Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Netshops hentebu i Oslo 18:02 i kveld, 2 minutter etter stengetid. Sto en time i kø grunnet en motorsyklist som hadde parkert i bagasjen på en Volkswagen Caravelle. Så da forsøker jeg igjen i morgen.. :(

 

Noen som kan linke til et Intel WLAN-kort som passer i Wind? Gjerne et sted der det er på lager! ;) N-draft er ikke prioritert.

Lenke til kommentar

Da sitter jeg å skriver på min nye MSI Wind pc. Førsteintrykket var upåklagelig. Jeg har til sammenlikning hatt Acer Aspire One, og denne fikk jeg ikke noe bedre inntrykk av enn Wind.

(Jeg returnerte One pga treghet med XP. Hadde forhåpning om å kunne bruke den i jobben..).

 

Har installert en Nlite tweaket versjon av XP Pro på min Wind, og det går kjapt. Merker ingen treghet eller hakking ved bruk så lang.

 

Jeg ble positivt overrasket da jeg åpnet esken og så at det lå en bæreveske i den. Det hadde jeg ikke forventet. Det er en slik "kondomdrakt" med glidlås over tre sider. Den er luftig nok til at strømkabelen også får plass.

 

Det eneste negative jeg har opplevd så langt er:

Museknappene, eller knappen, er at den er i en del. Blir litt knot i begynnelsen.

Kanten nederst, den under museknappen og under alle led lysene er litt skarp. Merker det når jeg ligger i sengen og bruker pcen.

 

Det er ikke mye negativt, så dette skal jeg overleve! :D

Lenke til kommentar

Hva faen er snarveistasten (FN+?) tasten for bluetooth? Må skru på for å få instalert driveren..

 

EDIT: Glem det, må vist legge inn chipset driverne for at wlan hurtigtasten skal fungere på bluetooth også.

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt min MSI Wind (sort), og må si at jeg er mektig imponert! Dette er min første post her med Wind. På jobben har jeg testet ut Asus Eee 900, og jeg er ikke i det minste i tvil om at Winden til 900 kroner mer er et langt bedre kjøp. Det første jeg reagerte på med Eee'n var at tastene var så ufattelig små (jeg har ikke spesielt store fingre), mens på Winden er de nesten samme størrelse som på en vanlig 12 tommer. Uansett hvor vant man blir til å skrive på asusen, så kommer det aldri i nærheten av dette.

 

Det neste jeg ble kraftig imponert over er hvor rask den er. Eee 900 (linux) merker man godt at er treg. Hver gang du starter et program står det og surrer betydelig mer enn det som er tilfellet her. Nå har jeg ikke brukt den mange timene, men jeg vil påstå at dette er langt bedre enn Eee 900.

 

Videre syntes jeg skjermen er meget god, og at 10" gjør tekst litt lettere å lese når man lener seg tilbake enn hva tilfellet (i alle fall for meg) er på en 9". Ble også overrasket over hvor lyssterk skjermen var når man skrudde den på maks.

 

Selvfølgelig blir maskinen 900 spenn dyrere enn Eee, samt 100-200 gram tyngere, men det spiller for meg absolutt ingen rolle når man tenker på alt det man får ekstra. Linux er sikkert bra, men for meg slår Win XP Asus' Linux any day.

 

Det eneste jeg syntes var negativt med Winden er at strømledningen som går fra den lille søte AC-adapteren er noe stor. Det er en fet trepola kabel ala Mikke Mus-typen. Her ville det vært langt bedre å gjøre som Asus og gå for en vanlig euro-stikk-kabel-sak.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Som jeg trodde så er typisk nok ikke driver listen på MSI sine sider fullstendig oppdatert.

Er jo svært sjeldent produsenter som ASUS, MSI osv faktisk har de siste driverne listen opp på sidene sine :thumbdown:

 

 

Begynte med at jeg skulle laste ned drivere til mitt nye ASUS P5Q-Deluxe hovedkort som jeg skal hente samtidig som MSI Wind i morgen, og derfor har jeg alt gjort klar en ny XP-disk med P5Q-Deluxe driverne.

 

Og ikke så overraskende så var verken Intel Matrix, brikkesett eller Marvell LAN driverne på ASUS sine egne sider oppdaterte.

Jeg fant nyere drivere på de respektive sidene enn det var mulig å oppdrive hos ASUS selv.

 

 

Sjekket ut det samme med MSI Wind nå, etter å ha lastet ned alle driverne fra MSI sin side så har jeg vært inne i dem og lest hvilke drivere dette er og deretter sjekket etter nyere versjoner og jeg fant nyere versjoner av disse:

 

- Bluetooth

- Brikkesett (ikke helt sikker på om denne er ny, eller om det bare er Intel sitt verktøy som er nyere)

- Skjermkort

- LAN

- Lydkort

- SATA

 

 

 

Lydkortet hadde det jo kommet opptil flere nyere driver versjoner til?

Så det er nok ikke så dumt å ta seg tid til å søke frem driverne fra produsentene sine egne sider :)

Lenke til kommentar
Skal hente min i morgen! Sammen med den ekstra Apacer 1GiB 667MHz 1.6V minnebrikken!

 

 

Har også bestilt meg et DELL TrueMobile 1500 draft-n trådløst nettverkskort + et sett med MiMo antenner fra Ebay.com! :D

 

nice!!

 

Men tar du noen bilder når du monterer inn draft n nettverkskortet ?

vet at dette ikke er noe stress å sette inn men pga 3 antenna ledning, ville det vært litt spennende hvor du hadde montert denne og lagt opp ledingen.

etter å ha lest litt på msiwind.net funket også kortet uten 3 antenna men ikke til sine fulle 100% :).

 

:new_woot:

Lenke til kommentar
Skal hente min i morgen! Sammen med den ekstra Apacer 1GiB 667MHz 1.6V minnebrikken!

 

 

Har også bestilt meg et DELL TrueMobile 1500 draft-n trådløst nettverkskort + et sett med MiMo antenner fra Ebay.com! :D

 

nice!!

 

Men tar du noen bilder når du monterer inn draft n nettverkskortet ?

vet at dette ikke er noe stress å sette inn men pga 3 antenna ledning, ville det vært litt spennende hvor du hadde montert denne og lagt opp ledingen.

etter å ha lest litt på msiwind.net funket også kortet uten 3 antenna men ikke til sine fulle 100% :).

 

:new_woot:

 

Til dere som har tenkt å bytte trådløst nettverkskort: Vil tro at dere da mister blåtanna.

Er vel et kombikort med trådløst/blåtann som er montert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...