Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

elsker de som svikter nvidia.

 

ikke rart de sliter når de har dobbbelt så stor die size på 65 nm gpu mot at ati sin 55nm

 

 

rv770vsgtxvspenryn.png

 

 

sapphire 4870 til 1800, men dog ikke på lager

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355992

 

4870x2 ser så sinnsykt langt ut! Synd de kortene må bli så store at flere ikke får plass til den i kabinettene sine.

 

Noen som vet om det vil passe i et Antec 900 kabbis ? Blir ikke på tale å skifte kabinett pga plassmangel til skjermkort.

 

synd det det med at kortene blir så lange, men her ser du hvor langt det er

HD4870X2_PCB_Overview.jpg

8800 Ultra er 10.5" (26,25cm)

 

heldigvis har jeg mulighet til å stappe skjermkort langt inn 5,25" bønnne mine på lian-li V1000 :p

Lenke til kommentar
sapphire 4870 til 1800, men dog ikke på lager

Ikke på lager ser ut til å være en gjenganger. Det tyder på leveringsproblemer som ligger dypere i salgskjeden: hos produsenten. Den enorme etterspørselen har vist vært uventet stor. Siden det tar ca 2 måneder fra man skrur opp takten på produksjonen i ene enden til GPU-ene kommer raskere ut fra andre siden av produksjonslinjene så kan det tyde på at det blir lav tilgjengelighet på HD 48x0-kort i så mye som et par måneder fremover. Skal dere ha slike kort så bør dere bestille raskt for å komme tidlig i køa. Evt. bestille fra noen av de få som har kort på lager selv om det koster litt ekstra.

Lenke til kommentar

Er nok kraftig manko på GDDR5 minne, noe som nok er litt av årsaken til at 4870X2 kommer en stund senere også (i tillegg til intern bro + driveroptimalisering), da har de fått ut "hovedtyngden" av HD4870 kort fra fabrikkene.

 

Virker ikke som det er mangel på HD48xx brikker ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte fra amentio når de hadde på lager for en uke siden. Men ingenting er sendt fra de enda. Virker litt halvshabby den lagertilstanden deres. Tror det var 24stk igjen når jeg bestilte, har sendt mail men som alle vet ting tar tid hos de :(

 

 

Jeg er litt uenig den at ting tar tid hos amentio. Jeg har i løpet av siste måneden handlet for en drøyt 20 tusen i forskjellige deler, og mange mindre kolli. En god del av dette ifra amentio. Jeg hadde drept 2 prosessorer her i helgen, og sendte inn bestilling natt til søndag, og sa at det hastet med prosessorene og ønsket dem en fortsatt riktig god sommer.

Jeg fikk prosessorene, i dag.

 

Det er RIMELIG kjapt levert. Kudos Amentio!

Lenke til kommentar
Jeg bestilte fra amentio når de hadde på lager for en uke siden. Men ingenting er sendt fra de enda. Virker litt halvshabby den lagertilstanden deres. Tror det var 24stk igjen når jeg bestilte, har sendt mail men som alle vet ting tar tid hos de :(

 

 

Jeg er litt uenig den at ting tar tid hos amentio. Jeg har i løpet av siste måneden handlet for en drøyt 20 tusen i forskjellige deler, og mange mindre kolli. En god del av dette ifra amentio. Jeg hadde drept 2 prosessorer her i helgen, og sendte inn bestilling natt til søndag, og sa at det hastet med prosessorene og ønsket dem en fortsatt riktig god sommer.

Jeg fikk prosessorene, i dag.

 

Det er RIMELIG kjapt levert. Kudos Amentio!

Jeg har delvis gode erfaringer med amentio fra tidligere. I det siste det ikke har vært så bra. Bestilte en pc til en kammerat for en måned siden om 3 dager. Da var hovedkortet som de hadde ute "feil": "hovedkort du har lagt i bestilling er et demokort som er lagt ut ved en feil av vår levrandør,ønsker du å få refundert beløp for kort eller vil du finne en alternativ vare." Denne mailen ble besvart men ingenting har skjedd. En ting at de har rotet med skjermkortet mitt med den etterspørselen som er nå, men prosessoren min ble heller ikke sendt før de fikk en ny mail av meg. En måned gjør endel med prisene når du kjøper en pc til 8000,-.

 

Har de nye driverne kommet ut nå? Noen som har testet? Kjøpte

pcen minprimært for å kunne spille HD-filmer, men ble litt overkill. Veldig billig alt hw har blitt nå, før "måtte" man ut med over 10000,- for å få en brukendes pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
sapphire 4870 til 1800, men dog ikke på lager

Ikke på lager ser ut til å være en gjenganger. Det tyder på leveringsproblemer som ligger dypere i salgskjeden: hos produsenten. Den enorme etterspørselen har vist vært uventet stor. Siden det tar ca 2 måneder fra man skrur opp takten på produksjonen i ene enden til GPU-ene kommer raskere ut fra andre siden av produksjonslinjene så kan det tyde på at det blir lav tilgjengelighet på HD 48x0-kort i så mye som et par måneder fremover. Skal dere ha slike kort så bør dere bestille raskt for å komme tidlig i køa. Evt. bestille fra noen av de få som har kort på lager selv om det koster litt ekstra.

 

Ja, en så mye av det samme når 8800GT ble lansert, de kortene var jo nesten ikke mulig og oppdrive før en god stund etterpå. Vil også si at det er mulig og oppdrive ganske billige 4870 kort, er noen steder der en har de på lager til under 2000,- kroner, noe jeg vil si er en fin pris for disse kortene. Selv betalte jeg 1800 med frakt for mitt kort :)

 

Mitt kort kommer forøvrig i morgen, bare synd jeg ikke får hentet det på en 5-6 dagers tid nå..

Lenke til kommentar

Regner med Simen1 trodde du mente CavemaNz var en av nVidia svikerne som ville kjøpe seg ATi kort, hehe.

Skjønte at du mente Gainward, som i årevis har holdt seg til kort med nVidia brikker, men som etter RV770 suksessen har åpnet for ATi også.

 

Ingenting er skjønnere enn heftig konkurranse mellom ATi og nVidia, og det har vi også sett på prisene i det siste. Jeg håper bare AMD klarer seg på CPU-siden også, så prisene der også nyter godt av konkurransen.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...