Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har visstnok ledige hybler på voll, men så er det en liten hake ved det. Jeg må skifte kjønn for å få en av de. Tviler på jeg gidder det. Som plaster på såret er jeg tilbudt parhybel da, men er litt stiv pris for en å bo alene der..

 

:)

Lenke til kommentar

copypasta fra voll.no

"Vi har ledige enkelthybler som er satt av til jenter, og noen ledige parhybler (små). De minste parhyblene kan leies av enkeltpersoner (også gutter)."

 

ser dårlig ut for de som søker først nå

 

edit:

ops, jeg så ikke at det hadde kommet en ny side.

Endret av Erik_Lothe
Lenke til kommentar
Nå som det er NTE som har nettet er det vel samme krav som hos alle andre internettleverandører (dvs. gjør hva du vil helt til politiet sparker inn døra).

 

Da må du først klare å laste ned noe på den fine linja de har anskaffet ;)

Hva mener du med det?

 

Han prøver vel å si at linja ser ut til å være underdimensjonert. Selv med de få studentene som bruker linja nå i sommer, så merkes det på pingen at linja sliter i blandt. Blir spennende å se hvordan pingen blir når resten av beboerne tar i bruk nettet. 50Mbit kan fort bli litt lite mtp at det faktisk bor 550 studenter her mesteparten av året.

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar

50Mbit er alt for lite i forhold til størrelsen på studentbyen.

Det er 504 boenheter og i flere av disse er det også 2 nettuttak i tillegg til flere uttak andre steder.

I dag leveres det 1Gbit til konsumer. Det er ikke uvanlig med både 10 og 20 Mbit ADSL-linjer hjemme hos folk.

De må uansett betale det en tilstrekkelig link vil koste.

Og denne kostnaden må komme heller før enn siden.

Det blir nok litt av en runde med klaging og problemer.

Når i tillegg linja er satt opp uten shaping på noe som helst måte vil det medføre at

én person alene kan knele hele linja om han starter nok tcp-connections.

 

Med andre ord kan en uvitende fyr sette i gang bearshare eller torrentklienten sin og hele studentbyen kan bli lidende av dette.

Det sier seg selv at det ikke er holdbart i lengden.

 

Del 50Mbit på 500 studenter og du sitter igjen med lavere båndbredde enn dobbel isdn-linje per hode.

Lenke til kommentar
Hvor har dere det fra at det er 50 Mbit totalt på alle i studentbyen?

 

I brevet fra Voll sier de at kapasiteten som var fra NTNU (2.5 Gbit) skal opprettholdes. Det står også på Voll.no

 

Voll hadde 1 Gbit til NTNU før, beboere har spurt ledelsen og fått det bekreftet at det er 50 Mbit fordelt på hele studentbyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...