Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Nope, tok ikke prog.språk forrige semester, jeg tok inf2100, inf2220, inf3331 og stk1000 forrige semsester. inf2100 og inf3331 er 2 meget gode fag om noen allerede har begynt å tenke på hva de skal ta til høsten. Utenom det så er jeg langt ifra alene om å ikke like INF2140. Ble visstnok slaktet av studentene i tilbakemeldingskjemaet til FUI. Som igjen gjorde at det ikke lenger er obligatorisk for prog.net.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, tok ikke prog.språk forrige semester, jeg tok inf2100, inf2220, inf3331 og stk1000 forrige semsester. inf2100 og inf3331 er 2 meget gode fag om noen allerede har begynt å tenke på hva de skal ta til høsten. Utenom det så er jeg langt ifra alene om å ikke like INF2140. Ble visstnok slaktet av studentene i tilbakemeldingskjemaet til FUI. Som igjen gjorde at det ikke lenger er obligatorisk for prog.net.

 

Hva er det som gjor 2140 daarlig? Er faget vanskelig? Eller er undervisningen daarlig? Hvis det er det siste, er boken til faget bedre?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fordel med god karakter i faget(B eller A, hender C holder). Stillingene blir lyst ut før hvert semester og du søker med å fylle ut et skjema på en nettside. etter det så blir man gjerne kalt inn til et intevju eller lignende.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg tok i sin tid første året informatikk men strøk på det ene faget (inf1000), grunnet familiære årsaker. Etter det har jeg ikke hatt mulighet til å ta det. Er det noe annet sted enn UiO det kan tas? Evt UiT, UiB, HiO eller noe slikt? Håper på svar.

Mvh

Trengersvar

 

Pga søknadsfrister skal det vel godt gjøres å få tatt det noe annet sted denne våren, så det blir tidligst om høsten (uansett hvor du har tenkt å ta eksamen). Men er det noen spesiell grunn til at du vil ta det et annet sted enn ved UiO?

Endret av axemire
Lenke til kommentar

Pga søknadsfrister skal det vel godt gjøres å få tatt det noe annet sted denne våren, så det blir tidligst om høsten (uansett hvor du har tenkt å ta eksamen). Men er det noen spesiell grunn til at du vil ta det et annet sted enn ved UiO?

Hei. Som svar til wampster og axemire og xaco.

 

Jeg meldte meg opp en gang, også ble jeg visstnok meldt opp til konting fordi jeg ikke møtte første gang, (2 stryk) også meldte jeg meg opp da 3. gang (noe jeg trodde var 2. gang) og fikk først møtt opp 2 timer ut i eksamen grunnet noen rare omstendigheter, og strøk da jeg ikke klarte å levere halve besvarelsen engang. Det jeg lurer på kan jeg ta akkurat det faget et annet sted? Eller er løpet kjørt?

Lenke til kommentar

Hei. Som svar til wampster og axemire og xaco.

 

Jeg meldte meg opp en gang, også ble jeg visstnok meldt opp til konting fordi jeg ikke møtte første gang, (2 stryk) også meldte jeg meg opp da 3. gang (noe jeg trodde var 2. gang) og fikk først møtt opp 2 timer ut i eksamen grunnet noen rare omstendigheter, og strøk da jeg ikke klarte å levere halve besvarelsen engang. Det jeg lurer på kan jeg ta akkurat det faget et annet sted? Eller er løpet kjørt?

 

På bachelorstudiet i IT på HiOA er det et fag som heter "Programmering" som går i første semester. Du kan jo spørre en studiekonsulent på IFI om du slipper INF1000 dersom du har førstnevnte emne i bagasjen.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta det "over nettet" og bare levere oppgaver og stille på eksamen tror du? Gitt at det ikke funker med HiOA?

 

Vi får håpe dette er mulig dersom det blir aktuelt. Jeg vet at f.eks IFI har begynt med obligatorisk oppmøte på gruppeøvelsene i INF1000 (men bare de første 4 ukene).

Lenke til kommentar

Hei. Som svar til wampster og axemire og xaco.

 

Jeg meldte meg opp en gang, også ble jeg visstnok meldt opp til konting fordi jeg ikke møtte første gang, (2 stryk) også meldte jeg meg opp da 3. gang (noe jeg trodde var 2. gang) og fikk først møtt opp 2 timer ut i eksamen grunnet noen rare omstendigheter, og strøk da jeg ikke klarte å levere halve besvarelsen engang. Det jeg lurer på kan jeg ta akkurat det faget et annet sted? Eller er løpet kjørt?

 

Det går an å søke fakultet om et fjerde forsøk. For eksempel det med at du ble meldt opp til konte uten å vite det er noe som er verdt å nevne i den søknaden. Mitt tips er å ta deg en tur opp i 4. etg for å snakke med en studiekonsulent også får du nok hjelp.

Lenke til kommentar

Det går an å søke fakultet om et fjerde forsøk. For eksempel det med at du ble meldt opp til konte uten å vite det er noe som er verdt å nevne i den søknaden. Mitt tips er å ta deg en tur opp i 4. etg for å snakke med en studiekonsulent også får du nok hjelp.

Takker for svar. Da skal jeg jammen gjøre det :-)

Håper det ordner seg.

Har fryktelig lyst til å fortsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...