Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

dere som fikk wind i dag fra ps. fikk dere noen problemer med å koble dere opp til trådløs nettverk?

 

fikk min også i dag fra ps, men den finner ikke nettverket.. 3 andre pcer i samme rom gjør det uten problemer og med god/utmerket dekning.

 

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dere som fikk wind i dag fra ps. fikk dere noen problemer med å koble dere opp til trådløs nettverk?

 

fikk min også i dag fra ps, men den finner ikke nettverket.. 3 andre pcer i samme rom gjør det uten problemer og med god/utmerket dekning.

 

noen tips?

 

Oppdater BIOS og sjekk drivere på MSI sine sider... eller bytt ut med et Intel-kort :p

Lenke til kommentar
dere som fikk wind i dag fra ps. fikk dere noen problemer med å koble dere opp til trådløs nettverk?

 

fikk min også i dag fra ps, men den finner ikke nettverket.. 3 andre pcer i samme rom gjør det uten problemer og med god/utmerket dekning.

 

noen tips?

 

Les her.

Lenke til kommentar

Gratulerer til dere som har mottatt herligheten \o/

Noen som har testet med Vista? Som tilsynelatende (link lenger opp i tråden?) skal gi 20% mer batteritid, 100 mer 3dmarks og ingen lagg i navigasjon. Tror det ikke får jeg hører noen av dere si det.

 

Ellers er jeg nyskjerrig på om den drar World of Warcraft bra nok til å bevege seg rundt?

Så den videoen på Youtube, men stoler ikke helt på den heller:P

Lenke til kommentar
Gratulerer til dere som har mottatt herligheten \o/

Noen som har testet med Vista? Som tilsynelatende (link lenger opp i tråden?) skal gi 20% mer batteritid, 100 mer 3dmarks og ingen lagg i navigasjon. Tror det ikke får jeg hører noen av dere si det.

 

Ellers er jeg nyskjerrig på om den drar World of Warcraft bra nok til å bevege seg rundt?

Så den videoen på Youtube, men stoler ikke helt på den heller:P

Hvorfor vil du ha vista? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva betyr det at en ordre står med status "Plukkliste" i Ordrestatus hos Netshop?

Hehe, har samme status selv etter bestilling hos netshop i går kveld.

Gadd ikke vente i det uendelige på en hvit. (Vil jo ikke være en macbook wannabe uansett :p).

 

Ser flere har diskutert ram, vil denne corsair brikken passse bra?.

 

Trenger også ett tips til en billig ekstern dvd'rom.

 

Den brikken fungerer bra. Sitter en i min maskin i alle fall. Kjøpte min hos Datakjeden. Men det er den samme.

Lenke til kommentar

Sitter å skirver nå på min svarte MSI Wind.

 

Tror det tar litt tid å venne seg til tastaturet (har vel store never jeg;P). Ellers er jeg veldig fornøyd med selve byggekvaliteten. Greit at man fikk også med veske til laptopen.

 

Noe som jeg syns er minus er selve touchpaden pga den er ikke delt i to slik at man kjenner ikke forskjell på høyre eller venstre klikk. Dessuten er det litt dumt med wlan kortet ikke har så god støtte for Linux eller Mac.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha vista? :dontgetit:

 

Jeg trodde jeg gjorde det ganske klart i posten?

Om det virkelig er slik at vista kan gi bedre resultater på akkurat denne netbooken vil jeg jo selvfølgelig ha det.

Det er jo også desverre sånn at microsoft faser ut xp etterhvert, så evt nye features vil nok tilhøre vista alene.

 

Lite utdrag:

 

"Battery life turned out to be quite improved under Vista: almost 20% better than Windows XP under the same conditions"

 

Notebook/OS 3DMark Score

MSI Wind (Windows Vista) 663 3DMarks

MSI Wind (Windows XP) 589 3DMarks

 

Her er kilde:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4505

 

Tror det ikke før jeg ser det omtalt andre steder, men anmelderen virker seriøs nok, er jo ett seriøst nettsted, og han sier jo at han hadde trodd det motsatte.

Spennende å se :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lenge man bør lade første gangen? Og om det lønner seg å vente til den er fulladet med å skru på...?

Dette er ikke noe gammeldags batteri, bare å plugge den i, og starte opp. Har ingenting å si om du lader opp fullt eller ikke.

 

edit: rhemal forklarte i dybden det jeg mente :)

 

Til deg som lurte på WoW:

Det fungerer alright, når jeg satte alt på det laveste var jeg faktisk til tider oppe i litt over 30 fps. Solo-spilling fungerte helt fint, hakker ganske godt i byer. Hadde nok ikke raida med denna, men grinding og dailies synes jeg er null problem.

 

Skriver forresten detta fra Wind'en.. :) Deilig tastatur, har ikke så altfor store hender jeg.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lenge man bør lade første gangen? Og om det lønner seg å vente til den er fulladet med å skru på...?

 

Hvor lenge du lader første gang er ganske likegyldig.

Li-ion batterier (nye batterier) har ingen "memory-effect" som gamle batterier har, jeg husker ikke detaljene, men det som dreper nye batterier er korrosjon av katoden på minus polen (ellerno). Over tid vil batteriet blir dårligere og dårligere uansett hva du gjør med det.

 

Men jeg tror det var sånn at korrosjonen var størst når det var svært lite batteri igjen, eller det er fulladet. Beste lagringkondisjoner er ca halvparten eller en tredjedel.

Useless fact: Om batteriet ditt kunne gå helt tom for strøm ville det vært ødelagt, heldigvis ligger det elektroniske sperringer for dette i batteriet;)

 

For å svare på spørsmålet ditt: Du kan trygt skru den på ;)

Skader sikkert ikke å ha laderen stående i mens du koser deg da \o/

 

PS: Jeg er ingen batteri-ekspert, spør mester google, men jeg tror det er sånn halvveis korrekt ivertfall :p

 

Edit: Dammit! Zyrex kom først ;)

Takk for wow-infoen!

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
EDIT: En død pixel på skjermen. Noen som vet om dette går på garantien?

 

Én død pixel dekkes desverre svært lite sannsynlig av garanti om du ikke har bestilt død-pixel garanti hver for seg.

Hvis du googler litt finner du en del tips om hvordan du kan forsøke å gjenopplive den døde pixelen, dette inkulderer alt fra massasje til kjøring av skjerm-intensive programmer :)

Lenke til kommentar
Jeg SKAL ha hvit MSI. Men VIL ikke vente mer! *bli gal*

Var i samme båt som deg, VILLE ha hvit, men klarte og overbevise meg selv om att jeg ikke ville ha en apple kopi :!: og bestillte en svart i går.

Pakken er nå på vei :thumbup:.

 

Tror ikke nervene hadde tålt flere ubekreftede datoer nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...