Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Fikk endelig igang telefonen min med tele2:) Netcom hadde ikke sendt inn beskjed til apple om at telefonen skulle være oppløst. Typisk Netcom.

 

Iallfall, utmerket telefon. Jeg opplever at jeg ikke får inn alle trådløse signal på iPhone. Disse kommer opp på pcen, men ikke iPhone. Er det noe jeg kan gjøre for at disse skal vises?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finnest det noen andre gode sider med iphone apps? ikke app store.

Du får ikke installert andre programmer, ut over det som tilbys av Apple selv via "app store". Alternativet er å jailbreake telefonen, noe som i seg selv medfører en risiko (noe KAN gå galt, og du mister garantien din).

 

vel.. for hver dag som går så får jeg mer og mer trua på å jailbreake telefonen. for no er jeg no så låst at jeg snart ikke klarer å gjøre noe med telefonen.

Lenke til kommentar
Hva er det som egentlig er så begrenset at du " ikke klarer å gjøre noe med telefonen "?

 

Så lenge du er forberedt på de konsekvenser det medfører/kan medføre å jailbreake telefonen så er det vel ikke noe i veien for at du gjør det?

 

jeg kan ikke:

forandre Bakgruns bilde.

velge mp3 som ringe toner.

fjerne iconer som jeg aldri kommer til å bruke fra desktop.

flytte på ikonene slike jeg vil.

kan ikke bruke themes.

det er ikke mulig med t9 tastatur (vet ikke om det er mulig med jailbreaket telefon)

pluss sikkert mange mange tinger som jeg enda ikke har kommet over.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
jeg kan ikke:

forandre Bakgrunnsbilde.

Du kan forandre pausebildet (Det du får når du må slide to unlock) med bilder som ligger på telefonen)

 

velge mp3 som ringe toner.

 

Ja det er teit at du ikke kan velge direkte. Helt utrolig spør du meg, men løsning her

http://www.youtube.com/watch?v=bf65uChjlfM

 

fjerne iconer som jeg aldri kommer til å bruke fra desktop.

Nei, men faste programmer kan du heller ikke slette på andre telefoner

 

flytte på ikonene slike jeg vil.

 

Hold fingeren på ikonet i et par sekunder så skal du se

 

kan ikke bruke themes.

 

litt teit, men for de fleste likegyldig. Du som er hardcore kan fikse dette via jailbreak om du vil.

 

det er ikke mulig med t9 tastatur

 

Hva skal du med t9 tastatur? Du har qwerty tastatur med ordbok(t9). Denne er for de aller fleste mye raskere enn vanlig talltastatur.

Lenke til kommentar
Du kan forandre pausebildet (Det du får når du må slide to unlock) med bilder som ligger på telefonen)

 

vet det, men ikke det jeg vil. 

 

Hold fingeren på ikonet i et par sekunder så skal du se

 

Vet det, men er kan ikke ha f.eks 2 ikoner på den nederste linje på hver sin side av skjermen.

 

Hva skal du med t9 tastatur? Du har qwerty tastatur med ordbok(t9). Denne er for de aller fleste mye raskere enn vanlig talltastatur.

 

Med mine pølse fingrer blir det en del feil tasting, og har alltid likt t9 fra alle andre telefoner jeg har brukt. 

Lenke til kommentar

Fy faen så mye tull det er med min telefon!

 

- Den henger seg opptil flere ganger om dagen, jeg får opp et eple og den restarter. Eller den blir helt svart og det hjelper ikke å trykke på noe, man må enten ringe til den eller plugge den i PCen for å få liv i den igjen.

 

- Apps fra appstore slutter å funke og må slettes og legges inn på nytt.

 

- Masse lagg i menyer og på forskjellige funksjoner. Noen ganger så er det umulig å skrive sms pga laggen på tastaturet. En restart så går det smooth igjen.

 

- Meldingslyden slutter å funke og telefonen må restartes for å gi lyd igjen.

 

For ikke å snakke om at jeg blir gal av alle begrensningene som er så jævla unødvendige. Samt det satans iTunes! Verste programmet jeg har brukt på lenge, makan til bakvent og vanskelig opplegg har jeg aldri opplevd før.

 

Ahh godt å få blåse ut litt! Men det verste med det hele er at på tross av alt dette så er det fortsatt den beste og morsomste telefon/dings jeg har hatt. Bare håper 2.1 kan hjelpe meg med å få litt orden på problemene jeg sliter med i dag.

Lenke til kommentar
Men det verste med det hele er at på tross av alt dette så er det fortsatt den beste og morsomste telefon/dings jeg har hatt.

Det er akkurat det som er saken med iPhone. Det er en rekke ting jeg hater intenst, men så er det andre ting som er så bra at jeg likevel ikke kunne tenkte meg å bruke noen annen telefon. Dette er for øvrig årsaken til at alle slenger så utrolig mye dritt om iPhone - de ser bare på listen over mangler, og er ikke kjent med de andre tingene som gjør at dette likevel er en suveren telefon.

 

Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd med de andre mobilprodusentene om Apple hadde laget en helt åpen "Advanced"-utgave av iPhone. Dvs, ingen idiotiske begrensninger (iTunes, SDK), og alle avanserte funksjoner vi forventer i en mobiltelefon (kopier/lim inn, bedre kamera..)

 

 

 

Btw, tror du opplever litt unormalt mange feil - jeg ville gjort en restore...

Lenke til kommentar
Fy faen så mye tull det er med min telefon!

 

- Den henger seg opptil flere ganger om dagen, jeg får opp et eple og den restarter. Eller den blir helt svart og det hjelper ikke å trykke på noe, man må enten ringe til den eller plugge den i PCen for å få liv i den igjen.

 

- Apps fra appstore slutter å funke og må slettes og legges inn på nytt.

 

- Masse lagg i menyer og på forskjellige funksjoner. Noen ganger så er det umulig å skrive sms pga laggen på tastaturet. En restart så går det smooth igjen.

 

- Meldingslyden slutter å funke og telefonen må restartes for å gi lyd igjen.

 

For ikke å snakke om at jeg blir gal av alle begrensningene som er så jævla unødvendige. Samt det satans iTunes! Verste programmet jeg har brukt på lenge, makan til bakvent og vanskelig opplegg har jeg aldri opplevd før.

 

Ahh godt å få blåse ut litt! Men det verste med det hele er at på tross av alt dette så er det fortsatt den beste og morsomste telefon/dings jeg har hatt. Bare håper 2.1 kan hjelpe meg med å få litt orden på problemene jeg sliter med i dag.

 

Som sagt, 2.0 er ikke helt perfekt, og mange av de tingene du nevner bør fikset i 2.1. Jeg blir snart gal av at last.fm krasjer hele tiden.

Men likevel, ta en restore, som lurifaks sa.

Lenke til kommentar

Hvertfall dette med lagg i menyer, browsing av kontaker og ved skriving av SMS er noe vi bare å leve med inntil videre..

 

Har prøvd å se / finne en fix på dette, men tror det blir enklere å vente på en 2.1 version fra Apple.

 

Jeg sliter selv med at tastaturet blir veldig tregt når man skriver sms, men dette fikser seg ved en reboot av iPhonen. Men veldig irriterende da problemet kommer tilbake etter en stund.

Lenke til kommentar

Har noen kjøpt en billader for iphone 3G på nett hvor den finnes på lager NÅ?

som kan garantere at den virker 100% på iphone(prøvd 2 stk de nekter og lade iphone, men ipod/touch lader den)

 

vil ikke ha noen prøve svar eller noe, hvis en kan skrive

kjøp denne da får du ladet iphone 3G 100% sikkert i bilen, jeg har ladern selv...

Helst ikke fra apple.no de har ingen på lager :( ellers hadde saken vært grei:)

 

 

hvorfor går det ikke å lade iphonen i Apple hifi?

 

på forhond tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...