Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurifaksen: Jeg gadd ikke vente på Q2 Designs, siden PS plutselig fikk endel igår, så veit ikke om det ville fungert etter å ha forandret adressen i nettbanken.

 

Rart at de skulle være så kranglete, siden de inne på et forum jeg leste på påstod at de sendte til internationale adresser. Men samma eff, da fikk jeg i det minste norsk tastatur. Så får jeg heller bestille 6-celler batteriet separat seinere.

Lenke til kommentar
Da var pakka mi sendt :) Gleder meg som en liten unge! Har XP Pro cden liggende klar til innstallasjon allerede.

 

Da er min også sendt, sammen med en 1GiB Apacer low-volt (1.6V) minnebrikke! :D

 

 

Men hvordan kan jeg få lagt inn Linux, OSX og XP Pro uten ekstern optisk enhet?

 

 

 

Og hvor stor er harddisken i størrelse? Kan den lett byttes med en større 2.5" disk? Så litt på en Samsung 2.5" 5400RPM 160Gb hybrid disk? Har den noe for seg? Eller er hybrid disk bare tull?

 

 

Kunne noen linket meg til noen som selger trådløs antenne som jeg kan putte inn i Wind på ebay? (eller en annen side)

 

Trenger en ekstra for optimal n ytelse, men aner ikke hva jeg skal søke på?

Lenke til kommentar
Men hvordan kan jeg få lagt inn Linux, OSX og XP Pro uten ekstern optisk enhet?

 

Jeg har ivertfall planer om å sette opp en bootbar usb-disk :D

 

Men blir nok ingen Wind på meg før den kommer i hvit med 6-celler, gjerne gi en heads up til meg om dere finner noen som selger de..

Lenke til kommentar
Da var pakka mi sendt :) Gleder meg som en liten unge! Har XP Pro cden liggende klar til innstallasjon allerede.

 

Da er min også sendt, sammen med en 1GiB Apacer low-volt (1.6V) minnebrikke! :D

 

 

Men hvordan kan jeg få lagt inn Linux, OSX og XP Pro uten ekstern optisk enhet?

 

 

 

Og hvor stor er harddisken i størrelse? Kan den lett byttes med en større 2.5" disk? Så litt på en Samsung 2.5" 5400RPM 160Gb hybrid disk? Har den noe for seg? Eller er hybrid disk bare tull?

 

 

Kunne noen linket meg til noen som selger trådløs antenne som jeg kan putte inn i Wind på ebay? (eller en annen side)

 

Trenger en ekstra for optimal n ytelse, men aner ikke hva jeg skal søke på?

 

 

Ser ut som om min også er sendt, men hvis jeg sjekker pakkesporing får jeg opp feilmelding...."Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga. "

Håper det ordner seg!

 

Mulig du kjenner til forumet for Wind'en hvis ikke ta deg en tur innom her..Wind Forums står endel om blant annet bytte av hd,minne osv. under "hacks and mods"

Står også endel om overklokking av Atom'en....for min del var jeg ikke klar over at overklokkings funksjonen har blitt fjernet rett før maskinen kom på markedet.

Lenke til kommentar
Men hvordan kan jeg få lagt inn Linux, OSX og XP Pro uten ekstern optisk enhet?

 

Jeg har ivertfall planer om å sette opp en bootbar usb-disk :D

 

Men blir nok ingen Wind på meg før den kommer i hvit med 6-celler, gjerne gi en heads up til meg om dere finner noen som selger de..

 

Mener jeg har sett at det er mulig å kjøpe MSI Wind med 6-cellers batteri på ebay.com :)

 

kan ikke sjekket det og eventuellt bekrefte det nå da jeg ennå er på jobb.

Lenke til kommentar
Mener jeg har sett at det er mulig å kjøpe MSI Wind med 6-cellers batteri på ebay.com :)

 

kan ikke sjekket det og eventuellt bekrefte det nå da jeg ennå er på jobb.

 

Takk for det, men jeg regner med jeg kommer til å irritere meg skakk om jeg ikke får med skadinavisk tastaturoppsett. Så jeg mente egentlig en skandinavisk forhandler.

 

Eller? Noen som har erfaring med å bruke internasjonalt tegnsett og syns det fungerer ok?

Jeg har hørt det skal hjelpe om man koder en del..

Lenke til kommentar
Da er min også sendt, sammen med en 1GiB Apacer low-volt (1.6V) minnebrikke! :D

 

Jeg har planer om å kjøpe mer ram etter ha å prøvd maskinen en liten stund og sjekket den for feil.

 

Er det bedre å kjøpe low-volt ram? Er dette et krav, eller bare lurt for å spare batteriet for noen watt?

Lenke til kommentar
Da var pakka mi sendt :) Gleder meg som en liten unge! Har XP Pro cden liggende klar til innstallasjon allerede.

 

Og hvor stor er harddisken i størrelse? Kan den lett byttes med en større 2.5" disk? Så litt på en Samsung 2.5" 5400RPM 160Gb hybrid disk? Har den noe for seg? Eller er hybrid disk bare tull?

 

 

Det er en helt normal WD Scorpio 2.5" SATA som sitter i den, så du kanskje den ut med hvilken som helst annen 2.5 SATA disk, SSD eller "normal".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...