Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål når det gjelder min 3gs, når jeg aktiverer blåtann så virker det som den ikke finner noen ting, mens den andre enheten finner iphonen.

Har prøvd å finne en annen telefon men jeg fant ikke telefonen mens de nandre telefonen fant meg.

Har prøvd å kople til pc. telefonen fant ikke pcen men pcen fant telefonen..

Skal dette være slik eller er det noe galt med men iphone 3gs.

 

Tror jeg ant ut av dette an det faktisk ikke går ann å sende bilder og diverse over blåtann nettet på iphone kun handsfree.. sykt fra eple menmen..

 

En annene ting jeg lurte på er om det går ann å slå av at internettsider åpner seg i mobilmodus.

skriver jeg inn f.eks www.dinside.no i safari virker det som om telefonen automatisk endrer til mobilmodus den viser ikke som vanlig nettside. dette irriterer meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! Iphonen min klarer ikke å komme seg inn på nettverket mitt hjemme, jeg har en vanlig nettverksnøkkel, har tastet den inn tusen ganger, men den funker ikke!! Iphonen funker fint på andre nettverk som ikke har nettverksnøkkel, den funker også på nettverk der man må legge inn mac-adressen. hva kan jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Har et spørsmål når det gjelder min 3gs, når jeg aktiverer blåtann så virker det som den ikke finner noen ting, mens den andre enheten finner iphonen.

Har prøvd å finne en annen telefon men jeg fant ikke telefonen mens de nandre telefonen fant meg.

Har prøvd å kople til pc. telefonen fant ikke pcen men pcen fant telefonen..

Skal dette være slik eller er det noe galt med men iphone 3gs.

 

Sending av filer gjennom bluetooth er mulig det (iBluetooth - Cydia) det er vel heller det at Apple ikke har aktivert denne funksjonen.

 

Ser derimot ut som at MobileStudio (AppStore) kan overføre filer gjennom Bluetooth. Vet ikke hvor godt dette fungerer, men men.

Lenke til kommentar
hei! Iphonen min klarer ikke å komme seg inn på nettverket mitt hjemme, jeg har en vanlig nettverksnøkkel, har tastet den inn tusen ganger, men den funker ikke!! Iphonen funker fint på andre nettverk som ikke har nettverksnøkkel, den funker også på nettverk der man må legge inn mac-adressen. hva kan jeg gjøre???

Har du bredbånd fra nextgentel? Jeg hadde det tidligere, og av en eller annen merkelig grunn var det STORE problemer med å knytte opp mobile enheter til den trådløse ruteren.. Tror det er noe med settinger og innstillinger i ruteren, jeg forsøkte på noen endringer, men det hjalp ikke.. Fungerte når jeg byttet nettleverandør :)

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt iPhone noen dager og det er jo riktig et så lekkert verktøy. Klarer til og med og lage ringetoner i iTunes etter litt plunder.

 

Føler meg litt vel bundet av iTunes, men det begynner å synce (haha) inn hvordan det fungere. Men, et par små spørsmål som "bekymrer meg litt". På displayet er det konstant et bilde av et radiosignal (ved siden av operatørnavnet), ikke akkurat nå på jobb, da er det E for edge der. Men, betyr radiosignalet at man er tilknyttet trådløst nettverk eller at den gjenkjenner det i nærheten? Feks i leiligheten min står det konstant på, og det må jo trekke strøm eller?

 

Er det noen mulighet til å få flere meldingslyder eller er man stuck med de få som er?

 

På flere av ikonene popper det av og til opp et 1 eller 2 tall, feks på AppStore som sa det var kommet en oppdatering av en app. Har den da koblet seg til nettet og sjekket uten mitt samtykke? Greit nok i Norge, men hvis den logger seg på nett i utlandet kan det koste noen kroner. Savner litt mer "dialog" med telefonen i forhold til nettverk. Veksler den også automatisk mellom tilgjengelige trådløse nett eller Edge/3G eller hva?

 

Det var vel det foreløpig, håper på noen gode svar.

Lenke til kommentar
Google har kommet ut med push til iphone via exchange, Sjekk ut Google sync, funker knall:)

Takk for tipset. Bruker allerede contacts og calendar via google sync exchange. Testet nå, fungerer utrolig bra.

Nå har jeg ikke letet så mye ennå.. men...

 

Fungerer det å la iPhone synkronisere seg med hotmail, både mail og kalenderen?.. Og fungerer push-mail fra hotmail til iPhone?..

 

Jeg forsøker også å få me.com til å hente mail fra hotmail, men da får jeg bare beskjed om at det er feil pop-adresse.. pop3.live.com skal vel være riktig, etter hva jeg vet?

Lenke til kommentar
Da har jeg hatt iPhone noen dager og det er jo riktig et så lekkert verktøy. Klarer til og med og lage ringetoner i iTunes etter litt plunder.

 

Føler meg litt vel bundet av iTunes, men det begynner å synce (haha) inn hvordan det fungere. Men, et par små spørsmål som "bekymrer meg litt". På displayet er det konstant et bilde av et radiosignal (ved siden av operatørnavnet), ikke akkurat nå på jobb, da er det E for edge der. Men, betyr radiosignalet at man er tilknyttet trådløst nettverk eller at den gjenkjenner det i nærheten? Feks i leiligheten min står det konstant på, og det må jo trekke strøm eller?

 

Er det noen mulighet til å få flere meldingslyder eller er man stuck med de få som er?

 

På flere av ikonene popper det av og til opp et 1 eller 2 tall, feks på AppStore som sa det var kommet en oppdatering av en app. Har den da koblet seg til nettet og sjekket uten mitt samtykke? Greit nok i Norge, men hvis den logger seg på nett i utlandet kan det koste noen kroner. Savner litt mer "dialog" med telefonen i forhold til nettverk. Veksler den også automatisk mellom tilgjengelige trådløse nett eller Edge/3G eller hva?

 

Det var vel det foreløpig, håper på noen gode svar.

 

Når EDGE og 3G-ikonene vises betyr det bare at det er den nettverkshastigheten du får der i området du er. Det betyr ikke at du er på nettet. Går du derimot inn på noe som krever internett (Været, kart, Safari, mail osv) så vil du logisk nok bruke penger med mindre du har et abonnement med fri data.

 

Når Wifi-ikonet vises så betyr det at du er koblet til et trådløst nettverk. Det kan være en liten ide å deaktivere Wifi når dette ikke er i bruk, siden iPhonen vil da søke etter trådløse nettverk til enhver tid da.

 

Angående varslinger av oppdateringer på AppStore, så vil jeg si at det er en ubetydlig liten mengde data som hentes ned av telefonen. Så dette er noe du neppe trenger å beskymre deg om. Er du i utlandet en tur kan du deaktivere roaming i instillingene.

 

Når det kommer til nedlasting av nye SMS-toner, så er jeg redd jeg må skuffe deg. Dette er svært vanskelig, om ikke umulig å få til på en iPhone som ikke er jailbroken (hacket).

Lenke til kommentar
Da har jeg hatt iPhone noen dager og det er jo riktig et så lekkert verktøy. Klarer til og med og lage ringetoner i iTunes etter litt plunder.

 

Føler meg litt vel bundet av iTunes, men det begynner å synce (haha) inn hvordan det fungere. Men, et par små spørsmål som "bekymrer meg litt". På displayet er det konstant et bilde av et radiosignal (ved siden av operatørnavnet), ikke akkurat nå på jobb, da er det E for edge der. Men, betyr radiosignalet at man er tilknyttet trådløst nettverk eller at den gjenkjenner det i nærheten? Feks i leiligheten min står det konstant på, og det må jo trekke strøm eller?

 

Er det noen mulighet til å få flere meldingslyder eller er man stuck med de få som er?

 

På flere av ikonene popper det av og til opp et 1 eller 2 tall, feks på AppStore som sa det var kommet en oppdatering av en app. Har den da koblet seg til nettet og sjekket uten mitt samtykke? Greit nok i Norge, men hvis den logger seg på nett i utlandet kan det koste noen kroner. Savner litt mer "dialog" med telefonen i forhold til nettverk. Veksler den også automatisk mellom tilgjengelige trådløse nett eller Edge/3G eller hva?

 

Det var vel det foreløpig, håper på noen gode svar.

 

Når EDGE og 3G-ikonene vises betyr det bare at det er den nettverkshastigheten du får der i området du er. Det betyr ikke at du er på nettet. Går du derimot inn på noe som krever internett (Været, kart, Safari, mail osv) så vil du logisk nok bruke penger med mindre du har et abonnement med fri data.

 

Når Wifi-ikonet vises så betyr det at du er koblet til et trådløst nettverk. Det kan være en liten ide å deaktivere Wifi når dette ikke er i bruk, siden iPhonen vil da søke etter trådløse nettverk til enhver tid da.

 

Angående varslinger av oppdateringer på AppStore, så vil jeg si at det er en ubetydlig liten mengde data som hentes ned av telefonen. Så dette er noe du neppe trenger å beskymre deg om. Er du i utlandet en tur kan du deaktivere roaming i instillingene.

 

Når det kommer til nedlasting av nye SMS-toner, så er jeg redd jeg må skuffe deg. Dette er svært vanskelig, om ikke umulig å få til på en iPhone som ikke er jailbroken (hacket).

 

Det var synd med tonene, men greit nok, ikke det viktigste. Wifi er deaktivert så regner med at det blir skikk på den siden av. Dette drar seg til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...