Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

3GS her, ingen merkbar nedgang i strømbruk etter installasjon av 4.0 (GM). Til dere som har 1-2 dagers standby; det er noe gale på gang, siden min 3 år gamle 1 gen iPhone har klart 19 døgn i standby. True story.

 

Ellers har jeg ingen problemer med 4.0. Jeg har blant annet lest på ipod1 at utrolig mange har problemer med 4.0, mens oss med GM ikke har like mange problemer. Jeg har også lagt merke til at de med 3G har flere problemer enn de med 3GS. Dette sier vel sitt om hardwaren i 3G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er bare kalenderen vi vil dele.. ( Vi jobber turnus og butter vakter alt i ett så da er det greit å se planene til den andre) Har satt den ene iphonen isving med hotmail konto på mailen med puchfeed..

 

Kan vel bare fortsette med det og synke kalenderen med calDav og google kalenderen??

 

 

Halvor

 

Ingen som har svar på dette??

Bare fortsett å ha mailen på hotmail. Men får å få kalenderen til google tror jeg du må opprette en gmail konto. Du kan sette Gmail kontoen til å importere hotmail mailene dine automatisk. Så kan du synke gmail +kalender ved å sette opp en exchange konto på gmail.

Eller så kan du fortsette å bare ha hotmail, og så sette opp gmail som exchange men da bare velge å synke kalender.

Lenke til kommentar

Jeg solgte min 3G ifjor ca 1,5 mnd før 3GS kom ut. Fikk jo bra pris, men for en kjedelig periode. Surfer mye med iPhone, og spiller en del. Surfe opplevelsen var jo helt elendig på min daværende touch diamond.

Vil selge 32GB 3GS men vegrer meg litt da jeg ikke vet når telefonen kommer for salg i Norge.

Lenke til kommentar

Har tenkt å handle meg en brukt iPhone 3GS senere i sommer. Bruker idag en førstegenerasjons iPhone som jeg såklart må jailbreake for å kunne bruke.

Ser at folk selger opplåste telefoner på Ebay o.l. Vil dette si at disse telefonene er jailbreaket for å kunne bruke alle operatører?

 

Har ingen interesse av å jailbreake telefonen, og jeg vil helst kunne bruke mitt simkort (Onecall) uten å være avhengig av dette.

 

Er det evt noe mulighet å låse opp en telefon uten å måtte jailbreake? (Tenker da på en telefon kjøpt fra f.eks USA)

 

PS: Med ultrasn0w, trenger man bare å jailbreake for å låse opp, så vil den være opplåst etter en Restore?

Lenke til kommentar

Styret kan jeg klare meg med, ettersom jeg kan spare en tusenlapp eller to. Har også jailbreaket 2G'en min, og om dette er eneste utvei så tåler jeg å ha en jailbreaket 3GS. :)

 

Om ikke jeg finner noen som selger 3GS til 2000-2500kr såklart.

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Det programmet bruker så mye mer. Blant annet klokkeslett, gps, hva slags nett man er koblet til, om headset er plugget inn, hvor mye strøm som er på batteriet, hva SSID-en til nettverket er, etc. Listen er lang og blir lengre, utviklere kan lage plugins i hytt og pine, eneste begrensningen hittil er fantasien.

 

Eksempel på nyttig bruk:

- Kommer på skolen, mobilen ser nettverksnavnet og setter seg som lydløs.

- Spotify starter når jeg kobler til headsettet

- Slår på en datamaskin med wake-on-lan når mobilen finner det aktuelle nettverket.

- Utfører synkronisering/oppdatering oftere når den er i laderen.

Og alt dette skjer i bakgrunnen.

 

Kan noe slikt gå på IOS4?

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket tiden uten det programmet, men forbruket er ikke så ille har jeg hørt. Det eneste som sluker litt er GPS, den søker hvert tiende minutt or so. Det meste andre skjer som "push" eller hva man kan kalle det. Mobilen sjekker ikke hele tiden om headsettet er koblet i, men vet likevel når den er det. Når systemet ser at det er plugget inn, trigges Locale.

 

Men er IOS4 kapabel til å takle et slikt program?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...