Gå til innhold

Den store horror-tråden


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke verre en å prøve å bestille fra play.com som jeg linket til.

 

Tror det dreide seg bare om at den kom ut i UK, ikke at de ikke sender den til andre land.

Det tror jeg og ;) Joda, jeg bestiller nok den. Tviler på at det er så mye ekstra på Region 1-versjonen. Dessuten liker jeg bedre coveret på Region 2-versjonen.

Lenke til kommentar
Er ikke verre en å prøve å bestille fra play.com som jeg linket til.

 

Tror det dreide seg bare om at den kom ut i UK, ikke at de ikke sender den til andre land.

Det tror jeg og ;) Joda, jeg bestiller nok den. Tviler på at det er så mye ekstra på Region 1-versjonen. Dessuten liker jeg bedre coveret på Region 2-versjonen.

 

R1 har en extra featurette, og et par ekstra trailere. Om det er veldig viktig for deg er en annen ting. :)

Lenke til kommentar

Region 1 versjonen varer 91 minutter, og Region 2 versjonen varer 87 minutter. Tror jeg kan klare meg uten de 4 minuttene ;) Ser ikke noen grunn til å kjøpe ny dvd-spiller for å se en film...

 

Edit: Et par trailere og en featurette kan jeg nok og leve uten :p

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Den på play.com er Region 0 (kan spilles på alle DVD spillere). Det står 1t27, men det er egentlig 1t29, de har sikkert ikke telt med rulle text, men amazon gjør det...

 

 

Men lol, alt dette for en "B-film" slasher. Men men, er nok kul å ha i sammlingen dersom du liker de.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Den på play.com er Region 0 (kan spilles på alle DVD spillere). Det står 1t27, men det er egentlig 1t29, de har sikkert ikke telt med rulle text, men amazon gjør det...

 

 

Men lol, alt dette for en "B-film" slasher. Men men, er nok kul å ha i sammlingen dersom du liker de.

 

Lenger nede på siden står det at det er Region 2... Det oppe er nok bare gug.

 

Det er jo b-filmene som er gøye å ha! :p Når jeg først skryter av dvd-samlingen min, så trekker jeg jo ikke frem kjente filmer som Den Sjette Sansen, Borat og Forrest Gump, selv om de alle er geniale filmer. Jeg begynner selvsagt med de skjeldne filmene som Sleepaway Camp-filmene, Night of The Ghouls, Bride of The Monster, The Beyond, My Bloody Valentine og Hatchet (ok da, SÅ skjeldne er de ikke...). Det at den ikke finnes i Norge er bare en enda større bonus :D

Lenke til kommentar

I følge B-sjefen sjøl (Bruce Campbell, for dere lykkelig uvitende) sa rett ut at forskjellgen på en A-film og B-film er pengene man bruker på skuespillere, effekter og så videre. Det har ingenting å si på historien, hvor bra filmen er og så videre. Mange B-filmer er langt bedre enn mange A-filmer og motsatt. Klok fyr, han der. :)

 

For øvrig kjøpte jeg Sleepaway Camp 1-3 i en boks. Det er eneste grunn til hvorfor jeg gadd se nr to og tre, så litt flaks skal man jo ha. Den første syntes jeg var utrolig kjedelig, og selve slutten meningsløs. De to andre er rene komedier, men det er faktisk en bra ting. Hovedrollen i nr to og tre spilles for øvrig av Pamela Springstee, søsteren til Bruce. I tillegg spiller Rene Estevez (søsteren til Emilio Estevez og Charlie Sheen) i den ene, og Tracy Griffith (søsteren til Melanie) spiller i den andre. Litt morsom detalje, selv om det ikke har noe som helst å si. Hvor mange andre filmer har dere sett med noen av dem? ;)

 

Edit: Holdt nesten på å glemme Silent Night, Deadly Night. Meget undervurdert slasher, selv om det tar en stund før ting begynner å komme i gang. Kort sagt er en familie (foreldre og to gutter) på vei til bestefaren som bor på et gamlehjem. Bestefaren forteller den ene gutten hva julenissen egentlig gjør pp julaften, så la oss si gutten har god grunn til å være snill... Men så blir foreldrene drept av en fyr i nissedrakt, gutten klikker og havner på barnehjem. I voksen alder sliter han fortsatt med minnene, men blir nødt til å ta på seg en nissedrakt i jobben. Litt alkohol og dårlige minner senere, og "You do remember what Santa does on Christmas Eve, don't you?" Hihi. Kort sagt punish! :D

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Region 1 versjonen varer 91 minutter, og Region 2 versjonen varer 87 minutter. Tror jeg kan klare meg uten de 4 minuttene ;) Ser ikke noen grunn til å kjøpe ny dvd-spiller for å se en film...

Den britiske mangler ikke 4 minutter. Sone 2 DVD-er kjører bare 4% raskere, og gir dermed illusjonen om at noe mangler når man kikker på filmens lengde i forhold til Sone 1 (Les om NTSC vs PAL hvis du vil vite mer).

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Kan folk venligst slutte å skrive at en film har "dritbra slutt"? Når man har hørt dette sitter man hele tiden å tenker på hva som skal skje på slutten også videre.. Filmopplevelsen blir litt ødelagt. Hvis man forventer en overraskende slutt, så er på en måte slutten allerede spoilet.

 

Min mening vertfall.

Lenke til kommentar

Slutten på en film er vel som regel relativ til den som ser filmen? Jeg likte for eksempel slutten i Sleepaway Camp III, men andre kan hate den. Dessuten er det vel ikke en "spoiler" at en film har en bra eller dårlig slutt? Vi snakker slasherfilmer. Hvor mange er det egentlig sm bryr seg om selve historien? :p

 

Selv elsker jeg Fredag 13de filmene, men de er stort sett bare en eneste lang film Jason dreper folk. Jason dør. Nei, vent, han lever ennå. Han dreper folk. Han dør. Nei, vent, han lever visst ennå. Han dreper flere folk. Han dør. Nei, vent, det gjorde han ikke likevel. Og så videre og så videre og så videre. :p

Lenke til kommentar
For øvrig kjøpte jeg Sleepaway Camp 1-3 i en boks. Det er eneste grunn til hvorfor jeg gadd se nr to og tre, så litt flaks skal man jo ha. Den første syntes jeg var utrolig kjedelig, og selve slutten meningsløs.

Syntes du virkelig slutten er meningsløs, eller er det bare at du ikke skjønte den?

Lenke til kommentar

Så "the house of 1000 corpses" i går sammens med dama..

 

Hva faen? greit.. blod å gørr, kult. men ellers så skjønte vi absolutt ingenting av hvor personene befant seg, hvem personer var, hva personer gjorde her å der osv?

 

Dårlig film.. untatt splatterscenene da, var litt kult :p

 

Edit: den var forsåvidt veldig syk. veldig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...