Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Høres kanskje litt dumt ut, men jeg er evig lei av svarte bærbare!

Second that.

 

Hva er forskjellen på denne og Acer Aspire One med 80 gb?

Større tastatur, større skjerm og bluetooth (?).

 

Aceren har imidlertid også SD-expansion slot for mer lagringsplass og har innebygget plass til 3G-kort som forventes sluppet innen rimelig tid. Hvor stort er tastaturet på Wind? På Aceren er tastaturet 95 % av opprinnelig størrelse og jeg ble überpositivt overrasket når jeg prøvde den på Elkjøp i dag. Knotet ned 4-5 setninger på rekordtid uten å taste feil en gang. Knallimponert. Tastaturet har så og si ingen svikt og det har helt nydelig respons. Mye skryt for Aspire One i MSI Wind-tråden, men det er absolutt fortjent. :) Tastet på Asus Eee 900 også, som har det mest elendige tastaturet jeg har brukt på veldig lenge. Tastet feil i et sett. Mellomrommet mellom tastene er helt borte og de er i tillegg mye mindre enn vanlig. Ser frem til å teste Wind for sammenlikning med Aspire One. Tastaturet blir det avgjørende for meg.

Ut i fra en god del reviews som er ute på nettet kommer Wind noe bedre ut på tastaturløsningen. Ser ikke helt poenget med SD-expansion når man allerede har 80 GB disk, men men.. Da er det etter min mening et større argument 10" vs 9" LCD.

 

Noen liker epler, andre bananer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om jeg skal hoppe fra wind til mitt egentlige ønske, Mac Book Pro. Siden det tar så lang tid før wind med 6 cellers kommer ut allikevel. Jeg tjener jo masse penger nå for tiden, og med studentrabbat så blir det ikke mer enn 11k inkludert iwork. Innvendinger?

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på om jeg skal hoppe fra wind til mitt egentlige ønske, Mac Book Pro. Siden det tar så lang tid før wind med 6 cellers kommer ut allikevel. Jeg tjener jo masse penger nå for tiden, og med studentrabbat så blir det ikke mer enn 11k inkludert iwork. Innvendinger?

Dette er egentlig en helt annen diskusjon pga. at det er to helt forskjellige maskiner og priser. Det er bruksområdet ditt som får avgjøre dette.

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på om jeg skal hoppe fra wind til mitt egentlige ønske, Mac Book Pro.

 

Det er som nuffern sier to helt forskjellige maskiner. Helt natt og dag faktisk.

Ser at man kanskje kan sammenligne med macbook air, men mot en pro snakker vi en mye tyngre og kraftigere maskin, en desktop erstatter. Noe Wind aldri kan bli for min del.

Men du finner sikkert en dle nyttig info i tråder som omhandler slike maskiner :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på om jeg skal hoppe fra wind til mitt egentlige ønske, Mac Book Pro. Siden det tar så lang tid før wind med 6 cellers kommer ut allikevel. Jeg tjener jo masse penger nå for tiden, og med studentrabbat så blir det ikke mer enn 11k inkludert iwork. Innvendinger?

 

Siden du tjener masse og Wind sikkert faller endel i pris når markedet begynner å bli mettet, kjøper du jo bare begge:) MacBook Pro til tyngre ting og lengre turer (og brifing^^), Wind til å ha på farta.

Lenke til kommentar
Siden du tjener masse og Wind sikkert faller endel i pris når markedet begynner å bli mettet, kjøper du jo bare begge:) MacBook Pro til tyngre ting og lengre turer (og brifing^^), Wind til å ha på farta.

You said it!

 

Lett, tror jeg begynner med wind. Så kan jeg ta Pro når den kommer i ny utgave :)

Lenke til kommentar
Vil ikke det bli 3 partisjoner?

 

Vet det er OffT, men blir ikke det litt vanskelig med wind?

 

Har en MBP selv og kan bare si at du vil aldri få en lik OS X opplevelse på Wind.. En Wind blir heller aldri en MBP.

 

Wind er lett å ta med og batteriet varer lenge men den er svak og liten.

MBP er helt motsatt, selv om det er en relativt "liten" 15,4 tommer eller 17 tommer så er den ikke akkurat liten og lett å ta med samt den har lite batteritid. Den er jo evigt mye kraftigere enn en wind da.

 

Wind er en fin Linux/windows maskin og du må som nevnt tidligere knote en del for å få OS X til å fungere skikkelig. Headset og mic inn fungerer ikke, det trådløse må byttes ut og du mangler en del mac-taster.

 

Så hvis du er som meg så har du gjerne tenkt å ta med deg Wind når du reiser osv, det blir jo en stor mobil nesten. (vel ikke helt, men du skjønner :p) Håper det hjelper får deg å få enda bedre perspektiv på det.

Lenke til kommentar

Så Mac OSX fungerer såpass trøbbelete på Msi Wind at det ikke er verdt det å anskaffe noe Dell TrueMOBILE 1500 osv for å få WiFi til å fungere med OSX?

 

Vil det bli såpass begrenset og problematisk at det nærmest bare er tullete å bryte garanti og vente på et nettverkskort til 300kroner fra USA at det rett og slett ikke er verdt det?

 

Det er vell bare det å sette inn mer minne som er mulig å gjøre uten å bryte garantien?

Lenke til kommentar
Så Mac OSX fungerer såpass trøbbelete på Msi Wind at det ikke er verdt det å anskaffe noe Dell TrueMOBILE 1500 osv for å få WiFi til å fungere med OSX?

 

Vil det bli såpass begrenset og problematisk at det nærmest bare er tullete å bryte garanti og vente på et nettverkskort til 300kroner fra USA at det rett og slett ikke er verdt det?

 

Det er vell bare det å sette inn mer minne som er mulig å gjøre uten å bryte garantien?

 

Det finnes løsninger som f.eks USB-lydkort hvis du skal bruke headset, eller blåtann høytalere. Det er noe de jobber med da, så jeg vil anta det blir løst før eller senere. Tror det er også litt problemer med scrolling på trackpaden også. Sjekk http://forums.msiwind.net/mac-f32/ for mer info.

 

Nå har jeg ikke prøvd OS X på wind selv, men den virker noe uferdig/beta akkurat nå. Personlig har jeg bestillt et intel 3945 kort og avventer å legge inn OS X frem til de har utviklet fungerende drivere til kortet (om de noen gang gjør det).

 

Kan du leve uten å kunne benytte minijackene så går det vel greit, for min del betyr linux mer da jeg har en mac-pc allerede. Du må nesten avgjør hva du er villig å ofre. Intel-kort er det beste dersom du vil bruke windows OG ubuntu.

EDIT: dersom du skal oppgradere minne bør du sende mail til MSI slik at du får nytt klistermerke. Dersom du må levere den inn igjen kan du vel bare sette inn det gamle nettverkskortet. Jeg ville latt vær å bruke klisteret frem til du eventuelt må levere den inn. Skulle tro det vil gå fint å gjør det slik.

 

Apropos minne så tviler jeg på at XP eller Linux vil dra nytte av mer enn 1 GB minne siden du ikke vil kunne spille særlig krevende spill uansett. Windows XP/linux klarer seg egentlig helt greit med bare 512 mb ram. Det viktigste etter min mening er å bytte ut selve wifi-kortet

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Gidder ikke lese mellom 25 sider nå så seint så spør rett ut:

 

Er det noen som har fått sine ennå ?

Virker som om de aldri kommer på lager i norge, er ikke langt unnå å kjøpe en 6cell fra USA, men da får jeg ikke norsk tastatur :(

Vet noen om et sted som selger norske tastaturer for wind ?

 

Edit: Nado, mer en 1gb minne er å foretrekke, 512mb er ubrukelig !

Bare å ha flere sider oppe samtidig i nettleseren det så tar det en del minne, nå som det også er så billig uansett ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Gidder ikke lese mellom 25 sider nå så seint så spør rett ut:

 

Er det noen som har fått sine ennå ?

Virker som om de aldri kommer på lager i norge, er ikke langt unnå å kjøpe en 6cell fra USA, men da får jeg ikke norsk tastatur :(

Vet noen om et sted som selger norske tastaturer for wind ?

 

Edit: Nado, mer en 1gb minne er å foretrekke, 512mb er ubrukelig !

Bare å ha flere sider oppe samtidig i nettleseren det så tar det en del minne, nå som det også er så billig uansett ....

 

Ja det er flere som har fått levert MSI Wind her i Norge.

 

Når det gjelder minne så er det litt myte, jeg har brukt flere eldre pcer med bare 512 mb, og noen av dem har gammel sd ram. Jeg har også brukt nye maskiner med 2 gb minne og core 2 duo osv. Det er IKKE nødvendig med mer enn 1 gb da det fungerer helt fint med 512 mb ram. :) En ekstra minne-modul vil også trekke mer strøm, men om du er absolutt bestemt at du skal ha 2 gb så er det jo ikke dyrt nei. "nå som det er så billig", minne har vært billig i mange år og det sier seg selv at eldre minne vil bare bli billigere så lenge det er etterspørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...