Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja iPhone har kanskje ikke så mye dill som mange andre. Mye er jo ikke vits i å ha en gang. Jailbreak er jo vel en fin måte å få iPhonen litt sprekere på :p Men noen som vet noe om hvordan neste generasjons OS til iPhone blir? Multitasking uten jailbreak osv?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Ja iPhone har kanskje ikke så mye dill som mange andre. Mye er jo ikke vits i å ha en gang. Jailbreak er jo vel en fin måte å få iPhonen litt sprekere på :p Men noen som vet noe om hvordan neste generasjons OS til iPhone blir? Multitasking uten jailbreak osv?

Apple holder kortene tett inntil brystet når det gjelder neste oppdatering og selvsagt neste iPhone. Lite eller ingen informasjon lekker som regel ut, og det meste er spekulasjoner og logiske slutninger.

Andre firmaer lekker med vilje ut informasjon og/eller bilder av kommende modeller for å holde interessen ved like, Apple gjør også dette, men i vesentlig mindre grad.

Lenke til kommentar

IP adressen til mobilen?

 

Instillinger->Generelt->Wi-Fi-> Så trykke du på den blå pilen på det nettverket du er koblet til.

 

Lastet ned Cydget av en eller annen grunn jeg ikke husker. Jeg fant ut at jeg ikke trengte det å avinstallerte det samme dag. Men det er forsatt en hel side med tekst istedet for bilde på hjem skjermen. Hvordan får jeg dette bort?

 

Lastet også ned imapmyride og imapmyrun idag. Disse går ut på at mobilen bruker GPS'en i telefonen til å logge sykkel- eller joggeturen. Men det er jo ikke innlagt kart i applikasjonen, så den vil vel da bruke internett til å laste ned kart. Men kan jeg vente med å laste ned kart til jeg kommer hjem hvor jeg kobler meg til Wi-Fi eller gjør den det underveis?

 

Hvis du holder deg på der det står data kan du laste ned kartene når du kommer hjem. Jeg skjønner forøvrig ikke helt hvorfor de lager Imapmyrun, Imapmywalk, Imapmyride. Hvorfor ikke ha 1 applikasjon som man kan registrere hva man har gjort? Du vurderer ikke mobil bredbånd da. Jeg har Telenor sitt av&til som koster 99 kr i mnd. 500mb.....noe som holder mer enn nok for min del. Det er snakk om 3 halvlitere pils fra Rema 1000 i mnd!

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål, har kommet bort i noe som har gjort at når jeg skal ta telefonen ved anrop så må jeg velge mellom å trykke svar eller avvise og har ikke muligheten til å dra den pila over skjermen. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det tilbake?

Lenke til kommentar

Her er en flott sammenligning av 3GS og Nexus One.

http://www.macworld.com/article/146788/2010/03/nexus_one_iphone.html

 

Dette sier egentlig ganske mye om problemet med helt åpne systemer:

As for regular people who just want a phone that works, runs apps, and is easy to use, there’s no question. I would not inflict Android Market, with its rows of alpha-quality apps requiring rooted systems and specific hardware configurations, on any average consumer. Not my mom, not my wife, not my friend the PR guy, and not even me. Because as much as I’m capable of toying with technology, I’d rather the technology just work. The iPhone works.
Lenke til kommentar

Her er en flott sammenligning av 3GS og Nexus One.

http://www.macworld.com/article/146788/2010/03/nexus_one_iphone.html

 

Dette sier egentlig ganske mye om problemet med helt åpne systemer:

As for regular people who just want a phone that works, runs apps, and is easy to use, there’s no question. I would not inflict Android Market, with its rows of alpha-quality apps requiring rooted systems and specific hardware configurations, on any average consumer. Not my mom, not my wife, not my friend the PR guy, and not even me. Because as much as I’m capable of toying with technology, I’d rather the technology just work. The iPhone works.

Ganske blink det der. Det var omtrent det samme jeg konkluderte med etter å ha gått fra 3G til Hero. Android er vel og bra om man bare bruker telefonen som den er og ikke legger inn noe særlig mer, men det er alt for mye tull man må fikle seg frem til. Det blir litt som å kjøre en cutting edge linux distro - It's free if your time is worthless. Alt for mye tid gikk med til å google småfikser og konfigurasjonsgreier. Var som å komme hjem når jeg fikk meg en ny 3GS.

 

Herlig når ting bare funker, og hvor mye multitasker man egentlig på en telefon, som jo er det største drawbacket? Joda, det kan være en eller annen ringer deg midt i et spill så det avsluttes, men fordelene er for mange til at det er så fryktelig ødeleggende for min del.

Lenke til kommentar

Faktisk er Spotify det eneste jeg kommer på sånn i farten som multitasking hadde vært kjekt å ha også.

På alt annet tar det ikke lang nok tid å starte opp igjen appen til at det er verdt det.

 

Men vi får se om ting forandrer seg hvis Apple velger å la 3.parts programmer gå i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar

Faktisk er Spotify det eneste jeg kommer på sånn i farten som multitasking hadde vært kjekt å ha også.

På alt annet tar det ikke lang nok tid å starte opp igjen appen til at det er verdt det.

 

Men vi får se om ting forandrer seg hvis Apple velger å la 3.parts programmer gå i bakgrunnen :)

 

Hva med chatteprogrammer? Jeg kjører veldig ofte opera, msn og facebook app samtidig. Det er da jeg setter stor pris på multitaskingen. Ellers er det å hente opp bilder og dokumenter mens man er i telefonen.

Lenke til kommentar

Enig. Greit nok at det er null problem å få multitasking på iPhone (Jailbreak), men jeg håper at Apple ikke er så treg i nøtten at de ikke implementerer multitasking i 4.0. Apples "svar" på multitasking, også kalt "Push Notifications" er en vits. Det fungerer i enkelte tilfeller, men det er langt laaaangt ifra noe multitasking.

 

Kjære Apple, løs opp slipset, hør på brukerne og ta en titt på WebOSs multitasking, Ryan Petrichs' ProSwitcher og Androids varselsystem. Hør på brukerne deres for en gangs skyld. Ellers hopper jeg over til konkurrenten deres, Android.

Lenke til kommentar

Faktisk er Spotify det eneste jeg kommer på sånn i farten som multitasking hadde vært kjekt å ha også.

På alt annet tar det ikke lang nok tid å starte opp igjen appen til at det er verdt det.

 

Men vi får se om ting forandrer seg hvis Apple velger å la 3.parts programmer gå i bakgrunnen :)

 

Hva med chatteprogrammer? Jeg kjører veldig ofte opera, msn og facebook app samtidig. Det er da jeg setter stor pris på multitaskingen. Ellers er det å hente opp bilder og dokumenter mens man er i telefonen.

 

 

jeg kjører da MSN(messenger live) 24 timer i døgnet på iPhone, skriver noen til meg dukker det opp en push melding på skjermen

 

alt uten multitasking, sparer godt med strøm også

 

facebook. twitter og andre media det er greit få å direkte meldinger fra dukker også opp på skjermen når det skjer noe

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Faktisk er Spotify det eneste jeg kommer på sånn i farten som multitasking hadde vært kjekt å ha også.

På alt annet tar det ikke lang nok tid å starte opp igjen appen til at det er verdt det.

 

Men vi får se om ting forandrer seg hvis Apple velger å la 3.parts programmer gå i bakgrunnen :)

 

Hva med chatteprogrammer? Jeg kjører veldig ofte opera, msn og facebook app samtidig. Det er da jeg setter stor pris på multitaskingen. Ellers er det å hente opp bilder og dokumenter mens man er i telefonen.

 

 

jeg kjører da MSN(messenger live) 24 timer i døgnet på iPhone, skriver noen til meg dukker det opp en push melding på skjermen

 

alt uten multitasking, sparer godt med strøm også

 

facebook. twitter og andre media det er greit få å direkte meldinger fra dukker også opp på skjermen når det skjer noe

 

Da bruker du windows live sin betalingstjeneste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...