Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"One thing PC users can do that Mac users can't: SHUT THE FUCK UP"
Så hvorfor lager dem da en sånn side, der de whiner over Mac-brukere?

 

det er en fyr, ingen de. Han, som ganske mange andre, er lut lei av å høre konstant gnål om hvor bra apple skal være... thats it, og det er vel et av de store hovedpoengene med denne tråden... men før du begynner å rope "hykler!", så les teksten og se at han ikke prøver å prakke noe på noen.

 

EDIT: Kim Salabim: de aller fleste som viser verden at de har mac, prøver også å fortelle verden at det er best... det finnes jo såklart de som ikke skryter, men de forteller heller ikke at de har hverken det ene eller det andre systemet. Antall "skrytende mac-eiere" er veldig stor i forhold til totalt antall mac-eiere kontra "skrytende windows-eiere" i forhold til total antall windows-eiere. Jeg har bare møtt på en eneste "ut av skapet" mac-bruker som ikke har prøvd å leke misjonær for apple, og det var en jente som ikke forsto at det var en forskjell mellom windows og OS X

 

Kan hende jeg har vært uheldig...

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
Ingen slår bsd fanbois de er faen meg notorisk hardcore med sjefen for bsd så er overlord fanboi. Selv linux fagsene som har OS som ikke støtter mer en 10% av hardware ser ut så speider jenter.

 

hva er uttrykket, 87% av all statistikk er påfunnet på øyeblikket?

 

tror nok det er lenge siden at linux bare støttet 10% av maskinvaren der ute ;)

Lenke til kommentar

Du skjønner som alle oss andre at ikke alle apple brukere er sånn, noe du også skriver.

 

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å hisse seg så voldsomt opp over det? Du gir vel blanke i om folk mener at de har så mye bedre maskin enn deg når de bruker Mac, når du er tilfreds med det du har?

Lenke til kommentar
Du skjønner som alle oss andre at ikke alle apple brukere er sånn, noe du også skriver.

 

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å hisse seg så voldsomt opp over det? Du gir vel blanke i om folk mener at de har så mye bedre maskin enn deg når de bruker Mac, når du er tilfreds med det du har?

 

Såklart! Alle har sine meninger, og jeg respekterer dem fullt ut. Det jeg ikke respekterer er mennesker som bare må prakke sine subjektive meninger på folk som ikke vil dette selv. Hvis jeg satt og snakket med en fyr som hadde en mac, og vi begynte å snakke om macen hans og forskjellene fra windows og hvordan apple er generøs med bundlet programvare, supert! men når jeg sitter intetanende på skolen og kjører simuleringer på en eller annen mekanisk konstruksjon, og jeg plutselig blir "prikket på ryggen" av en fyr med en svart macbook som står og gliser, så for å få en innføring i hvor mye bedre maskinen hans er (til tross for at jeg har bedre hardware til lavere pris og at maskinen hans er nærmest ubrukelig på skolen hvis en skal gjøre noe annet enn å skrive, for "80%" av de programmene skolen har lisens på, funker ikke på mac)... jeg har opplevd lignende ting flere ganger... Som sagt, jeg kan ha vært uheldig

Lenke til kommentar
Såklart! Alle har sine meninger, og jeg respekterer dem fullt ut. Det jeg ikke respekterer er mennesker som bare må prakke sine subjektive meninger på folk som ikke vil dette selv. Hvis jeg satt og snakket med en fyr som hadde en mac, og vi begynte å snakke om macen hans og forskjellene fra windows og hvordan apple er generøs med bundlet programvare, supert! men når jeg sitter intetanende på skolen og kjører simuleringer på en eller annen mekanisk konstruksjon, og jeg plutselig blir "prikket på ryggen" av en fyr med en svart macbook som står og gliser, så for å få en innføring i hvor mye bedre maskinen hans er (til tross for at jeg har bedre hardware til lavere pris og at maskinen hans er nærmest ubrukelig på skolen hvis en skal gjøre noe annet enn å skrive, for "80%" av de programmene skolen har lisens på, funker ikke på mac)... jeg har opplevd lignende ting flere ganger... Som sagt, jeg kan ha vært uheldig

Oida. Det kalles Apple fanatisme. OG JA, DET FINNES DET MYE AV. Men disse er det bare å skite i å ikke bry seg om, for til slutt så må de jo gå lei, få med dere noen flere og drit han skikkelig ut - tror han vil holde kjeft i en liten stund da.

 

_Å ja_, du har sikkert vesentlig bedre hardware enn fyren med Macbooken. Men det er softwaren han skal skryte av, operativsystemet også. Apple fanatikere er som akkurat som kristne fanatikere, de prøver å kovertere folk rett som det er, og det er nok det han her Macbook fyren mener. Kanskje han mener du fortjener bedre, istedenfor å lide ved å bruke PC?

Grunnen til at Mac ikke trenger all verdens hardware, er at den ikke har noe software som trenger noe særlig med ressurser, og systemet er jo ekstremt hardware gjerrig - og bruker derfor VELDIG lite ressurser.

 

Det går aldri ann å sammenligne PC med Mac, om man isåfall skal gjøre det kommer det til å ende opp i en stor krangel der ingen av partene vinner eller kommer videre. Enten så har man Mac, eller så har man det ikke.

 

Men nok OT.

 

 

De fleste som kjøper iPhone binder seg fast som iPhone kunde og kan i verste fall bli Apple fanatikere de også, og prøve å konvertere stakkars mennesker som bruker andre mobiltelefoner som ikke er spessielt imponerende og like "fancy som iPhone".

 

 

Hele denne greia her er en smakssak. Enten så liker man det, eller så gjør man det ikke - eller som de fornuftigste, de gir blaffen i hele greia.

 

Ingen slår bsd fanbois de er faen meg notorisk hardcore med sjefen for bsd så er overlord fanboi. Selv linux fagsene som har OS som ikke støtter mer en 10% av hardware ser ut så speider jenter.

 

hva er uttrykket, 87% av all statistikk er påfunnet på øyeblikket?

 

tror nok det er lenge siden at linux bare støttet 10% av maskinvaren der ute ;)

Han har helt rett, sett bortifra at det ikke støtter mer enn 10% hardware.

Men om man skal ta med absolutt alt hardware, sånt som er i Gameboy og fra jalla merker fra China, så kan han jo ha litt rett med den hardware biten.

Lenke til kommentar
Ingen slår bsd fanbois de er faen meg notorisk hardcore med sjefen for bsd så er overlord fanboi. Selv linux fagsene som har OS som ikke støtter mer en 10% av hardware ser ut så speider jenter.

 

Nja,, synes nå heller windass-fanboysa er verre

Det er da veldig få av dem, synes jeg.

Prosenten av alle Mac brukere som er fanboys av Apple hadde vært morsom å vite. Og ha sammenlignet den med antall prosent av Windows brukere som er Windows fanboys hadde vært helt genialt.

 

Hadde jo vist at Apple har et så godt system som nærmest hjernevasker folk til å bli helt gale og absolutt må fortelle andre folk om det og hvor fornøyde de er.

Lenke til kommentar

For en del år siden var det slettes ikke alle som viste hva Macintosh var for noe. Her til land gikk det kommersiellt sett bare i DOS og Windows. Jeg hadde en kompis som hadde Mac....og etterhvert den første jeg kjente som hadde iPod. Jeg husker jeg syntes han var sær som skulle ha noe som ikke var kompatibel med de spillene vi spillte osv.

 

På denne tiden var det en veldig liten prosent fok som hadde mac her til lands, men flere og flere har oppdaget hvor bra det faktisk er, og brukermassen er i rasende økning. Jeg kjøpte meg Macbook fordi en kjenning hadde gjort det, og jeg var impnert over alle de finurlige løsningene i OSX. iPhone kjøpte jeg fordi jeg var skikkelig misfornøyd med HTC Touch Cruise, og siden jeg fikk meg Mac passet det seg sånn og teste iPhone. Og jeg er fornøyd med den og....minus kameraet da ;)

 

Poenget mitt er at det er i stor grad fornøyde brukere som har spredd ryktet og utvidet brukermassen i Mac-miljøet, og det er tydeligvis mange av dem. Og jeg ser slettes ikke noe galt i denne praksisen.

 

En liten appropo til den/dem som holder denne tråden drivende. Hadde dere ment det dere skriver om at dere er lei all oppmerksomheten til iPhone i media hadde dere kontaktet amobil.no og fått denne tråd-linken på forsiden fjernet slik at ikke mer iPhone mas møter dem som klikker inn der. Man kan bare spekulere i hvorfor dette ikke har skjedd...

Lenke til kommentar

Mulig dette bare er pga jeg til daglig jobber som kundekonsulent i en av de større kundeservice senterene i Norge. (ikke mobil) Jeg er generelt dritt lei av programmer og duppedingser som ikke er selvforklarende for folk uten it erfaring. Derfor elsker jeg iphone. Ingen maser på meg om hvordan de skal gjøre ditt eller datt på mobilen etter den er unlocka. De har ingen problemer med mail og surfing på telefonen.

 

Hvem andre har gitt mail og surfing på telefonen til menigmannen før? Joda det har vært tilgjengelig siden din tipp oldefar ble født sier du kanskje. Problemet er at det bare har vært oss, den tekniske eliten i samfunnet, som faktisk har kunne bruke det.

 

Inntil det kommer en ordentlig OS telefon med samme lave brukerterskel som iPhone håper jeg på Eple-monopol!

 

Redmond, Start Your Photocopiers!

Lenke til kommentar
Oida. Det kalles Apple fanatisme. OG JA, DET FINNES DET MYE AV. Men disse er det bare å skite i å ikke bry seg om, for til slutt så må de jo gå lei, få med dere noen flere og drit han skikkelig ut - tror han vil holde kjeft i en liten stund da.

 

Akkurat dette er mye av grunnen til at jeg skriver i denne tråden. Har ingen ting i mot produktene, bare måten produktene blir omtalt. I stedet for å kalle en spade for en spade, så blir iProduktene rimelig ofte (ikke alltid) opphevet til noe de ikke er, og dette blir trykket opp i trynet på, blandt andre, meg. Om det så er fyren med macbooken, eller om det er overflod av iArtikkler når jeg har lyst til å sjekke det siste av (telefon) nytt på amobil eller andre nyhetskilder på nett...

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det er i stor grad fornøyde brukere som har spredd ryktet og utvidet brukermassen i Mac-miljøet, og det er tydeligvis mange av dem. Og jeg ser slettes ikke noe galt i denne praksisen.

 

En liten appropo til den/dem som holder denne tråden drivende. Hadde dere ment det dere skriver om at dere er lei all oppmerksomheten til iPhone i media hadde dere kontaktet amobil.no og fått denne tråd-linken på forsiden fjernet slik at ikke mer iPhone mas møter dem som klikker inn der. Man kan bare spekulere i hvorfor dette ikke har skjedd...

 

Så du sier at det er greit å bare sette seg ned hos folk og forlange deres oppmerksomhet og konsentrasjon bare fordi du har lyst til å fortelle enda en fyr som ikke bryr seg, hvor fornøyd du er med apple-systemet ditt? Du støtter denne antisosiale oppførselen, og du synes fyren med den svarte macbooken høres koselig ut? En liten hemlighet, hele verden vet at apple brukere er generelt sett fornøyd.

 

(EDIT: Jeg ser nå at det ikke er akkurat det du skriver...)

 

Jeg er klar over at tråden er litt hyklersk siden den gir iphone oppmerksomhet, men nå er dette diskusjon, og ikke media. Tråden ble startet som en gettogether for de som var lei iphone. At amobil har den liggende virker på meg, som har lest hele tråden, som en slags tilståelse på at de har vært litt for glad i å legge ut "iArtikkler".

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
En liten appropo til den/dem som holder denne tråden drivende. Hadde dere ment det dere skriver om at dere er lei all oppmerksomheten til iPhone i media hadde dere kontaktet amobil.no og fått denne tråd-linken på forsiden fjernet slik at ikke mer iPhone mas møter dem som klikker inn der. Man kan bare spekulere i hvorfor dette ikke har skjedd...
Du kan spekuler så mye du vil, men her er grunnen:

 

For en uke siden vurderte jeg å oppdatere første post med noen saftigere påstander så ikke debatten skulle dø ut i enighet av mangel på iPhone-fanatikere. Forsideplassering har derimot resultert i en voldsom debatt (over 10000 nye lesere og over 350 innlegg på under en uke). :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det er i stor grad fornøyde brukere som har spredd ryktet og utvidet brukermassen i Mac-miljøet, og det er tydeligvis mange av dem. Og jeg ser slettes ikke noe galt i denne praksisen.

 

En liten appropo til den/dem som holder denne tråden drivende. Hadde dere ment det dere skriver om at dere er lei all oppmerksomheten til iPhone i media hadde dere kontaktet amobil.no og fått denne tråd-linken på forsiden fjernet slik at ikke mer iPhone mas møter dem som klikker inn der. Man kan bare spekulere i hvorfor dette ikke har skjedd...

 

Så du sier at det er greit å bare sette seg ned hos folk og forlange deres oppmerksomhet og konsentrasjon bare fordi du har lyst til å fortelle enda en fyr som ikke bryr seg, hvor fornøyd du er med apple-systemet ditt? Du støtter denne antisosiale oppførselen, og du synes fyren med den svarte macbooken høres koselig ut? En liten hemlighet, hele verden vet at apple brukere er generelt sett fornøyd.

 

Jeg er klar over at tråden er litt hyklersk siden den gir iphone oppmerksomhet, men nå er dette diskusjon, og ikke media. Tråden ble startet som en gettogether for de som var lei iphone. At amobil har den liggende virker på meg, som har lest hele tråden, som en slags tilståelse på at de har vært litt for glad i å legge ut "iArtikkler".

 

Forlange oppmerksomhet og konsentrasjon til noen som ikke bryr seg? Hvorfor snakker du om det? Er ikke akkurat Jehovas Vitner det er snakk om her...hvis eneste agenda er og gå på døra til folk og fortelle dem at jorda går under (ellernåsånt).

 

Når det gjelder å dele info om min iPhone er det vanlige scenarioet at folk kaster seg over den for at de er nettopp interessert. Jeg bar prøver og svarer på spørsmål sånn best jeg kan.

 

Min kompis var fornøyd med Mac, fortalte sine erfaringer til meg (jeg var interessert i å høre på), og jeg fik lyst å prøve. Etter å ha testet ble jeg overbevisst. Jeg forstår ikke hvilket problem du måtte ha med dette? Jeg opplevde heller ikke dette som speseiellt antisosialt.

Lenke til kommentar
En liten appropo til den/dem som holder denne tråden drivende. Hadde dere ment det dere skriver om at dere er lei all oppmerksomheten til iPhone i media hadde dere kontaktet amobil.no og fått denne tråd-linken på forsiden fjernet slik at ikke mer iPhone mas møter dem som klikker inn der. Man kan bare spekulere i hvorfor dette ikke har skjedd...
Du kan spekuler så mye du vil, men her er grunnen:

 

For en uke siden vurderte jeg å oppdatere første post med noen saftigere påstander så ikke debatten skulle dø ut i enighet av mangel på iPhone-fanatikere. Forsideplassering har derimot resultert i en voldsom debatt (over 10000 nye lesere og over 350 innlegg på under en uke). :thumbup:

 

Akkurat... Jeg liker praksisen med at amobil tipser om diskusjoner i forumet. På samme måte liker jeg også at amobil kommer med nyheter. Det er saftig overflod av nyheter om iphone, det må slutte... Men amobil gjør nok sitt for å få flest mulig lesere og dermed også så mye reklamepenger som mulig!

Lenke til kommentar
Forlange oppmerksomhet og konsentrasjon til noen som ikke bryr seg? Hvorfor snakker du om det?

 

Sorry, jeg skummet gjennom det du skrev og tenkte at du refererte til innlegget mitt der jeg fortalte såvidt om en av de gangene jeg ble oppsøkt av en som ville frelse meg. Apple brukere er generelt sett flink til å "snike seg innpå byttene sine" (sålangt min ærfaring rekker, that is), det var dette jeg siktet til. Skrev tidligere at dersom noen har lyst til å snakke om mac eller iphone eller annet apple med disse menneskene, så er det konge. Problemet er bare at noen mac brukere tror at de er velkommen til å sette seg ned hvor som helst og legge ut om eplet sitt

 

EDIT: Jeg la inn en edit hvor jeg påpekte at jeg hadde lest feil ;)

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
Forlange oppmerksomhet og konsentrasjon til noen som ikke bryr seg? Hvorfor snakker du om det?

 

Sorry, jeg skummet gjennom det du skrev og tenkte at du refererte til innlegget mitt der jeg fortalte såvidt om en av de gangene jeg ble oppsøkt av en som ville frelse meg. Apple brukere er generelt sett flink til å "snike seg innpå byttene sine" (sålangt min ærfaring rekker, that is), det var dette jeg siktet til. Skrev tidligere at dersom noen har lyst til å snakke om mac eller iphone eller annet apple med disse menneskene, så er det konge. Problemet er bare at noen mac brukere tror at de er velkommen til å sette seg ned hvor som helst og legge ut om eplet sitt

 

EDIT: Jeg la inn en edit hvor jeg påpekte at jeg hadde lest feil ;)

 

Hvis du har blitt plaget at Jehovas Vitne lignende tendenser så skjønner jeg frustrasjonen din.

Jeg så forresten ikke editen din før nå. Den var ikke der da jeg begynte å skrive, men alt iorden ;)

Lenke til kommentar
To av mine venner påstår at du kan gjøre like mye/ mer med iPhone enn med en PC. Og en av dem mener til og med at det egentlig er en liten datamaskin. Jeg er neimen ikke helt sikker på hva mer man gjøre med iPhone enn med en PC. Hva tror dere om det?

Påstanden er jo bare latterlig. Spør vennene dine: Hvis det stemmer at en iPhone kan gjøre mer enn en PC, hvorfor er man da avhengig av en PC for å bruke mange av funksjonene på en iPhone? En iPhone kan ikke en gang rippe en CD eller konverte en film til et format iPhone kan spille av. Faktisk kan man ikke ha 2 åpne programmer på den samtidig en gang. Lurer på hva slags "datamaskin" de har som ikke klarer det.

Haha, ja det er latterlig. De vet nok ikke bedre stakkars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...