Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min ankom igår. Den er virkelig liten og en mindre skjerm ville vært totalt uaktuelt. Den har en overflate som minner litt om pianolakk ;-) Noe som egentlig ikke kommer fram av bildene som har vært publisert.

 

Tastaturet er greit, men har en litt sær utforming. Shift, controll og punktum tastene har en litt uheldig utforming. Pil-tastene, punktum og komma er krympa i bredden og krever tydeligvis litt tilvenning. I tillegg ender jeg opp med å trykke på atpostroff-knappen når jeg egentlig vil treffe enter ;-)

 

Etter en times tid fant jeg ut at wlan måtte slås på manuelt. Nå er problemet at den ikke klarer å forbli tilkobla nettverket hjemme. Den kobler seg av og på med et par sekunders mellomrom. Siste driveroppdateringa har ikke gjort ting noe bedre... Må dessverre fortsette å bruke tid på dette :-(

Lenke til kommentar
Hmm..

 

Som jeg trodde så er typisk nok ikke driver listen på MSI sine sider fullstendig oppdatert.

Er jo svært sjeldent produsenter som ASUS, MSI osv faktisk har de siste driverne listen opp på sidene sine :thumbdown:

 

 

Begynte med at jeg skulle laste ned drivere til mitt nye ASUS P5Q-Deluxe hovedkort som jeg skal hente samtidig som MSI Wind i morgen, og derfor har jeg alt gjort klar en ny XP-disk med P5Q-Deluxe driverne.

 

Og ikke så overraskende så var verken Intel Matrix, brikkesett eller Marvell LAN driverne på ASUS sine egne sider oppdaterte.

Jeg fant nyere drivere på de respektive sidene enn det var mulig å oppdrive hos ASUS selv.

 

 

Sjekket ut det samme med MSI Wind nå, etter å ha lastet ned alle driverne fra MSI sin side så har jeg vært inne i dem og lest hvilke drivere dette er og deretter sjekket etter nyere versjoner og jeg fant nyere versjoner av disse:

 

- Bluetooth

- Brikkesett (ikke helt sikker på om denne er ny, eller om det bare er Intel sitt verktøy som er nyere)

- Skjermkort

- LAN

- Lydkort

- SATA

 

 

 

Lydkortet hadde det jo kommet opptil flere nyere driver versjoner til?

Så det er nok ikke så dumt å ta seg tid til å søke frem driverne fra produsentene sine egne sider :)

 

Du hadde ikke giddet å linke til disse, så sparer de fleste tid? -hadde vært veeeldig kjekt for mange her. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg synes jeg har hørt noe om det der med WLANet på www.msiwind.net.. Husker det dog ikke helt.

Jeg har selv ingen problemer med WLANet, oppkobla i mange timer uten at den har mista noe tilkobling.

 

Ja leste de innleggene jeg og. Det har ordna seg for en del etter at de har oppdatert firmwaren, men foreløpig ikke for meg. Får se mer på det etter jobb.

 

Er det noen andre her som velger å bruke den medfølgende versjonen av Windows XP Home? Etter installeringa sitter jeg igjen med en egen 30GB partisjon med windowsinstalleringsstasj som jeg forhåpentligvis ikke har noe mer bruk for.

Lenke til kommentar
Er det noen andre her som velger å bruke den medfølgende versjonen av Windows XP Home? Etter installeringa sitter jeg igjen med en egen 30GB partisjon med windowsinstalleringsstasj som jeg forhåpentligvis ikke har noe mer bruk for.

 

Den hadde jeg nuka nedenom og hjem.

Men er sikkert lurt å ta ett image av den. Bruk en WinPE disk med ImageX eller Norton Ghost =)

 

Ser ut som jeg må ta vista testinga på meg selv når den tid kommer *sukk* :p

Lenke til kommentar
Er det noen andre her som velger å bruke den medfølgende versjonen av Windows XP Home? Etter installeringa sitter jeg igjen med en egen 30GB partisjon med windowsinstalleringsstasj som jeg forhåpentligvis ikke har noe mer bruk for.

 

Den hadde jeg nuka nedenom og hjem.

Men er sikkert lurt å ta ett image av den. Bruk en WinPE disk med ImageX eller Norton Ghost =)

LOL!

Lenke til kommentar
Jeg har en 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 SODIMM brikke liggende. Er den noe å putte inn i Wind'en, eller burde jeg kjøpe en "nyere og bedre" ram brikke?

 

fordel å bytte til samme brikke som er fra før. altså en ddr2 667MHz.

 

nevnt i noen tidligere poster :)

 

:new_woot:

 

Ah. takk :)

Lenke til kommentar
Hmm..

 

Som jeg trodde så er typisk nok ikke driver listen på MSI sine sider fullstendig oppdatert.

Er jo svært sjeldent produsenter som ASUS, MSI osv faktisk har de siste driverne listen opp på sidene sine :thumbdown:

 

 

Begynte med at jeg skulle laste ned drivere til mitt nye ASUS P5Q-Deluxe hovedkort som jeg skal hente samtidig som MSI Wind i morgen, og derfor har jeg alt gjort klar en ny XP-disk med P5Q-Deluxe driverne.

 

Og ikke så overraskende så var verken Intel Matrix, brikkesett eller Marvell LAN driverne på ASUS sine egne sider oppdaterte.

Jeg fant nyere drivere på de respektive sidene enn det var mulig å oppdrive hos ASUS selv.

 

 

Sjekket ut det samme med MSI Wind nå, etter å ha lastet ned alle driverne fra MSI sin side så har jeg vært inne i dem og lest hvilke drivere dette er og deretter sjekket etter nyere versjoner og jeg fant nyere versjoner av disse:

 

- Bluetooth

- Brikkesett (ikke helt sikker på om denne er ny, eller om det bare er Intel sitt verktøy som er nyere)

- Skjermkort

- LAN

- Lydkort

- SATA

 

 

 

Lydkortet hadde det jo kommet opptil flere nyere driver versjoner til?

Så det er nok ikke så dumt å ta seg tid til å søke frem driverne fra produsentene sine egne sider :)

 

Du hadde ikke giddet å linke til disse, så sparer de fleste tid? -hadde vært veeeldig kjekt for mange her. :thumbup:

 

Ærlig talt, brug Google.... ser så mange som spør etter ting så har blitt linket til mange ganger her på forumet eller som ligger på obvious sider. /rantoff (ikke ta det personlig :p) www.msiwind.net - øverst ser du Wiki

 

For drivere og slikt http://global.msi.eu/index.php?func=downlo...mp;prod_no=1474

Lenke til kommentar

Fikk min Wind i dag jeg også :)

Forventningene ble absolutt innfridd. Jeg var på forhånd ekstremt skeptisk til plasseringen av FN tasten, men det var ikke fullt så problematisk som fryktet. Det jeg derimot ikke hadde regnet med var at tastaturet manglet dedikerte page up/down og Home/End-knapper. Det var rimelig irriterende :( Dessuten var punktum-tasten for liten. Resten av tastene er mer enn stort nok - helt naturlig å skrive på.

 

Trodde først at Wifi-antennen var latterlig elendig siden jeg ikke fikk inn noen nettverk når jeg søkte, men så fant jeg ut at wifi-en ikke var skrudd på... :p Rart at Windows ikke gir en indikasjon på at den faktisk er av, i stedet for å late som den søker...

 

Men spørsmålet mitt er: Er det noen som får til å spille av HD video uten problemer? Da tenker jeg på typiske videoer "noen" laster ned av populære serier, i formatet .mkv med en størrelse på rett over 1GB per episode. Min PC klarer ikke å spille det av med full framerate, og lyden blir ute av sync. Lurer på om tweaking av codecs kan fikse det?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Er det noen som får til å spille av HD video uten problemer? Da tenker jeg på typiske videoer "noen" laster ned av populære serier, i formatet .mkv med en størrelse på rett over 1GB per episode. Min PC klarer ikke å spille det av med full framerate, og lyden blir ute av sync. Lurer på om tweaking av codecs kan fikse det?

 

Jeg har tenkt litt på dette selv, jeg tviler desverre på at Atom'en er up for it.

Jeg regner med du har testet med VLC media player?

Om ikke ville jeg prøvd det.

Lenke til kommentar
Men spørsmålet mitt er: Er det noen som får til å spille av HD video uten problemer? Da tenker jeg på typiske videoer "noen" laster ned av populære serier, i formatet .mkv med en størrelse på rett over 1GB per episode. Min PC klarer ikke å spille det av med full framerate, og lyden blir ute av sync. Lurer på om tweaking av codecs kan fikse det?

 

Testet litt nå. Har installert k-lite og bruker Windows Mediaplayer. Tale var ikke synkronisert med bilde. Lyden slutter før bevegelsene på munnen. Det kan ikke være snakk om mer en en eller noen tideler usynkront.

 

Edit: Nordkalotten365 i mp4 format lastet ned fra NRK har jeg ingen problemer med.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...