Gå til innhold

Den store horror-tråden


Xanman

Anbefalte innlegg

Vet ikke. En kamerat av meg fra barndommen sitt bror hadde den på LaserDisc importert da jeg så den....sliter selv å finne den, har svært gjerne lyst på den i sammlingen. :cry:

De har den verken på dvdstrax eller cdon, og på Amazon har de den bare i Region 2-versjon...

 

Fant den på en Torrent side, gidder ikke å nevne den siden det ikke er lov.

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke. En kamerat av meg fra barndommen sitt bror hadde den på LaserDisc importert da jeg så den....sliter selv å finne den, har svært gjerne lyst på den i sammlingen. :cry:

De har den verken på dvdstrax eller cdon, og på Amazon har de den bare i Region 2-versjon...

 

Fant den på en Torrent side, gidder ikke å nevne den siden det ikke er lov.

Som sagt (tror jeg?) er jeg veldig imot nedlasting av filmer, men takk for tipset! ;)

Lenke til kommentar

Den ligger i samme haug som den originale Friday the 13th. Den er i mine øyne ganske så oppskrytt. Når man skal lage en slasherfilm så bør første bud være at den skal være voldelig og underholdende. De to overnevnte er ingen av delene.

 

Men, det er bare min mening. Jeg kan godt forstå at andre liker den. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har i det siste blitt skikkelig hekta på Slasher-filmer. Her er min Topp 10:

 

1. Sleepaway Camp

Elendig skuespill, men flotte effekter og den beste slutten i skrekkfilmenes historie.

 

2. Friday The 13th

Filmen som startet den store Slasher-bølgen på 80-tallet. Veldig bra film, med en ganske overraskende slutt.

 

3. Texas Chainsaw Massacre

En veldig sær film som er basert på den gale morderen Ed Gein. Gunnar Hansen er perfekt i rollen som Leatherface. Jeg har enda ikke fått sett remaken, men jeg tviler på at den er like bra.

 

4. Hatchet

En slags hyllest til Slasher-filmene som dukket opp på 80-tallet, da spesielt Friday The 13th-serien. Morderen, Victor Crowley, er som en slags blanding av Jason Voorhees og The Toxic Avenger. Kan det bli bedre? :D

 

5. A Nightmare On Elm Street

Det mest 80-talls jeg noen gang har sett. Dette er og faktisk den første filmen som Johnny Depp spilte i.

 

6. Psycho

Dette er filmen som startet det hele. Også basert på psykopaten Ed Gein, men uansett helt annerledes enn TCM.

 

7. Halloween

Også en av de første Slasher-filmene. Det få vet er at dette faktisk skulle være en oppfølger til Black Christmas, men for en eller annen grunn ble den selvstendig.

 

8. Villmark

Beste norske film ever. Ganske skremmende på slutten og.

 

9. Wishmaster

Kanskje ikke så bra, men sinnsykt underholdende. Den første skrekkfilmen jeg så, fakisk.

 

10. My Bloody Valentine

Minner meg litt om Halloween, for en eller annen grunn... Quentin Tarantino har faktisk uttalt at dette er favoritt-Slasheren hans.

 

Det er også mange filmer som jeg ikke er helt sikker på om jeg kan kalle Slasher-filmer, så jeg tok de ikke med på listen, for eksempel The Bird With The Crystal Plumage, Tenebrae, Carrie, Alien, Saw, Jaws, Child's Play og The Hills Have Eyes.

Eyes.

Oppdatert liste:

1. The Burning

2. Sleepaway Camp

3. Hatchet

4. Friday The 13th

5. Texas Chainsaw Massacre

6. Happy Birthday To Me

7. A Nightmare On Elm Street

8. Psycho

9. Halloween

10. Wishmaster

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Oppdatert liste:

1. The Burning - 10/10

2. Sleepaway Camp - 9/10

3. The Prowler - 9/10

4. Friday The 13th - 9/10

5. Hatchet - 9/10

6. The Texas Chainsaw Massacre (1974) - 9/10

7. A Nightmare On Elm Street - 8/10

8. Happy Birthday To Me - 8/10

9. Silent Night, Deadly Night - 8/10

10. Halloween - 8/10

 

Edit: Wee, 500 inlegg :D

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Den er rett og slett bare ikke en slasher-film ;)

 

The slasher film is a sub-genre of horror film typically involving a psychopathic killer (usually wearing a mask) who stalks and graphically murders a series of mostly adolescent victims in a typically random, unprovoked fashion, killing many within a single night. The huge box office success of John Carpenter's Halloween (1978) helped spawn a long line slasher films inspired by the film and its scares which are now considered a standard slasher movie trope.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Morro å se at det er opprettet en egen tråd, for tilhengere av slasher/giallo filmer fra 70-80 tallets gyldne dager.

De siste 5 årene har jeg blitt ganske fascinert av denne sjangren.

Prøver å få med minst en slasher film, for hver gang jeg er ute på handletur.

Er glad for at det stadig blir utgitt nye utgivelser av gamle slasher filmer. Da de er som oftest ukuttet, har ekstra bonus snacks osv, enn å være kuttet i stykker, og ha elendig bilde/lyd kvalitet.

 

Har jo lagt merke til populæriteten, av å utgi nyversjoner av gamle slasher filmer. Men aldri hatt noe lyst til å se noen av dem.

Men fikk med meg Return to Sleepaway Camp , og den ble vel laget i 2003, men utgitt på dvd i 2008. Den har bevart den 80 talls aktige atmosfæren/nostalgien fra originalen, samtidig er også flere av skuespillerne/karakterene fra den første, også med her.

Den er fullstappet av cheesy skuespill, humor, gørr og blod.

Og om jeg ikke tar feil, tror jeg de planlegger å lage en ny Sleepaway Camp oppfølger.

 

Noen av mine favoritter:

, The Burning (1981), Madman (1982),
, Just Before Dawn (1981), Phenomena (1985), Torso (1973), The Forest (1982),
, Murder Rock (1984), Friday The 13th: Part 3 (1982), The Initiation (1984), The Prowler (1981), og Slaughter High (1986)

 

Sommeren nærmer seg, og det betyr en solid gjennomgang av samtlige slasher filmer. Da gjerne de som tar sted i skog og mark.

Naturlige bryster, psykopater med øks, kniv, ljå, sakser, sverd, knivhansker osv, stereotypiske karakterer, gamle menn som alltid dukker opp tidlig i filmen, og sier "You are all going to die, this place is Cursed I tell ya!", og ikke minst den heroiske jenta, med et usympatisk rasshøl av en kjæreste.

 

Det kommer til å bli en fin filmsommer i år også.

Lenke til kommentar

Artig at du skulle bumpe den gamle tråden min :) Er enig med det du skriver, og vi har en del favoritter felles. Vet ikke om du har sett disse, men her er noen andre jeg liker:

Halloween (original og remake), Hatchet, Haute Tension, A Bay of Blood, Happy Birthday To Me, A Nightmare On Elm Street, Scream, The Texas Chain Saw Massacre (originalen) og mange flere som jeg ikke kommer på. Tipper du har sett mange av dem før. Av giallo kan The Bird With The Crystal Plumage, Tenebre, Profondo Rosso og The New York Ripper anbefales, men de har du kanskje også sett før?

Lenke til kommentar

Halloween filmene, vel de 5 første har jeg sett en god del.

Der er nok den filmen uten Michael Myers, favoritten.

Er kanskje ingen slasher, men da jeg så den som 9 åring, ble det dårlig med søvn en god stund fremover.

Tok en gjennomgang av Halloween serien for et par måneder tilbake, og jeg synes det er trist at de ikke videreutviklet hva de startet på i Halloween 3: Season of the Witch.

John Carpenters sitt Halloween 3 Theme, er fortsatt like guffent, og kjølig, som da jeg så det tilbake som liten.

Faktisk synes jeg Halloween 3 er hakket over Halloween 2, med da enern som soleklart best i samlingen.

Men regner med at presset fra fansen ble for stort, og de gikk tilbake til å la Myers slakte pene ungdommer, enn å ta sjangsen på å lage enda en film uten den beryktede gærningen.

 

Du kom med mange gode tips angående slasher/giallo filmer, som jeg har på ønskelisten, med tanke innkjøp/must see. Har sett et par av dem, men titler som Happy Birthday to me, Profondo Rosso, og Tenebre har jeg veldig lyst til å få med meg.

Førstnevnte skal bestilles så fort jeg får penger inn på kontoen.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Tror at en av hovedgrunnene til at jeg liker Halloween 3:Season of the Witch, er at den har en atmosfære/stil, som ikke er helt ulik, Phantasm filmene, og samtidig en god blanding av tidligere Carpenter filmer, som The Thing, Christine, og Escape from New York.

Dessuten er Tom Atkins og Tom O'Herlihy, to skuespillere som alltid leverer i horror/action/sci-fi filmer.

 

Argento, Lenzi og Fulci har det gått mye av i det siste.

New York Ripper er faktisk kjøpt inn for en stund siden, så den skal jeg nok se før eller siden.

Av de Argento filmene, som jeg har sett, er nok Suspiria, Phenomena og Inferno favorittene.

Liker også de filmene han har vært med å produsere, som Demons 1 og 2. Ekstra pluss for hans vakre datter, som har en tendens til å "miste" en god del klesplagg på film.

Av Fulci sine, har jeg sett en god del, men en irriterende/morsom sak, er han lille blonde, gutten, med en kvinnestemme, som er dubbet noe forferdelig.

Kan banne på at jeg har sett han også i flere post-apokalyptiske filmer, like irriterende, men klarer samtidig ikke å unngå smile, når jeg hører den horrible dubbingen.

Lenke til kommentar

Suspiria er fantastisk.

 

Hehe, mener du gutten i The House By The Cemetery? Han ødela filmen for meg. Har du sett The Beyond av Fulci? Det er min favoritt av ham. Slutten ga meg en tåre i øyekroken, så vakker var den.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=zbIiJeCpCgY

"BOOOOOOB!"

 

Traileren viser vel nesten det som kan vises, og mer, men var for min del, god nok grunn til å ta en nærmere titt på filmen.

The Beyond så jeg på Showtime, tror jeg, for et par år tilbake.

Men den gikk såpass sent, at jeg sovnet halveis ut i filmen.

Så at en Zombie/Collection, er utgitt av Another World Entertainment, og at The Beyond er med, ukuttet og remastred osv.

Skal sjekke om den er tilgjengelig, for der var det mye snop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...