Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Ingen som kan hjelpe meg med hvor mappen pcmkeyboard ligger? Ligger ikke under programfiler. Er desperat etter å få lagt inn nytt tastatur.

 

OG. Har spurt om dette før og, uten svar. Hvor skrur man av 3G?

 

Start -> Instillinger -> Telefon -> Bånd -> Velg nettype: GSM.

 

Og Start -> Instillinger -> Tilkoblinger tabben -> Avansert nettverk -> Fjern hake for HSDPA for å slå av 'super-3g"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at det er en som selger en ny Diamond til 3800,-kr: http://brukt1.no/1/posts/12_Mobilt/40_Mobi..._Kupppris_.html

Tror dere dette er bløff, eller kan denne karen være seriøs?

 

Hmm..er jo bra tilbud, kanskje for godt til å være sant.

 

 

Han sier at han kjøpte et par stykker for å gi den ene i gave til sin far.. Hva med den andre? Var planen å selge den videre bare? not.

 

 

 

Hehe, hvis jeg hadde bodd i nærheten av Drammen så hadde jeg nok prøvd å kjøpe den av han! Man kan jo hente den, og det virker jo mere sikkert enn å få den tilsendt.

 

 

Eller ringe han og spørre han ut om det, da får han ikke tenkt seg om og da kan man kanskje få et lite hint om det er riktig. Hvis man har litt people skills=P

Endret av Libra1988
Lenke til kommentar
okey. GPRS og 3G funker fortsatt ikke på telefonen min. Har prøvd alt, snakket med netcom kundeservice, funka ikke. begynner og lure på om det er noe feil med telefonen, kan det ha noe med ROM etc. og gjøre?

Installer SmartMobil.no's Operatørkonfigurator:

http://www.smartmobil.no/index.php?option=...0&Itemid=20

 

Denne setter opp mobilen med alle innstillinger den trenger for å fungere med MMS/WAP/3G/whatever :)

 

Hjalp meg med en del problemer jeg hadde i starten :)

 

fungerer fortsatt ikke, men jeg ble fakturert 5,- for det:P Noen andre tips.. har prøvd det meste jeg kommer over, begynner å bli nesten sikker på at det er noe hardware feil eller noe annet som feil, jeg har prøvd MYE forskjellig nå. inkl. en hard reset

Lenke til kommentar
Hmmm...det ble sagt i en annen tråd at lading ikke var noe problem da enhver hadde en usb ledning liggendes. Vel, har akkurat oppdaget at inntaket på diamanten faen ikke er usb!! :thumbdown: må jo handle en haug med ekstra ledning skiit igjen da.....

Stemmer ikke det. Inntaket på Diamond er usb, det er bare det at det er usb-mini. USB at Wikipedia. Typisk brukt av kamera, mp3-spiller, pda og mobiltelefon

Lenke til kommentar
fungerer fortsatt ikke, men jeg ble fakturert 5,- for det:P Noen andre tips.. har prøvd det meste jeg kommer over, begynner å bli nesten sikker på at det er noe hardware feil eller noe annet som feil, jeg har prøvd MYE forskjellig nå. inkl. en hard reset

Har du virkelig prøvd "Start", "Innstillinger", "Tilkoblinger" (fanen tilkoblinger), "Tilkoblingsoppsett" (Jordklode med en tryllestav på) og så velge land og operatør? Skal jo være helt unødvendig å laste ned operatørkonfigurator på Diamond.

 

Om din operatør er virtuell og ikke listet velger du bare ut fra hvilket nett du ligger på, OneCall som jeg bruker valgte jeg Network Norway.

 

Forøvrig håper jeg at alle som nå svarer på innlegg kan bruke sitatfunksjonen riktig, og redigere bort alt unødvendig, alt annet enn det de faktisk svarer på, slik jeg har gjort nå.

 

Edit: Ikke kritikk til Diamondyeah altså, det var ikke så mye unødvendig i ditt innlegg, men har sett noen tidligere som nesten tar en hel side fordi de siterer opp i mot 10 forskjellige innlegg.

Endret av Road2Hell
Lenke til kommentar
Har du virkelig prøvd "Start", "Innstillinger", "Tilkoblinger" (fanen tilkoblinger), "Tilkoblingsoppsett" (Jordklode med en tryllestav på) og så velge land og operatør? Skal jo være helt unødvendig å laste ned operatørkonfigurator på Diamond.

 

Om din operatør er virtuell og ikke listet velger du bare ut fra hvilket nett du ligger på, OneCall som jeg bruker valgte jeg Network Norway.

 

Forøvrig håper jeg at alle som nå svarer på innlegg kan bruke sitatfunksjonen riktig, og redigere bort alt unødvendig, alt annet enn det de faktisk svarer på, slik jeg har gjort nå.

 

Edit: Ikke kritikk til Diamondyeah altså, det var ikke så mye unødvendig i ditt innlegg, men har sett noen tidligere som nesten tar en hel side fordi de siterer opp i mot 10 forskjellige innlegg.

 

Det var det første jeg gjorde. Jeg har Netcom, og satt opp med netcom. Deretter ringte jeg netcom kundeservice og de ba jeg gjøre det samme. Så lasta jeg ned den greia fra smartmobil, og de satt opp en annen, funka fortsatt ikke. kjørte hard reset og satt opp med den som ligger på telefonen. funker ikke.

 

Feilmelding: Kan ikke koble til

Ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere instillingene og endre om nødvendig.

Instillinger(link) Lukk(Knapp)

 

så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

Lenke til kommentar

Hei en kar skriver dette:

 

Jeg ble også urolig da jeg hørte om treghetene i touchflo-grensesnittet. derfor sendte jeg en mail til mpx, og fikk dette svaret tilbake:

 

"Takk for henvendelsen. De telefonene som kommer til norge nå er nettopp blitt flashet med ny norsk rom forrige uke. Tidligere rom versjoner er på andre versjoner enn den norske. Disse er også kvalitetsikret fra HTC før de ble shippet.

Vi satser derfor på friske fine diamond til uken.

Ha en fortsatt god dag."

 

Dette viste seg å være helt riktig, jeg har ikke opplevd noe treghet. Når det gjelder minnet, så er det riktig at touchflo bruker mye ram, men jeg har likevel aldri klart å bruke mer en 90%, selv med mange åpne programmer og flere internettsider lastet

 

så mitt spørsmål er har noen andre hørt om dette? og :hvordan vet jeg om jeg har den første eller den nyeste/siste rom?

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag og har sittet og lekt meg en del. Ser at telefonen har mye ekstra som jeg må lære og benytte bedre enn at det bare er en kul telefon. :innocent:

 

Har lagt inn egen MP3 ringetone men vil legge inn egen tone for SMS , men kan ikke finne ut hvordan jeg gjør dette. Kan noen forklare dette på en enkel måte?

 

Fikk TomTom navigasjon og kart av en kompis men vet ikke hvordan dette legges inn. :hmm: Greit og ha som backup og når det er korte turer med leiebil hvor jeg ikke gidder og dra med 720 på flyet. Kan noen hjelpe med hordan og hvor dette skal legges inn for og fungere?

Lenke til kommentar
Har du virkelig prøvd "Start", "Innstillinger", "Tilkoblinger" (fanen tilkoblinger), "Tilkoblingsoppsett" (Jordklode med en tryllestav på) og så velge land og operatør? Skal jo være helt unødvendig å laste ned operatørkonfigurator på Diamond.

 

Om din operatør er virtuell og ikke listet velger du bare ut fra hvilket nett du ligger på, OneCall som jeg bruker valgte jeg Network Norway.

 

Forøvrig håper jeg at alle som nå svarer på innlegg kan bruke sitatfunksjonen riktig, og redigere bort alt unødvendig, alt annet enn det de faktisk svarer på, slik jeg har gjort nå.

 

Edit: Ikke kritikk til Diamondyeah altså, det var ikke så mye unødvendig i ditt innlegg, men har sett noen tidligere som nesten tar en hel side fordi de siterer opp i mot 10 forskjellige innlegg.

 

Det var det første jeg gjorde. Jeg har Netcom, og satt opp med netcom. Deretter ringte jeg netcom kundeservice og de ba jeg gjøre det samme. Så lasta jeg ned den greia fra smartmobil, og de satt opp en annen, funka fortsatt ikke. kjørte hard reset og satt opp med den som ligger på telefonen. funker ikke.

 

Feilmelding: Kan ikke koble til

Ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere instillingene og endre om nødvendig.

Instillinger(link) Lukk(Knapp)

 

så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

 

kanskje dumt spørsmål, men har du rebootet telefonen etter at du har forandret innstillingene...

 

jeg slet med samme problem på min diamond, men etter en reboot så funket alt gull :)

Lenke til kommentar
Har du virkelig prøvd "Start", "Innstillinger", "Tilkoblinger" (fanen tilkoblinger), "Tilkoblingsoppsett" (Jordklode med en tryllestav på) og så velge land og operatør? Skal jo være helt unødvendig å laste ned operatørkonfigurator på Diamond.

 

Om din operatør er virtuell og ikke listet velger du bare ut fra hvilket nett du ligger på, OneCall som jeg bruker valgte jeg Network Norway.

 

Forøvrig håper jeg at alle som nå svarer på innlegg kan bruke sitatfunksjonen riktig, og redigere bort alt unødvendig, alt annet enn det de faktisk svarer på, slik jeg har gjort nå.

 

Edit: Ikke kritikk til Diamondyeah altså, det var ikke så mye unødvendig i ditt innlegg, men har sett noen tidligere som nesten tar en hel side fordi de siterer opp i mot 10 forskjellige innlegg.

 

Det var det første jeg gjorde. Jeg har Netcom, og satt opp med netcom. Deretter ringte jeg netcom kundeservice og de ba jeg gjøre det samme. Så lasta jeg ned den greia fra smartmobil, og de satt opp en annen, funka fortsatt ikke. kjørte hard reset og satt opp med den som ligger på telefonen. funker ikke.

 

Feilmelding: Kan ikke koble til

Ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere instillingene og endre om nødvendig.

Instillinger(link) Lukk(Knapp)

 

så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

 

kanskje dumt spørsmål, men har du rebootet telefonen etter at du har forandret innstillingene...

 

jeg slet med samme problem på min diamond, men etter en reboot så funket alt gull :)

 

hehe.. litt dumt spørsmål:P men jeg tar gledelig imot alle tips. Ja, jeg har prøvd det. sikkert ti forskjellige ganger med ti forskjellige innstillinger:P

Lenke til kommentar
Hehe. Den der husker jeg fra da jeg hadde Windows Mobile. På den tiden var det slik at om man slettet MSN-kontaktene fra kontaktlisten på telefonen, så slettet man dem også permanent fra kontaktlisten på MSN. Er vel forhåpenligvis noe Microsoft har rettet nå.

 

Det tror jeg faktisk ikke er fiksa. Når jeg logga på MSN tidligere i dag så forsvant alle kontaktene mine plutselig. Jeg skjønte ingenting, men nå når du sier det så kan nok det der være grunnen. Veldig bra bug!

 

Hehe. I så fall er det ikke en bug, men en feature! Du er så heldig at du får administrert MSN-kontaktene dine fra telefonens kontaktliste :p Men da har man to valg: Enten drite i å sette opp MSN på telefonen, eller leve med at telefonlisten er fullstappet av MSN-kontakter.

Lenke til kommentar
Hehe. I så fall er det ikke en bug, men en feature! Du er så heldig at du får administrert MSN-kontaktene dine fra telefonens kontaktliste :p Men da har man to valg: Enten drite i å sette opp MSN på telefonen, eller leve med at telefonlisten er fullstappet av MSN-kontakter.

 

Du kan jo bruke MSN programmet på telefonen uten å ha alle MSN kontaktene dine lagra i telefonens vanlige kontaktliste. Jeg regner det som en bug :p

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å komme litt inn i Diamanten nå og det meste fungerer som jeg vil, men har et spm (veit ikke om det er så farlig men):

 

Det virker som at tlf står i roaming mode hele tiden, hvertfall så vises det roaming tegnet hele tiden /\ Noen som vet hvorfor? Hver gang jeg går inn og skal oppdatere vær så sier den alltid "du kan pådra deg ekstra kostnader under oppdatering av værinfo mens du roamer. Vil du fortsette?"

 

Dette kommer uansett om jeg har slått av gprs og kjører på Wlan...

 

Trodde roaming var hvis man var i utlandet jeg. Noen som vet hva som kan gjøres?

 

På forhånd takk :)

 

Ps: Til dere som vil skru av 3G osv. Her er et kjekt program som lar deg skru av og på gprs nettene som man selv vil: http://forum.xda-developers.com/showthread...ighlight=nogprs

Lenke til kommentar
Det var det første jeg gjorde. Jeg har Netcom, og satt opp med netcom. Deretter ringte jeg netcom kundeservice og de ba jeg gjøre det samme. Så lasta jeg ned den greia fra smartmobil, og de satt opp en annen, funka fortsatt ikke. kjørte hard reset og satt opp med den som ligger på telefonen. funker ikke.

 

Feilmelding: Kan ikke koble til

Ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere instillingene og endre om nødvendig.

Instillinger(link) Lukk(Knapp)

 

så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

 

Meget mystifistisk ja, og bare for å utelukke ting så regner jeg med du har undersøkt med Netcom at Gprs er aktivt på ditt abonnement? :whistle:

 

Enig med deg i at det høres ut som noe er galt med den telefonen. Kan du forresten se under "innstillinger", "tilkoblinger", "avansert nettverk" og "gprs" hvilken autentisering som står? Ingen anelse om det har noe å si, men det vanlige er i alle fall "PAP-autentisering". Det er vel eneste innstillingen som er mulig å endre på når det gjelder gprs. Men spørs om det er ett hardware problem da.

Lenke til kommentar
Hmmm...det ble sagt i en annen tråd at lading ikke var noe problem da enhver hadde en usb ledning liggendes. Vel, har akkurat oppdaget at inntaket på diamanten faen ikke er usb!! :thumbdown: må jo handle en haug med ekstra ledning skiit igjen da.....

Stemmer ikke det. Inntaket på Diamond er usb, det er bare det at det er usb-mini. USB at Wikipedia. Typisk brukt av kamera, mp3-spiller, pda og mobiltelefon

Hmmm...jeg vet hva usbmini er, og mitt kamera av merke Canon og min nokia N95 bruker samme "plugg". Diamonden har ikke samme fasong, og den har derfor en hel annen plugg enn det som er vanlig mini usb...prøv selv, hvis du ikke tror det.

Lenke til kommentar

Jeg har bladd mange sider bakover nå, og fått mange gode svar og tips angående tlf.

 

Men jeg har tre spørsmål.

 

1. Batterilevetiden: Dette er ikke det beste, det vet jeg. Men skal hjelpe en del å skru av 3G m.m. (selvsagt). Mitt spørsmål er hvor lenge det går mellom hver lading? Jeg vil selv slå 3G av, så lurer da på levetiden med dette slått av.

 

2. Musikk: Hvordan er mobilen som musikkavspiller? Iphonen skal være ypperlig på dette, å min neste mobil skal erstatte min MP3 spiller.

 

3. Kommende versjon?: Har hørt rykter om at det vil komme en deluxe utgave, pro-utgave eller whatever. Noen som vet noe mer om dette? Jeg spør mest pga minnekapasiteten til HTC'en. 4GB er i minste laget når man skal ha musikk, kart til GPS(tar vel 800mb?). Minnekapasiteten er vel det største ankepunktet mot Iphonen.

Lenke til kommentar

Er det noen som faktisk har fått raskere touch flow etter å ha brukt tweak 1 fra xda?

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

 

jeg leste et sted at dette ikke skal gjøres eller skal overhodet ikke være nødvendig for de med versjon 137...

jeg har personlig ikke merket noen forskjell, og har derfor gått tilbake til originalinnstillingene.

 

eneste jeg bruker nå, er wakeup on sms og programmet som gjør at weekday vises ved siden av dato på home-screen.

 

ET RÅD TIL ALLE SOM SKAL PRØVE MOBILEN I BUTIKK:

 

Alle som har prøvd mobilen i butikken klager over at de er utrolig trege. Jeg antar at de er trege fordi det er mange programmer som kjører i bakgrunnen pga folk som har tafsa på mobilen og ikke slått av programmene ordentlig.

eller at butikken ikke restarter telefonen i ny og ne...

så til alle som skal prøve mobilen i butikken, be dem om å restarte mobilen og så kan du prøve touch3D og la deg imponere.

Lenke til kommentar
så får jeg

Advarsel

 

Det er ett problem med å koble til GPRS tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

 

jeg tror du skal ta en hardreset av telefonen. bedre det enn å slite enda lenger med dette problemet.

 

In case of emergency, to do a Hard Reset, with the phone ON, hold down the Volume Down and Enter (round navigation) keys and press soft reset while they are pressed

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...