Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg spør igjen.. noen som vet hvorfor jeg ikke får sendt sms ? Er veldig irriterende ..

 

har du fått sim kortet fra netcom?

Nei, bruker det gamle

 

telefonen er jo låst til netcom og det sim kortet du får av de. du kan vel ikke ringe heller sant?

 

ref. forbruk av datatrafikk foreslår jeg at ALLE som leser dette ringer NetCom et par tre ganger for å spørre om hvorfor det ikke er bedre mulighet for å sjekke forbruk/rest"saldo" på iTalk.. siden de først lager slike abo må de for po...r tilrettelegge for at folk også kan holde en viss kontroll.

 

enig, har tenkt å ringe de for å få alt bekreftet om at jeg fikk 3G sim kort og for jeg klarer ikke å få 3G til å dukke opp siden den kommer opp men bare går vekk når jeg får dekningen tilbake med det "E" tegnet som betyr vel EDGE eller noe tenker jeg. Drit treigt i farten, kjøpte jo telefonen siden det heter iPhone 3G!

Lenke til kommentar

Ja, det var min og. Jeg vet at det er ingenting galt med sim kortet, derfor lurer jeg på hvorfor jeg ikke får bruke 3G! Og netcom hadde ikke svar, de sa bare at det måtte være noe med dekning! Har jo prøvd i byen og alt i Bergen, hos andre folk og hos meg. Kommer jo opp sånn 3G der oppe i menyen men dekningen av GSM går, også kommer den tilbake om litt tid (halvt min. eller noe) og går tilbake til "E". Ingen andre som ikke får slå på 3G og går tilbake til "E"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg bestilte iPhone 16 gb sist onsdag (23/7) og på moobi har de innå ikke fått noe sporingsnummer :mad: Typisk! Jeg synes at 5 virkedager i utgangspunktet var veldig lenge, men nå kan jeg vel risikere og vente enda mange dager. De lovte å sjekke det opp og ringe meg tilbake senest i morgen... flere som har opplevd lignende? (fikk ordrebekreftelse pr mail rett etter bestillingen, så sånn sett er jo bestillingen blitt registrert skulle jeg tro)
Ring Moobi, og du vil få det opplyst. Jeg hadde ikke fått sporingsnummer på torsdag, og da ringte jeg og fikk dette opplest.
Lenke til kommentar

Har tenkt å investere i denne telefonen om ikke så lenge, men lurer på en ting ang GPSen..

 

Når TomTom skal fikse GPS til iPhonen, blir det sånn at man betaler for programvaren også kan man bruke GPSen så mye man vil?

Eller blir det som i dag, at man må betale for hver gang man laster ned data osv?

 

/HP

Lenke til kommentar

Jeg fikk telefonen i dag (8GB), samt simkort fra netcom. Jeg ringte netcom tidligere i dag, og de skulle si opp avtalen som jeg hadde bundet meg opp til. Når jeg gjennomrettet telefonen i itunes fikk jeg beskjed om at jeg måtte unlocke den via itunes, noe jeg allerede gjorde med en gang jeg fikk den.

 

Nå får jeg verken opertørtjeneste hos netcom eller tele2. Noen som kan fortelle meg hva jeg eventuelt har gjort galt?

Lenke til kommentar
Når du sier opp avtalen så må du unlocke den en gang til for å fjerne operatørlåsen. Dette blir gjort via iTunes så er nok derfor det ikke fungerer

 

Jeg tror jeg må ha gjort det 10 ganger snart. Jeg får ikke dekning på Netcom 3G simkortet heller lengre. Får bare "Ingen Tjeneste". Jævlig irriterende. Har ringt til Netcom og lagt igjen telefon nr, så vi får håpe de ringer og gir meg en liten guide :p

Lenke til kommentar

Slapp av og vent et par dager. Fikk selv beskjed av netcom at dette kunne ta opptil 2 dager.

Sitter nå med et "ugyldig simkort" skal gjennoprette i morgen, hvis ikke det da fungerer, så ringer jeg til netcom og forsikrer meg om at de har riktig imei nummer....

 

edit: må jeg bruke netcom simkortet når jeg gjenoppretter?

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
Jeg bestilte iPhone 16 gb sist onsdag (23/7) og på moobi har de innå ikke fått noe sporingsnummer :mad: Typisk! Jeg synes at 5 virkedager i utgangspunktet var veldig lenge, men nå kan jeg vel risikere og vente enda mange dager. De lovte å sjekke det opp og ringe meg tilbake senest i morgen... flere som har opplevd lignende? (fikk ordrebekreftelse pr mail rett etter bestillingen, så sånn sett er jo bestillingen blitt registrert skulle jeg tro)
Ring Moobi, og du vil få det opplyst. Jeg hadde ikke fått sporingsnummer på torsdag, og da ringte jeg og fikk dette opplest.

 

Har ringt de mange ganger (torsdag, fredag, mandag og i dag). De finner ikke engang ordren. Antakeligvis har det noe med at jeg er i en trådløs familie hvor jeg ikke står som administrator. Men dagen før jeg bestilte telefonen snakket jeg med kundeservice på Netcom og spurte om dette kunne bli et problem. Ha sa at så lenge jeg kom gjennom bestillingsprosedyren var det ikke noe problem. Vel - han tok tydeligvis feil! Så saken er at ordren antakeligvis ikke er blitt godkjent. Har fått ordrebekreftelse, men ingen godkjenning tilsendt.

 

På Moobi sier de hver gang jeg ringer at de skal sjekke dette internt og komme tilbake til meg. Likevel må jeg selv kontakte dem dagen etter igjen hvor jeg får samme type svar. Veldig irriterende!!!

 

 

Når du sier opp avtalen så må du unlocke den en gang til for å fjerne operatørlåsen. Dette blir gjort via iTunes så er nok derfor det ikke fungerer

 

Jeg tror jeg må ha gjort det 10 ganger snart. Jeg får ikke dekning på Netcom 3G simkortet heller lengre. Får bare "Ingen Tjeneste". Jævlig irriterende. Har ringt til Netcom og lagt igjen telefon nr, så vi får håpe de ringer og gir meg en liten guide :p

 

Har du restartet telefonen etter at du har unlocket den da? Tror kanskje at det er dette som må til for å få tjenesten tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Har ikke helt lykkes enda. Det jeg får når jeg skal unlocke telefonen nå er: "The Simcard inserted in this phone does not appear to be supported". Denne meldingen kommer opp i itunes når jeg trykker "unlock" på telefonen. Jeg har dobbeltsjekket at netcom har fått riktig IMEI. Begynner å gå litt tom for ide'er her. Operatøren jeg har er Tele2.

 

Det siste jeg fikk fra kunderådgivningen fra Netcom var at jeg burde prøve å gjenopprette telefonen uten sim-kort. Når jeg prøvde dette fikk jeg en error-melding i iTunes om at måtte sette inn sim-kortet.

 

Viss det er noen som har opplevd det samme tidligere håper jeg dere deler erfaringer, begynner å bli frustrert. Skal jo tross alt betale for å få den fri fra netcom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...