Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

 

jeg tror du skal ta en hardreset av telefonen. bedre det enn å slite enda lenger med dette problemet.

 

In case of emergency, to do a Hard Reset, with the phone ON, hold down the Volume Down and Enter (round navigation) keys and press soft reset while they are pressed

Hadde du lest alle innleggene hans ville du sett at hard-reset allerede er prøvd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

Har prøvd, og det fungerer fint. Hjemme brukere jeg usb-ledningen som hører til min Creative Zen Stone, og på jobb bruker jeg ledningen som hører til en WD-passport harddisk. Begge ledningene har et USB-merke i begge ender. Her er en slik kabel som jeg har :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=124821

 

-L-

Lenke til kommentar
Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

Har prøvd, og det fungerer fint. Hjemme brukere jeg usb-ledningen som hører til min Creative Zen Stone, og på jobb bruker jeg ledningen som hører til en WD-passport harddisk. Begge ledningene har et USB-merke i begge ender. Her er en slik kabel som jeg har :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=124821

 

-L-

 

Det er miniusb som brukes i diamond. Selv om feks digitalkamera enden ser litt annerledes ut så passer den.

Lenke til kommentar
Hadde du lest alle innleggene hans ville du sett at hard-reset allerede er prøvd...

 

vi er på side 40 jo...

Her er en liste som bruker DiemetriX har lagt ut på forumet:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0289&st=140

 

GPRS instillinger for Netcom (mange som har spurt)

# Velg Rediger tilkoblinger

# Behandle eksisterende

# Rediger eller lag en ny.

* Fyll inn/definer som vist nedenfor:

* Beskrivelse: NetCom Internett GPRS

* Tilkobling til: Internett

* Tilgangspunkt: internet.netcom.no

* Brukernavn: Blank

* Passord: Blank

* Primær DNS: Blank

* Sekundær DNS: Blank

* IP-adresse: Blank

Lenke til kommentar
Fikk telefonen i dag og har sittet og lekt meg en del. Ser at telefonen har mye ekstra som jeg må lære og benytte bedre enn at det bare er en kul telefon. :innocent:

 

Har lagt inn egen MP3 ringetone men vil legge inn egen tone for SMS , men kan ikke finne ut hvordan jeg gjør dette. Kan noen forklare dette på en enkel måte?

 

Fikk TomTom navigasjon og kart av en kompis men vet ikke hvordan dette legges inn. :hmm: Greit og ha som backup og når det er korte turer med leiebil hvor jeg ikke gidder og dra med 720 på flyet. Kan noen hjelpe med hordan og hvor dette skal legges inn for og fungere?

 

Kopier .wav filen du ønsker å bruke som sms/mms/mail lyd inn i \windows mappa på telefonen, så blir den tilgjengelig i lista over lyder.

 

TomTom for WM skal være en .cab fil. Hvis dette er tilfelle, så er det bare å kopiere fila inn på minnekortet/intern lagring, og så starte den fra filbehandleren.

Kartene skal ligge i rota på minnekortet/intern lagring, i en egen mappe. f.eks \Intern Lagring\Scandinavia

 

 

Håper dette hjalp.

 

-blc

Lenke til kommentar

Har skrudd av 3G og er koblet til wlan. Når jeg prøver å laste ned værdata laster den likevel ned fra GPRS (regner jeg med). Står iallefall en G oppe på toppen og jobber. Gikk så inn på innstillingene og skrudde av alle datattilkoblinger og prøvde å laste ned været igjen. Da får jeg fortsatt det spørsmålet om "roaming blabla" og valgte JA. Får bare tilkoblingsfeil. Funker det ikke å laste ned været på wlan? Og når wlan er tilkoblet, hvorfor laster den da ned via GPRS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Nå har den komt på postkontoret :new_woot:.

 

Men vet ikke helt om jeg skal hente den :(

 

1. Kan være den trege versjonen, og fra firmaet jeg handlet hos kunne de ikke vite det.

2. Amobil sin test er ikke ute enda, dermed er jeg usikker.

 

:scared:

Lenke til kommentar
Nå har den komt på postkontoret :new_woot:.

 

Men vet ikke helt om jeg skal hente den :(

 

1. Kan være den trege versjonen, og fra firmaet jeg handlet hos kunne de ikke vite det.

2. Amobil sin test er ikke ute enda, dermed er jeg usikker.

 

:scared:

 

Seff henter du den ut. I verste fall tar du ibruk angrefirsten. Du har da 14dager på å angre OM de har sendt med angrefrist skjema, har de ikke det har du hele 3månder eller mer.

 

Og om det er den trege versjonen hjelper vi deg oppgradere til nyeste ROM ;) Det ekke vannskelig.

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Nå har den komt på postkontoret :new_woot:.

 

Men vet ikke helt om jeg skal hente den :(

 

1. Kan være den trege versjonen, og fra firmaet jeg handlet hos kunne de ikke vite det.

2. Amobil sin test er ikke ute enda, dermed er jeg usikker.

 

:scared:

 

Seff henter du den ut. I verste fall tar du ibruk angrefirsten. Du har da 14dager på å angre OM de har sendt med angrefrist skjema, har de ikke det har du hele 3månder eller mer.

 

Og om det er den trege versjonen hjelper vi deg oppgradere til nyeste ROM ;) Det ekke vannskelig.

 

Hva er siste ROM, og hvor sjekker man hvilken ROM man har?

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål angående ROM oppgradering som jeg håper noen kan svare på.

 

1. Hva skjer når man kjører en Hard-reset etter å ha lagt inn en tredjeparts/cooked ROM?

 

2. Hvordan kan man ta backup av den ROM´en som er i telefonen før du legger inn en ny ROM?

 

3. Hvilke farer står man ovenfor hvis man installere en tredjeparts/cooked ROM?

 

4. Hvordan legger man in en ny ROM?

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Nå har den komt på postkontoret :new_woot:.

 

Men vet ikke helt om jeg skal hente den :(

 

1. Kan være den trege versjonen, og fra firmaet jeg handlet hos kunne de ikke vite det.

2. Amobil sin test er ikke ute enda, dermed er jeg usikker.

 

:scared:

 

Seff henter du den ut. I verste fall tar du ibruk angrefirsten. Du har da 14dager på å angre OM de har sendt med angrefrist skjema, har de ikke det har du hele 3månder eller mer.

 

Og om det er den trege versjonen hjelper vi deg oppgradere til nyeste ROM ;) Det ekke vannskelig.

 

Så det går og oppgradere Rom ? :D jammen daså! Bare lurer på om jeg skal vente på testen fra Amobil nå, eller hente den idag :D

Lenke til kommentar
Hmmm...det ble sagt i en annen tråd at lading ikke var noe problem da enhver hadde en usb ledning liggendes. Vel, har akkurat oppdaget at inntaket på diamanten faen ikke er usb!! :thumbdown: må jo handle en haug med ekstra ledning skiit igjen da.....

Stemmer ikke det. Inntaket på Diamond er usb, det er bare det at det er usb-mini. USB at Wikipedia. Typisk brukt av kamera, mp3-spiller, pda og mobiltelefon

Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

Det er miniusb jo.

180px-USB_types_2.jpg

Kabel nr2 fra venstre.

Lenke til kommentar

Diamond Light II ROM

This ROM is based on official HTC WWE Europe 1.37.401.3, OS 5.2.19591 (build 19591.1.1.1.6) ROM and does not include radio (needs at least 1.00.25.03).

 

First you must flash HardSPL Developer Edition from here thahks to cmonex.

 

After unzipping the file you have downloaded, you must run from your desktop PC the ROMUpdateUtility.exe with your device synchronizing and the battery above the 50%. Follow the instructions on the screen.

The ROM is fast, stable with more registry tweaks and modifications.

 

Big importance in the reduction of memory leakage.

 

Includes only the essential files and some must have applications that I added.

 

The device starts with 98 from 115 MB storage and ~59 from 113,7 MB programs memory.

 

Includes .net CF 3.5 & TF3D Config (thanks to shushilang) to put in any line you like or remove tabs from manila.

 

 

Download:

Download rapidshare link

 

Panosha light II 2g version from boinger66

 

 

 

PROGRAMS IN

 

.net CF 3.5

 

sushilange TF3D Config 0.3.2

 

PPCPimBackupV2.8

 

ASyncKiller

 

GPSTest

 

Group_SMS

 

MoDaCo NoData

 

Spb Screenshot

 

WkTaskL 1173b

 

GSFinder explorer

 

Nadavi_HTC Comm Manager

 

 

 

PROGRAMS OUT

 

HTC Zip

 

HTC Voice Recorder

 

HTC Task Manager

 

RSS Hub

 

HTC MP3 Trimmer

 

Jbed Java

 

Adobe Reader

 

HTC Audio Booster

 

Microsoft Update

 

Office One Note

 

Transcriber

 

Welcome Center

 

Sample pictures & sounds

 

Some Sounds

 

 

* If you need it, run manually Connection Manager.

 

 

* Basic changesfrom Light I:

 

+ .net CF 3.5

 

+ sushilange TF3D Config 0.3.2

 

+ PPCPimBackupV2.8

 

+ More modifications and registry tweaks for better speed

 

 

 

______________

 

Vil bare nevne at jeg kjører original ROM og ikke cooked som f.eks den over.

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Hmmm...det ble sagt i en annen tråd at lading ikke var noe problem da enhver hadde en usb ledning liggendes. Vel, har akkurat oppdaget at inntaket på diamanten faen ikke er usb!! :thumbdown: må jo handle en haug med ekstra ledning skiit igjen da.....

Stemmer ikke det. Inntaket på Diamond er usb, det er bare det at det er usb-mini. USB at Wikipedia. Typisk brukt av kamera, mp3-spiller, pda og mobiltelefon

Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

 

Jeg bruker mini usb kabel fra min Garmin gps til å lade koble til diamond'en, funker fint.

Lenke til kommentar
Hmmm...det ble sagt i en annen tråd at lading ikke var noe problem da enhver hadde en usb ledning liggendes. Vel, har akkurat oppdaget at inntaket på diamanten faen ikke er usb!! :thumbdown: må jo handle en haug med ekstra ledning skiit igjen da.....

Stemmer ikke det. Inntaket på Diamond er usb, det er bare det at det er usb-mini. USB at Wikipedia. Typisk brukt av kamera, mp3-spiller, pda og mobiltelefon

Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

Det er miniusb jo.

180px-USB_types_2.jpg

Kabel nr2 fra venstre.

Selv om porten ser litt anderledes ut, så passer den :) Bare se på standard billader til HTC f.eks. kommer med vanlig mini-usb (som på bildet) og passer fint i diamanten selv om formen er litt anderledes :)

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å komme litt inn i Diamanten nå og det meste fungerer som jeg vil, men har et spm (veit ikke om det er så farlig men):

 

Det virker som at tlf står i roaming mode hele tiden, hvertfall så vises det roaming tegnet hele tiden /\ Noen som vet hvorfor? Hver gang jeg går inn og skal oppdatere vær så sier den alltid "du kan pådra deg ekstra kostnader under oppdatering av værinfo mens du roamer. Vil du fortsette?"

 

Dette kommer uansett om jeg har slått av gprs og kjører på Wlan...

 

Trodde roaming var hvis man var i utlandet jeg. Noen som vet hva som kan gjøres?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...