Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å sende inn 3GS-en på reparasjon til Spaceworld? Lydløs-knappen har sluttet å fungere nå og har fått en del støv under skjermen, så tenkte å sende den inn. Er det slik at den blir sendt til Moobi, merket som ødelagt og jeg får en helt ny en? Spørsmålet er jo da hvor lang tid det vil ta, og hvordan det er med lånetelefon. Så som sagt, noen med noen erfaringer rundt dette?

 

Netcom-telefoner blir sendt til moobi, Telenor-telefoner til Mcare.

 

Moobi håndterer ferdig ALLE sine iphone saker innen 3 dager fra de har mottat den, så de er veldig raske.

Merker også at de fleste telefonene som blir sendt inn til mcare har ca. samme behandlingstid.

 

Du har ikke krav på lånetelefon før 7 dager, men så lang tid tar det som regel ikke.

 

Angående problemene med telefonen din høres det ut som du får en SWAP-enhet.

 

Jobber selv i en elektronikk-butikk, så håndterer en del iphone-saker :)

 

Takker for svar. :) SWAP-enhet vil si at jeg får en refurbished telefon, eller en ny en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Per i dag har jeg onecall, men ser nå at regningene sakte men sikkert har lagt seg stabilt på ca 400 i mnd, så det frister nesten litt å investere i iphone 3gs + abo med tilnærmet fri ringetid per mnd (altså rundt 3000min)

 

Noen som har noen forslag til grei pakkepris ? Tenkte mest på 16gb versjonen

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å sende inn 3GS-en på reparasjon til Spaceworld? Lydløs-knappen har sluttet å fungere nå og har fått en del støv under skjermen, så tenkte å sende den inn. Er det slik at den blir sendt til Moobi, merket som ødelagt og jeg får en helt ny en? Spørsmålet er jo da hvor lang tid det vil ta, og hvordan det er med lånetelefon. Så som sagt, noen med noen erfaringer rundt dette?

 

Netcom-telefoner blir sendt til moobi, Telenor-telefoner til Mcare.

 

Moobi håndterer ferdig ALLE sine iphone saker innen 3 dager fra de har mottat den, så de er veldig raske.

Merker også at de fleste telefonene som blir sendt inn til mcare har ca. samme behandlingstid.

 

Du har ikke krav på lånetelefon før 7 dager, men så lang tid tar det som regel ikke.

 

Angående problemene med telefonen din høres det ut som du får en SWAP-enhet.

 

Jobber selv i en elektronikk-butikk, så håndterer en del iphone-saker :)

 

Takker for svar. :) SWAP-enhet vil si at jeg får en refurbished telefon, eller en ny en?

 

Stemmer, men denne er i praksis ny da alt utvendig er byttet om.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke betale bruddgebyr, du kan få låst den opp på dag 1 hvis du ringer Telenor.. Så lenge du betaler månedsavgiften ut avtaletiden.

Stemmer dette? Lurer på å bestille meg en iPhone igjen, men er ikke så keen på å vente på portering før jeg får brukt den, så kan jeg ringe de på dag 1 og få den åpnet og bruke Netcom simkortet inntil porteringen er ferdig?

 

 

Vet ikke hvor i landet du bor, men jeg kjøpte min 3gs ferdig opplåst hos "singh elektro" i Lillestrøm. Kjøpte en svart 3gs, 16gig ferdig opplåst for 5800,- et par dager etter den var "sluppet" på markedet. Singh er i tillegg behjelpelig med feks programoppdateringer, jailbraking osv om dette er ønskelig. Casha ut tlf, dro hjem og putta inn mitt simkort med Onecall-faktura abn + 50mg datapakke til 25 kroner i mnd. Har samla månedlige utgifter på ca 200 kroner (taletid+sms+mms+datatrafikk)..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Som ny iPhone-bruker har jeg et spørsmål. Hvordan kan jeg sende mer enn to bilder i samme MMS-melding? Når jeg fra "Bilder" velger "Del" får jeg bare opp "Send" (e-post) om jeg velger fler enn to bilder. Jeg kan jo motta meldinger med mange bilder, så jeg antar det er noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt mulig å lage nye fotoalbum på iPhone uten iPhoto på MAC? Har bare windows i hus og føler det begynner å bli rotete i kamerarullen min :p Tar tid å finne det jeg vil se. Noen tips? :)

 

Edit:

Tror jeg fikk det til ;)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Vil bare tipse alle om minilyrics, et kjekt lite program for de som liker å se teksten på musikken sin. I desktop versjonen finner den automatisk lyrics for musikken som spilles og viser den på skjermen på en meget enkel og elegant måte. Den støtter mange mediespillere som itunes, spotify, foobar, wmp osv. Grunnen til at jeg anbefaller den her er at man også ved et klikk kan velge å legge til teksten i mp3 filen som spilles. Når du spiller av med itunes havner den da som tekst og når du overfører sangen til iphonen vil teksten vises der og. Veldig kjekt syntes nå jeg :)

 

Kan lastes ned på http://www.crintsoft.com/dl.htm

Lenke til kommentar

Hei!

 

Usikker på om det er spurt om før (det er det sikkert), men det blir litt for mange sider å lese gjennom. Uansett, eg fekk iPhonen min for nokre dagar sidan, og er storleg fornøgd, men eg lurer på ein ting. Eg skulle legge inn eit par filmar i iTunes, men det gjekk berre ikkje. Eg prøvde på fleire forskjellige måtar, men ingenting fungerte. Eg skjønte ikkje heilt problemet først, men så prøvde eg eit par andre filmar, og då gjekk det med èin av dei. Etter enda litt prøving viste det seg at det kun var MP4-formatet som ville la seg overføre. Kvifor? Støttar ikkje iTunes andre videoformat enn MP4? :omg: Er det rett og slett slik at eg må til å konvertere samtlige filmar eg vil spele av via iTunes eller legge inn på iPhonen, eller har eg misforstått noko her? :huh:

 

Takk! :)

Nei, iTunes tar bare mp4 filer.

Finnes det noen enkel konverteringsprogram som tar rubbel og bit og gjør det iPhone-vennlig? Jeg mener å huske jeg for lenge siden hadde et veldig greit program med en egen knapp for noe sånt som "konverter til iPhone". Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

IP adressen til mobilen?

 

Instillinger->Generelt->Wi-Fi-> Så trykke du på den blå pilen på det nettverket du er koblet til.

 

Lastet ned Cydget av en eller annen grunn jeg ikke husker. Jeg fant ut at jeg ikke trengte det å avinstallerte det samme dag. Men det er forsatt en hel side med tekst istedet for bilde på hjem skjermen. Hvordan får jeg dette bort?

 

Lastet også ned imapmyride og imapmyrun idag. Disse går ut på at mobilen bruker GPS'en i telefonen til å logge sykkel- eller joggeturen. Men det er jo ikke innlagt kart i applikasjonen, så den vil vel da bruke internett til å laste ned kart. Men kan jeg vente med å laste ned kart til jeg kommer hjem hvor jeg kobler meg til Wi-Fi eller gjør den det underveis?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...