Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en med iPod-dock fra biltema for 499.- og den kan styre iPhone ganske bra. Når man blar i sanger via fjernkontrollen hopper den riktignok over annenhver, men det andre funker. (Hvis man er litt fingernem kan man med litt flaks bla riktig i sangene) Jeg bruker den mest til nettradio uansett, så jeg bruker bare volumkontrollen.

 

Rare problemer du beskriver, det virker nesten som den ikke får bra nok kontakt med dockingkontakten. Har dere testet med andre iPoder/iPhoner?

Hvis det ikke funker er det nok grunn for reklamasjon vil jeg si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det noen must have apps jeg må ha?

 

og hva betyr det og "jailbreake" ?

 

 

 

Når du jailbreaker telefonen din hacker du, eller åpner, iPhonens filsystem slik at du kan modifisere det utover det Apple har gitt tilatelse til. Du fjerner deg fra de begrensningene Apple har satt og har muligheten til å gjøre hva du vil med iPhonen, forandre på utseende, installere tredjeparts programvare osv... Du får muligheten til å utnytte iPhonens fulle potensiale ...

Lenke til kommentar

sitter her å tenker litt ang bruk av GPS på Iphonen min.

 

Noen som har erfaring av bruk av GPS delen på Iphonen... anbefales det å kjøpe en forsterker slik at man får mer nøyaktighet ?

 

tenkte å handle meg en slik en:

 

Tomtom's GPS holder med antenne..

 

Hvilken GPS apps er det å anbefale ? tenkte dog på bruk i Norge og i Europa (spania for det meste)...

Lenke til kommentar

En såkalt forsterker vil ikke hjelpe på selve nøyaktigheten når GPS-en mottar signal nok. Den vil kunne hjelpe i vanskelige omgivelser f.eks i områder med mye høye bygninger og lignende der det er vanskelig å få en nøyaktig "GPS-lock".

 

Jeg lurer litt på holderen fra Magellan da man kan ha på beskyttelestaske på telefonen og likevel bruke holderen samt muligheten for å bruke iPod touch i den.

 

Den er desverre ikke like lett å få tak på i Norge, så man må sikkert bestille den fra utlandet hvis ikke en butikk som fører Magellan kan være behjelpelig da, selvsagt.

 

Det kan jo også hende jeg har oversett den i norske butikker :)

Lenke til kommentar

sitter her å tenker litt ang bruk av GPS på Iphonen min.

 

Noen som har erfaring av bruk av GPS delen på Iphonen... anbefales det å kjøpe en forsterker slik at man får mer nøyaktighet ?

 

tenkte å handle meg en slik en:

 

Tomtom's GPS holder med antenne..

 

Hvilken GPS apps er det å anbefale ? tenkte dog på bruk i Norge og i Europa (spania for det meste)...

 

Har hatt akkuratt samme spørsmål og problemstilling for ikke så lenge siden. Prøvde GPS funksjonen når vi skulle til Beitostølen i vinterferien, med blandende opplevelser. For det første så er det unøyaktighet, GPSen falt hele tiden ut og vi kjørte hele tiden 20-30m ved siden av veien. Men når det kom tilbake var den på rett vei. Kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg ikke hadde iPhonen oppe på dashbordet med klar sikt til himmelen, har hørt du må ha helt klar sikt for å få dekning nok til iPhonen. Over hardangervidda og gjennom Hardanger/Odda var det null signal, og det er GPS signal generelt eller om det var dårlig GPS chip i iPhonen vet jeg ikke.

 

Denne testen sier at GPS'en blir nøyaktigere og raskere med TomTom sin car-kit. Noe jeg kanskje invisterer i vis jeg skal bruke GPS'en oftere.

 

Når det kommer til anbefaling av programmer så er det jo TomTom og Navigon som er de to "største". Jeg likte bedre TomTom pga veiene og strekene er mye mindre så når jeg kjørte i byene så var det lett å se hvilke gater jeg skulle inn i. Med Navigon så var veiene å streken/pilene så mye tykkere at det var ikke lett å få med seg i farten. Likte også menyene og valgene bedre på TomTom'en så det er den jeg bruker mest, har begge GPS'ene på iPhonen så prøver litt avogtil, men bruker det ikke så mye i hverdagen.

 

Men etter mine erfaringer så langt så er jeg ikke sikker på om jeg hadde stolt på iPhonen vis jeg skulle nedover Europa. Den finner destinasjonen og rette vei uansett, men den sliter litt med at signalet faller ut hele tiden. Kanskje dette forbedres en god del med en forsterker/car-kit, og da kan det kanskje lønne seg. Men ellers så er det en kul app å ha på iPhonen her hjemme vis du skal en plass å lurer på hvor det er, så har du en minigps i lomma.

 

edit: Det kan godt være de har car-kiten i en eller annen eplebutikk.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Hvis bilen har metalltak (Og de aller fleste biler har det her omkring) sliter selv min dedikerte MIO-GPS hvis den ikke får sitte i holderen sin på dashbordet. De liker fri sikt av himmelen ser det ut til.

Elektrisk oppvarmede frontruter svekker også signalet betraktelig, så sjekk om du har det.

 

Jeg holder meg på veien så lenge telefonen får sitte i holderen sin, men tar jeg den ned og har den i setet kommer jeg fort utenfor veien. (Altså i følge skjermen, ikke i virkeligheten :) )

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...