har en slik feil, den ville kostet flere 100 millioner+. om kortet er bygd for og tåle temps opp mot 120 grader er 70 grader idle null stress bortsett fra hos folk som sitter og lese temps.

 

det vi har fått er kort som er meget stille og som yter bra, noe som skal glede folk og ike stresse :yes:

Men hvordan finner man tempen? Kunne vært morsomt å sett dem..

Lenke til kommentar
Hadde du tatt deg tid til å lese gjennom det jeg skrev, så hadde du sett at å endre på filen bare var en av løsningene. Driveren er ikke kommt ut enda, men hofixen er ute og går, og den er en fullverdig erstattning for driveren som kommer hver måned.

Hofixen klarte ikke å fikse en dritt angående dette problemet. (ta din tid og les nøye og forstå)

 

Jeg reffererte ikke til det tilfellet men 48X0 serien generelt, hvis du missforsto dette så beklager jeg.

Det blir produsert mangfoldige skjermkort daglig, og uansett produsent, så hender det at et og annet skjermkort kommer med en defekt. Slik er det med alle produkter.

Endret av leo123
Lenke til kommentar
Når den dritten reebooter og fryser, da trenger du ikke å være hjernekirurg for å kjønnet at noe alvorlige er galt.

 

Er ikke sikker på om problemet skyldes at kortet blir "for varmt". Årsaken til dine problemer kan vere så mye. PCen din skal ikke reboote seg vist skjermkortet blir for varmt.

 

Noen av problemene can vere PSUen, selv om den har nok watt i teorien til å kunne klare det, kan det hende at railsen skjermkortet ditt kjører fra drar for mye ampere.

 

Kan og hende at problemet ligger i at selve temperaturen i kabinettet blir for høy, siden 4850 kortet ikke skyver luften ut av kabinettet som hd3870x2 og hd4870 gjør.

Akuratt det problemet hadde jeg når jeg kjørte 2x 8800 gtx i sli en stund, måtte bare ta de ut. Den kjøleløsningen var meningen at skulle skubbe luften ut av kabinettet, men av en eller annen grunn var det laget noen utsporinger som gjorde at mesteparten av den varme luften ble skjøvet ut inne kabinettet. De kortene her kjørte ofte på en 80-90 grader celcius også btw. Grunnet all den varme luften i kabinettet blei resten av komponentene i PCen så ustabile at jeg ikke kunne ha de 2 kortene i maskinen lenger. 1 Kort funket, varmen fra 2 blei for mye. Vist ikke de 2 HD4870 jeg kjører nå hadde fått luften ut av kabinettet, kunne jeg nok ikke brukt de heller.

 

Problemer med avinstalering av gamle drivere og installere de nye kan og vere årsaken til de problemene, spesiellt i Vista kan det vere årsaken til en del problemer med endring av drivere.

 

Det er nok mange andre muligheter også for hvorfor PCen din restarter og fryser under spilling, trenger nødvendigvis ikke å vere grunnet høy temperatur på selve skjermkortet.

Vist det er selve årsaken så har du motatt et deffekt kort og bør RMAe det.

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar
Når den dritten reebooter og fryser, da trenger du ikke å være hjernekirurg for å kjønnet at noe alvorlige er galt.

 

Er ikke sikker på om problemet skyldes at kortet blir "for varmt". Årsaken til dine problemer kan vere så mye. PCen din skal ikke reboote seg vist skjermkortet blir for varmt.

 

Noen av problemene can vere PSUen, selv om den har nok watt i teorien til å kunne klare det, kan det hende at railsen skjermkortet ditt kjører fra drar for mye ampere.

 

Kan og hende at problemet ligger i at selve temperaturen i kabinettet blir for høy, siden 4850 kortet ikke skyver luften ut av kabinettet som hd3870x2 og hd4870 gjør.

Akuratt det problemet hadde jeg når jeg kjørte 2x 8800 gtx i sli en stund, måtte bare ta de ut. Den kjøleløsningen var meningen at skulle skubbe luften ut av kabinettet, men av en eller annen grunn var det laget noen utsporinger som gjorde at mesteparten av den varme luften ble skjøvet ut inne kabinettet. De kortene her kjørte ofte på en 80-90 grader celcius også btw. Grunnet all den varme luften i kabinettet blei resten av komponentene i PCen så ustabile at jeg ikke kunne ha de 2 kortene i maskinen lenger. 1 Kort funket, varmen fra 2 blei for mye. Vist ikke de 2 HD4870 jeg kjører nå hadde fått luften ut av kabinettet, kunne jeg nok ikke brukt de heller.

 

Problemer med avinstalering av gamle drivere og installere de nye kan og vere årsaken til de problemene, spesiellt i Vista kan det vere årsaken til en del problemer med endring av drivere.

 

Det er nok mange andre muligheter også for hvorfor PCen din restarter og fryser under spilling, trenger nødvendigvis ikke å vere grunnet høy temperatur på selve skjermkortet.

Vist det er selve årsaken så har du motatt et deffekt kort og bør RMAe det.

Her er det flere gode poeng. En saklig diskusjon om mulige årsak og løsninger, kan hjelpe andre med å løse problemene med varmeutvikling på sine hd4850.

 

Det er nok en kombinasjon av flere mulige årsaker, men det fremkommer litt for ofte på Hd4850 for å kunne bagatelliseres. Noen klarer seg bra, da kan det ha andre årsaker også.

 

Men flere prøver å kjekke seg med å skaper en "terror"-atmosfære, og det fører til at folk tør ikke å nevne sine problemer i denne tråden. Og enda verre, fornektelsen er så stor at ingen gidder å prate om mulige løsninger.

Lenke til kommentar
Nei, bildet er feillinket. Riktig link er http://bildr.no/image/226155.jpeg.

Men tempen ser normal ut?

 

EDIT:

Nå ser jeg det på http://bildr.no/image/226155.jpeg . Er dette Idle eller Load temp? Hvis det er idle, da er det ingen tvil at 85'C er høyt.

 

Hvordan er stabiliteten under spilling? det er det som telles. kan du spille uten å fryse og reeboote? dette blir nok det ytterste konsekvensen. Hvis du kan spille uten framedropp og hakk, da er det greit.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
PCen din skal ikke reboote seg vist skjermkortet blir for varmt.

 

For varm gpu kan føre til frysing, blåskjerm\reboot.

 

Foreslår at dere prøver å bytte ut kjøle pastaen på kjøleren med artic silver 5, gjordet nettop det med mitt og idle temp sank 8-9 grader. Spesielt for dem som har for varm kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...