Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

"C:\Documents and Settings\brukernavn\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\

 

Local Settings + Application Data er skjult .

Du må "slå på" vise skjulte filer / mapper .

 

 

er ingenting som er skjult her. Det skal vel stå under "Files and folder tasks" på venstre siden av vinduet?? Det jeg har og velge mellom når jeg trykker på "Mats" som da er min bruker på pc`n er. Contacts,Desktop,Favorites,My documents og start menu...

 

 

Ok takk:) Neste problem. Når jeg går inn i ACE mappa så ligger det ingenting. Har lags profil som heter 50% i CCC.

 

Jeg trykket på "Profil manager" og lagde en profil som het 50%.Skal jeg skrive noe i Profile description? Kalte den bare 50% jeg og savet den. Trodde den da skulle vises i ACE mappa:/ Herregud jeg er noob i dag...

 

 

 

 

prøv å se i C:\Documents and Settings\brukernavn\Local Settings\Application Data\ATI\ACE\Profiles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men flere prøver å kjekke seg med å skaper en "terror"-atmosfære, og det fører til at folk tør ikke å nevne sine problemer i denne tråden. Og enda verre, fornektelsen er så stor at ingen gidder å prate om mulige løsninger.
Jeg begynner helt ærlig å bli mektig lei av disse dårlig skjulte og helt feilaktige beskyldningene. Det har vært snakket om varmeproblemene med RV770 referanseproduktene fra første dag og man har kommet med gode løsningsforslag fra de du sikter til her.

 

Forhold deg saklig heretter!

 

EDIT:

Og dropp disse håpløse hentydningene dine om "varme terroristene" i hvert eneste innlegg du skriver i denne tråden relatert til varmeproblemet. Det er helt utrolig å se hvordan du har holdt på med denne whiningen i så og si alle innlegg og sider som har vært produsert mens man har vært en uke borte fra forumet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men flere prøver å kjekke seg med å skaper en "terror"-atmosfære, og det fører til at folk tør ikke å nevne sine problemer i denne tråden. Og enda verre, fornektelsen er så stor at ingen gidder å prate om mulige løsninger.
Jeg begynner helt ærlig å bli mektig lei av disse dårlig skjulte og helt feilaktige beskyldningene. Det har vært snakket om varmeproblemene med RV770 referanseproduktene fra første dag og man har kommet med gode løsningsforslag fra de du sikter til her.

 

Forhold deg saklig heretter!

 

EDIT:

Og dropp disse håpløse hentydningene dine om "varme terroristene" i hvert eneste innlegg du skriver i denne tråden relatert til varmeproblemet. Det er helt utrolig å se hvordan du har holdt på med denne whiningen i så og si alle innlegg og sider som har vært produsert mens man har vært en uke borte fra forumet.

 

Det som er enda bedre at ifølge signaturen hans har han hverken HD4850 eller HD4870 og bruker informasjon fra poster i div forum som han dobbeltsjekker ikke engang.

 

Selvfølgelig er HD4850 et varmt kort, men jeg har ikke sett flere folk som har hatt problemer enn med andre kort som f.eks 8800GT eller HD2900

Hvis det er noen som "terroriserer" her er det deg Sam_Oslo, så ta deg en bolle og dropp dine håpløse hentydningene til "varme terroristene" og verdens undergang på grunn av at et kort er varmere enn "vanlig" i dine øyner.

 

Selv fikk jeg et sapphire HD4850 kort i retur for et svidd HD2900pro og kortet fungert problemfritt i flere dager nå selv i overklokket tilstand. Det er varmt, men det fungerer!

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Men la oss holde oss til saken og få frem de gode løsningsforslagene til førstepost, min tålmodighetsbrist var avsporing nok, men jeg ble bare så lei av å lese dette side opp og side ned.

 

Men har vi hørt noe mer om x2 eller 1Gb utgaven?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sant nok, hvis alle ignorerte han der så ville han ha sluttet å kommentere slik for lenge siden.

 

Nok off-topic fra min side

 

HD4850 kortet jeg har fått nå er bare midlertidig til HD4870X2 kortet kommer ut, men jeg har ikke hørt noe nytt. Litt trist egentlig fordi jeg skal reise på ferie i over en måned og blir lite "up to date" i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Kanskje det burde stå litt om temperaturer og viftestyring i første post?

Støtter dette forslaget, samt med hvilke løsningsforslag som har vært tilgjengelig fra dag 1 og konstruktive forslag som har vist seg i tråden.

Er jo dette trolig Sam tenker på. Fra min side har det gått ifra å få uteklukkendet pepper når jeg pratet om RivaTuner Atofan kontroll og muligheten til å klokke ned kortene og hva egentlig den nye driveren gjør men først nå er det første post matriell, mulig dere skal møte ham litt på halv veien akkurat her faktisk.

 

edit

Selvsagt har ikke alle problemer, det haddet jo vært katastrofe. Men helt tydlig at mange trenger gode tips her. For dem som er litt fingernemme kan det også være en god ide å legge på artic silver. Mitt 280 gtx droppet 8-9 grader når jeg gjordet det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Min venn hadde bestilt et HD4850 og fikk det i posten, men så er han i danmark akkurat nå så ejg fikk lov til å låne det for CrossFire oppsett med mitt HD4870! Har installert begge kortene og tatt på begge crossfire broene og har avinstallert tidligere hotfix driver.

 

Lurer da på hvilken driver jeg skal installere for CrossFire oppsettet? Er det lurt å ta HotFix driveren? I tilfelle, hvilken av hotfixene? HD4870 eller HD4850?

Det funket fint med HD4870 HOTFIX driver! Er oppe å kjører HD4870 + HD4850 i crossfire! :D

 

Når jeg nå skal stille viften på kortene så ser jeg to seksjoner der jeg kan sette "manual" og angitt viftespeed! Det fungerer på begge kortene :D

 

Skal ta noen tester for dere hvis dere er interresert ;) Vet ikke hva utslag en Q6600 på 3.0GHz gir. Kanskje jeg mister endel ytelse ved så lite OC?

 

EDIT:

CPU: 3.0GHz [8x 375] RAM: 999MHz GPU: Stock

post-127706-1215968974_thumb.jpg

Her er et resultat av 3Dmark06. Ser ihvertfall ut til at CrossFire funker. Fikk 14448 3Dmarks med HD4870 alene. Regner med cpu er en ganske stor flaskehals! Stay tuned! Crysis Next ;)

 

EDIT2:

I crysis er noe veldig falt :no: Fikk 25.09FPS med et HD4870, men i CrossFire kun 25.96FPS

post-127706-1215969932_thumb.jpg

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Fra min side har det gått ifra å få uteklukkendet pepper når jeg pratet om RivaTuner Atofan kontroll og muligheten til å klokke ned kortene
Ville ikke gitt noen pepper for gode konstruktive løsningsforslag til varmeproblemet på referansedesignen. Alle som har problemet må henvende seg her og få de tipsene vi kan gi(også sam_oslo og alle andre). Har ikke på noen måte sagt noe annet og håper vi holder oss til dette fremover på akkurat den saken :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ser det blir diskutert varmeproblemer her ?? Hva legger dere i det, ustabilt ? Kortene er laget for opp mot 125c men da har vifta begynt å surre på 100% for lenge siden.
Det er ikke fordelaktig at et skjermkort ligger over 90C på load, selv om de kan tåle oppimot 120C. Vi vet det er et varmeproblem fordi viftestyringen ikke er riktig implementert og at med bedre viftestyring, bedre goop osv så senkes loadtempen fra 88C til 59C. Med bedre 3.parts kjølere vil temp ant. forbedres ytterligere. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ser det blir diskutert varmeproblemer her ?? Hva legger dere i det, ustabilt ? Kortene er laget for opp mot 125c men da har vifta begynt å surre på 100% for lenge siden.

Syns denne viftediskusjonen har vart litt for lenge. La oss heller vente spent på neste driver som kommer 15.Juli om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...