Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har vært plaget med at du ikke mottar samtaler eller meldinger. Har full dekning å bruker en annen mob rett ved siden av den men den går rett til mobilsvar... Har en Iphone 3gs med netcom

Du også?! Samme her! Får ikke tilgang til nett, kan ikke sende melding, ringe, og vica versa.

 

Trodde det var noe galt med telefonen jeg!

Lenke til kommentar

Samme problem her, bruker Netcom nett. Store problemer med 3G nettet etter 3.1 oppdateringen. Hvis man slår av 3G nettet virker alt knirkefritt. 3G nettet kommer og går, men når jeg ikke får koblet til nett virker heller ikke telefondelen. Prat med en kompis i Netcom som jobber med vedlikehold av telefonnettet, og de så at mange iPhone eiere har problemer med dette etter 3.1 oppdateringen. For min del blir dette problemet bare verre som tiden går. Batteritiden er også dårligere nå enn for ei uke siden. Får håpe Apple kommer med en oppdatering snart...

Lenke til kommentar

Problemer med 3G nettet etter 3.1?

Det forklarer i såfall en hel del for min del.

Jeg bruker min "gamle" iPhone 3G som nettradio/Spotify spiller på jobben ved hjelp av tvilling SIM, og iblant detter 3G nettet ut, eller at enkelte radiostasjoner begynner å hakke eller stopper opp.

 

Jeg ringte Netcom, men de forstod ingenting, alt så ut til å virke så langt de kunne se.

Lenke til kommentar
SKPAD 3G

 

Er det noen som har prøvd den her http://www.pixmania.com/no/no/1661632/art/...i-med-inte.html

Vet dere om den også passer til 3gs?

Har dere tips til andre alternativer?

Må jeg legge til tollgebyr når jeg handler på pixmania?

 

Passer det til 3g så passer det til 3gs.

 

Det ser ut til å være en sannhet med modifikasjoner. Jeg har selv kjøpt utstyr med 3G-stempel som ikke funker med 3GS (en dockingkontakt med USB og audio ut hvor det i alle fall ikke kom noe lyd ut). Jeg tror de har gjort noen små endringer i dock-kontakten. Vet ikke om det gjelder for akkurat dette tilbehøret, men personlig kjøper jeg ikke mer utstyr uten å få verifisert at det funker med 3GS først.

Endret av larseko
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte VG TV-Guide her om dagen, og må si jeg ble skuffet. Den mangler jo et hav av funksjoner! Det endte med at jeg kjøpte den valige TV-Guide, og slettet VG sin. Støtte for Push, sette opp de kanalene du vil, og se på dem hver for seg, lage TV-kveld, favoritter (noe som ikke fungerer i VG sin, favoriserer man f.eks. CSI, favoriserer man bare den ene episoden) osv.

 

Så til dere andre: Hold dere unna VG sin TV-Guide, og kjøp heller den som bare heter "TV-Guide". :)

Lenke til kommentar

Det gjør den. :) Først lastet jeg den ned ulovlig på min gamle telefon, noe jeg kunne gjort nå, hvis jeg bare hadde ventet litt. Men jeg fant ut at programmet (som mange andre i samme prisklassen) var vel verdt pengene, så valgte å kjøpe det. Det skulle vært mulig å teste programmer før man måtte kjøpe dem. Nå må jeg ty til piratkopiering, for å så kjøpe de programmene jeg liker.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

"Godt" å se at det er flere enn meg som har problemer med 3G-nettet etter oppdatering til 3.1. Trodde først det var telefonen det var noe galt med. Har 3GS fra Netcom og har akkurat de samme problemene som er beskrevet over her. Full dekning, men alikevel er det mange som ringer meg som ikke kommer igjennom eller går rett til mobilsvar. Har også skjedd et par ganger at jeg har måttet slå telefonen av og på for å motta meldinger som er sendt meg. Har endt opp med å måtte slå av 3G permanent for å være sikker på at jeg i det hele tatt er tilgjengelig. Får håpe dette er en bug som blir rettet ganske fort. Er surt å ha en telefon som er ment for mye datatrafikk og så vasse i sirup med edge de gangene man ikke har tilgang på wlan...

Lenke til kommentar
Apropos 3G nett.

 

Jeg forsto det slik at 3GS har støtte for HSDPA? Jeg bor i sentralt i Oslo, og her har jeg tidligere brukt telefoner med støtte for HSDPA. Det kom alltid opp en liten "H" i statuslinja.

 

Men med iPhonen sår det kun "3G". Er det noe jeg ikke forstår?

 

Den sier "3G" uansett om det er HSDPA eller gammel 3G. Og ja, den støtter HSDPA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...