Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av dere kan innse at andre produsenter nærmest kopierer Apple, spesielt med hensyn til mp3-spillere. Apple startet med den berøringsfølsomme måten å navigere på, Apple startet med den type meny som absolutt alle mp3-spillere tar i bruk i dag (artist, album, sang osv). Og listen stopper ikke bare der; datamusa, optisk mus, wifi, firewire, flash-spillere med over 1 gb minne osv.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Jeg har bare ett Apple produkt, og det er en nano. Og jeg er ingen fanboy eller en som elsker alt ved Apple, langt ifra. Men når jeg leser om folk som skriver at iPod suger, da begynner jeg å reagere for jeg vet det ikke er sant. Jeg benytter meg av Windows, Winamp som musikkavspiller, FF som nettleser osv (mange trodde sikkert jeg brukte mac, iTunes og Safari osv). Men det er noe som heter mellomting. For de fleste her så virker det som om alt er enten eller. Enten knall eller ræva. Det er derfor jeg reagerer så sterkt.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Og listen stopper ikke bare der; datamusa, optisk mus, wifi, firewire, flash-spillere med over 1 gb minne osv.

Apple fant ikke opp datamusa, optisk mus og heller ikke WiFi. Apple fant opp firewire, men USB er bedre (subjektiv mening).

 

Og det går ikke ann å "finne opp" noe med mer enn en 1gb minne, men for ordnes skyld var altså ikke Apple først med dette heller.

Lenke til kommentar
Og listen stopper ikke bare der; datamusa, optisk mus, wifi, firewire, flash-spillere med over 1 gb minne osv.

 

For å ta listen din, med det Apple skal ha startet:

Firewire: Apple

Datamus: Douglas Engelbart, første datamaskin som kom sammen med en mus var Xerox 8010 Star Information System i 1981.

Optisk mus: Ingen spesiell oppfinner får æren for dette såvidt jeg har funnet ut, men det var ikke Apple som var først ute. Langt i fra.

Wifi: NCR Corporation/AT&T i 1991.

Flash spiller med mer enn 1 gb: Her går jeg ut i fra du mener første flashbaserte spiller med mer enn 1 gb, det var ikke Apple. Apple var ikke først emed hdd-baserte spillere heller. Apple var sen ute med mp3-spiller, men når de først kom gjorde de det bra.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
[si meg,] hvorfor selger Apple mye mer enn Cowon da? Hvis du skal ha en telefon, hvorfor kjøper du ikke en gammel Nokia fra 90-tallet da? Du kan jo tross alt ringe og sende sms med de.
Fordi folk ikke vet bedre. De vet ikke hva en MP3-spiller, men har selvfølgelig hørt om en iPod. De skal ha en "så sak som spiller musikk", og MP3 blir fort et fremmeord. Om vi hadde "testet" 100 mennesker på gate mellom 25 og 50 i hvordan en iPod fungerer, hadde strykprosenten vært utrolig høy. Du kan ikke gjøre sluttningen at Apple er bedre enn Cowon selv om de selger mer. iPod selger bra fordi iTunes fungerer uten noen teknisk innsikt, overhodet.

 

Se for deg at Apple lager en bil som kjører av seg selv der hvor Apple vil at den skal kjøre. Du kan bare sette deg i din iCar og den kjører automatisk, men den omveier innom der Apple mener du bør dra fordi de tjener grovt mye penger på det. Idioter som ikke kan kjøre vil hylle og være fornøyde fordi iCar kjører av seg selv mens de som kan kjøre kommer til å slå seg røde i panna.

Da synes jeg det er rart at 90% av folket er "idioter".

 

Selvsagt! Har du ikke lest "En Folkefiende" av Henrik Ibsen? Dr. Thomas Stockmann visste hva han snakket om da han sa noe slikt som at den generelle folkemassen var stokk dum :p

Lenke til kommentar
Og listen stopper ikke bare der; datamusa, optisk mus, wifi, firewire, flash-spillere med over 1 gb minne osv.

 

For å ta listen din, med det Apple skal ha startet:

Firewire: Apple

Datamus: Douglas Engelbart, første datamaskin som kom sammen med en mus var Xerox 8010 Star Information System i 1981.

Optisk mus: Ingen spesiell oppfinner får æren for dette såvidt jeg har funnet ut, men det var ikke Apple som var først ute. Langt i fra.

Wifi: NCR Corporation/AT&T i 1991.

Flash spiller med mer enn 1 gb: Her går jeg ut i fra du mener første flashbaserte spiller med mer enn 1 gb, det var ikke Apple. Apple var ikke først emed hdd-baserte spillere heller. Apple var sen ute med mp3-spiller, men når de først kom gjorde de det bra.

De var ikke sen ut med mp3-spilleren. Så vidt jeg husker, så var Rio det eneste merket som hadde mp3-spillere før Apple.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være lov å slenge så mye shit om Apple når de står bak så mange nyttige funksjoner som vi benytter oss av i dag.

Det Apple alltid har vært flinke til er å ta eksisterende funksjoner og produkter som ikke er særlig utbredt, gjøre dem trendy, markedsføre på en sinnsykt vellykket måte, og vips er det Apple som "står bak" funksjonen/produktet.

Lenke til kommentar
– Iphone er i den samme sjangeren som Xbox og Playstaytion 2 når det kommer til ytelse. Den har ikke like bra grafikk, men til gjengjeld mye mer arbeidsminne. Det kunne fint blitt brukt ti millioner dollar på å lage et Iphone-spill, men markedet er ikke helt klart for det ennå, sier Carmack i et intervju med Forbes.
:!:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...