Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Gi meg quote fra hvor det står at kapasiteten fra NTNU skal opprettholdes?

Lenke til kommentar
Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Jeg forholder meg til det jeg fikk fortalt av daglig leder på voll studentby. De har bestilt en 50mbit-linje som skulle dekke hele studentbyen. Daglig leder sa også at de hadde avtale med NTE om å sette opp hastighet om det skulle bli nødvendig.. Jeg tipper det blir temmelig nødvendig fra den 17 august :p Jeg har forøvrig testa nedlasting fra raske servere, og får sjeldent over 4MB/sec. På NTNU sin linje var jeg oppe i 10-11MB/sec en del ganger.

 

 

Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Gi meg quote fra hvor det står at kapasiteten fra NTNU skal opprettholdes?

 

Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar
Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Gi meg quote fra hvor det står at kapasiteten fra NTNU skal opprettholdes?

www.voll.no - klikk på Strøm, internett & Kabel-TV.

 

Tok også et screenshot fordi det virker som om folk ikke kan lese.

 

post-25248-1248778222_thumb.png

Lenke til kommentar
Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Jeg forholder meg til det jeg fikk fortalt av daglig leder på voll studentby. De har bestilt en 50mbit-linje som skulle dekke hele studentbyen. Daglig leder sa også at de hadde avtale med NTE om å sette opp hastighet om det skulle bli nødvendig.. Jeg tipper det blir temmelig nødvendig fra den 17 august :p Jeg har forøvrig testa nedlasting fra raske servere, og får sjeldent over 4MB/sec. På NTNU sin linje var jeg oppe i 10-11MB/sec en del ganger.

 

 

Samme her. Det var svitsjet nettverk på maks 2.5 Gbit der vi fikk maks 100 Mbit hver.

Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Hihi.. Ja, hadde det vært tilfellet, så skulle vi ikke klaget :p

Gi meg noe håndfast bevis på at hele studentbyen må dele på 50 Mbit.

 

Gi meg quote fra hvor det står at kapasiteten fra NTNU skal opprettholdes?

 

Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

Linja fra Voll til moholt-gw var på 2.5 Gbit.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

 

1 Gbit til 50 Mbit.

Det er STOR forskjell.

Det er ikke tilsvarende på noen som helst måte.

 

Nå er ikke den ene linken ut av voll en gang tilsvarende den lokale linkhastigheten på lokalnettet

som er 100Mbit.

Endret av Poldot
Lenke til kommentar
Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

 

1 Gbit til 50 Mbit.

Det er STOR forskjell.

Det er ikke tilsvarende på noen som helst måte.

 

Nå er ikke den ene linken ut av voll en gang tilsvarende den lokale linkhastigheten på lokalnettet

som er 100Mbit.

Igjen, kom med noe håndfast. Enten lyver daglig leder eller så er det en misforståelse mtp. 50 Mbit og at kanskje hver hybel har 50 Mbit maks istedenfor 100 Mbit slik det var før.

 

Alt som står på internett er sant.

Alt noen sier anonymt på et forum er sant.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

 

1 Gbit til 50 Mbit.

Det er STOR forskjell.

Det er ikke tilsvarende på noen som helst måte.

 

Nå er ikke den ene linken ut av voll en gang tilsvarende den lokale linkhastigheten på lokalnettet

som er 100Mbit.

Igjen, kom med noe håndfast. Enten lyver daglig leder eller så er det en misforståelse mtp. 50 Mbit og at kanskje hver hybel har 50 Mbit maks istedenfor 100 Mbit slik det var før.

 

Alt som står på internett er sant.

Alt noen sier anonymt på et forum er sant.

 

Sorry men dette er fakta.

Vi som skriver her inne har ingen som helst interesse av å trolle, eller drive med noe form for falsk opplysning.

Så ikke ha alt for store forhåpninger.

Det er snakk om 50Mbit fordelt på hele studentbyen.

Om du ikke tror på det så kan du ta kontakt med nettverksassistenten ved Voll studentby.

Han har sikkert mulighet til å forklare det hele for deg.

 

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

 

1 Gbit til 50 Mbit.

Det er STOR forskjell.

Det er ikke tilsvarende på noen som helst måte.

 

Nå er ikke den ene linken ut av voll en gang tilsvarende den lokale linkhastigheten på lokalnettet

som er 100Mbit.

Igjen, kom med noe håndfast. Enten lyver daglig leder eller så er det en misforståelse mtp. 50 Mbit og at kanskje hver hybel har 50 Mbit maks istedenfor 100 Mbit slik det var før.

 

Alt som står på internett er sant.

Alt noen sier anonymt på et forum er sant.

 

Sorry men dette er fakta.

Vi som skriver her inne har ingen som helst interesse av å trolle, eller drive med noe form for falsk opplysning.

Så ikke ha alt for store forhåpninger.

Det er snakk om 50Mbit fordelt på hele studentbyen.

Om du ikke tror på det så kan du ta kontakt med nettverksassistenten ved Voll studentby.

Han har sikkert mulighet til å forklare det hele for deg.

 

Ha en fortsatt god dag.

Ja, det er sikkert fakta og daglig leder lyver på hjemmesiden til Voll.no. 50 Mbit fordelt på hele studentbyen er sinnsykt. Hvordan kan ikke det føre til ustabilt nett slik det var med NTNU sitt nett?

 

Tror det er noen heftige misforståelser ute å går her.

Lenke til kommentar
Det eneste som står på voll.no er følgende: "Båndbredden vil tilsvare båndbredden vi hadde hos NTNU, rent bortsett fra at dette vil være et stabilt nett."

 

1 Gbit til 50 Mbit.

Det er STOR forskjell.

Det er ikke tilsvarende på noen som helst måte.

 

Nå er ikke den ene linken ut av voll en gang tilsvarende den lokale linkhastigheten på lokalnettet

som er 100Mbit.

Igjen, kom med noe håndfast. Enten lyver daglig leder eller så er det en misforståelse mtp. 50 Mbit og at kanskje hver hybel har 50 Mbit maks istedenfor 100 Mbit slik det var før.

 

Alt som står på internett er sant.

Alt noen sier anonymt på et forum er sant.

 

Sorry men dette er fakta.

Vi som skriver her inne har ingen som helst interesse av å trolle, eller drive med noe form for falsk opplysning.

Så ikke ha alt for store forhåpninger.

Det er snakk om 50Mbit fordelt på hele studentbyen.

Om du ikke tror på det så kan du ta kontakt med nettverksassistenten ved Voll studentby.

Han har sikkert mulighet til å forklare det hele for deg.

 

Ha en fortsatt god dag.

Ja, det er sikkert fakta og daglig leder lyver på hjemmesiden til Voll.no. 50 Mbit fordelt på hele studentbyen er sinnsykt. Hvordan kan ikke det føre til ustabilt nett slik det var med NTNU sitt nett?

 

Tror det er noen heftige misforståelser ute å går her.

 

Vi som skriver her inne har mange 10-år med erfaring innen maskinvare, programmering og ikke minst nettverk.

Det er blant annet folk på 4. året siv.ing studium i datateknikk og ymse annet.

Det er nok rimelig grei skuring for de fleste hva en 50Mbit internettlinje fordelt på hele nettverket

vil føre til.

Om du har den nødvendige tekniske kompetansen eller noe som helst innsikt til å forstå det ene eller andre

gidder jeg ikke en gang begi meg ut på eller synse om.

Lenke til kommentar
Vi som skriver her inne har mange 10-år med erfaring innen maskinvare, programmering og ikke minst nettverk.

Det er blant annet folk på 4. året siv.ing studium i datateknikk og ymse annet.

Det er nok rimelig grei skuring for de fleste hva en 50Mbit internettlinje fordelt på hele nettverket

vil føre til.

Om du har den nødvendige tekniske kompetansen eller noe som helst innsikt til å forstå det ene eller andre

gidder jeg ikke en gang begi meg ut på eller synse om.

Det er du som kommer med påstander her, jeg forholder meg til hva som står offisielt ute på Voll.no.

 

Det koker ned til at du påstår at det som står på Voll.no er feil - greit. Jeg har merket at jeg ikke har like høy makshastighet som før, og jeg vet ikke hvor mange som er på studentbyen akkurat nå, men jeg har ikke merket noe til at det kun er 50 Mbit fordelt på hele studentbyen. Hvis det er sant så har jeg stått for mange av de 50 Mbit'ene hver dag siden NTE-nettet ble koblet til.

 

Jeg synes det virker usannsynlig at Voll på den ene siden sier at kapasiteten skal opprettholdes, men på den andre siden reduserer den totale kapasiteten med over 98% fra slik det var når vi hadde nett fra NTNU.

Lenke til kommentar
Hvis det er sant så har jeg stått for mange av de 50 Mbit'ene hver dag siden NTE-nettet ble koblet til.

Så det er du som stjeler alle megabittsene fra tuben min? Flott å se at en person kan ødelegge for alle andre, og dette før det i det hele tatt har flyttet inn noen.

Lenke til kommentar
Hvis det er sant så har jeg stått for mange av de 50 Mbit'ene hver dag siden NTE-nettet ble koblet til.

Så det er du som stjeler alle megabittsene fra tuben min? Flott å se at en person kan ødelegge for alle andre, og dette før det i det hele tatt har flyttet inn noen.

Ja, og jeg gjør det for å ødelegge spesielt for deg. Er det urimelig å forvente at noen forholder seg til hva som står på voll.no og hva som står i brevene angående nettkoblingen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Det kan da umulig stemme med 50mbit på hele Voll? Noen må ha uttalt seg feil, rett og slett.

 

Om ikke gleder jeg meg fryktelig til hele Voll begynner å klage igjen!

Lenke til kommentar
Det kan da umulig stemme med 50mbit på hele Voll? Noen må ha uttalt seg feil, rett og slett.

 

Om ikke gleder jeg meg fryktelig til hele Voll begynner å klage igjen!

Hvis det er sant kommer klagingen til å komme momentant når folk flytter inn.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Hvis det er sant så har jeg stått for mange av de 50 Mbit'ene hver dag siden NTE-nettet ble koblet til.

Så det er du som stjeler alle megabittsene fra tuben min? Flott å se at en person kan ødelegge for alle andre, og dette før det i det hele tatt har flyttet inn noen.

Ja, og jeg gjør det for å ødelegge spesielt for deg. Er det urimelig å forvente at noen forholder seg til hva som står på voll.no og hva som står i brevene angående nettkoblingen?

Det var mer ment som en kritikk mot linja, ikke mot deg, men tolk det som du vil.

 

Det er ikke urimelig å forholde seg til det som står, men jeg bor der nå, og forholder meg heller til det jeg faktisk opplever av hastigheter og svartider fremfor det som står på nettsida til Voll. Det jeg opplever samsvarer med det som er blitt sagt tidligere i tråden, en hastighet på 50Mbit.

Lenke til kommentar
Hvis det er sant så har jeg stått for mange av de 50 Mbit'ene hver dag siden NTE-nettet ble koblet til.

Så det er du som stjeler alle megabittsene fra tuben min? Flott å se at en person kan ødelegge for alle andre, og dette før det i det hele tatt har flyttet inn noen.

Ja, og jeg gjør det for å ødelegge spesielt for deg. Er det urimelig å forvente at noen forholder seg til hva som står på voll.no og hva som står i brevene angående nettkoblingen?

Det var mer ment som en kritikk mot linja, ikke mot deg, men tolk det som du vil.

 

Det er ikke urimelig å forholde seg til det som står, men jeg bor der nå, og forholder meg heller til det jeg faktisk opplever av hastigheter og svartider fremfor det som står på nettsida til Voll. Det jeg opplever samsvarer med det som er blitt sagt tidligere i tråden, en hastighet på 50Mbit.

Greit, jeg tolket det du skrev feil, men når du refererte til meg i første setning er det ikke helt idiotisk at jeg gjorde det.

 

Uansett, jeg bor også der nå og jeg har bare merket en nedgang i makskapasitet.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Det står også på nettsidene til voll.no at

 

Dere vil da få muligheten til å koble tv-signalet rett i dataskjermen. Det betyr at dere ikke trenger et TV-apparat og dermed slipper lisens.

 

Dette stemmer ikke, da mottakere for tv er lisenspliktigve uavhengig om de er et tv-apparat eller ei. Dette har man også spurt nrk lisenskontoret om, og de bekrefter dette.

 

At ledelsen lyver for egen vinning er da strengt tatt ikke så rart - da de selvsagt har all interesse av å komme med påstander som gjør at de fortsatt virker interessante for studentene. Men faktum er jo at det er få i norge som faktisk har gigabit-linjer via fiber til kunder. Faktisk er det så sjeldent at når det skjer så kommer det som nyhetsoppslag i tek-avisene: http://www.teknofil.no/wip4/1000-mbits-bre.../d.epl?id=32853 . De aller aller fleste fiberleverandører leverer max 50mbit, uavhengig om det er til et sameie, borettslag, eller til privatpersoner. Om man ønsker mer, så må man som regel selv kjøpe mørk fiber som man kjøper linje til en ISP, og dette er på et helt annet kostnadsnivå enn å kjøpe linje fra en fiberleverandør som NTE.

 

 

Forøvrig; om du allerede har merket en nedgang i kapasiteten, nå som det er nesten ingen beboere tilstede på voll, åssen tror du det kommer til å bli når folk kommer tilbake igjen fra ferien?

Endret av noxon
Lenke til kommentar

Okei, men da burde noen få de til å fjerne de feilaktige opplysningene på voll.no.

 

Jeg sa jeg har kun merket nedgang i makskapasitet, ikke jevnt over. Dvs. jeg klarer ikke å få hastigheter på 10 MB/s slik jeg noen ganger klarte før, men at nettet jevnt over er slik som det har vært. Jeg får hastigheter på 2-5 MB/s og det er raskt nok egentlig.

 

Jaja, det blir nok et helvete her på tunet når folk kommer tilbake og kapasiteten viser seg å faktisk være 50 Mbit fordelt på alle. Glad jeg ikke skal bo her mer.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...