Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Uhh... da forsvinner jo mye av poenget med MSI Wind. Kjøp deg heller en bedre laptop (lenovo, vaio, macbook) da.

Ikke er de gjerne bare dyrere, men de er også større og tyngre (=mindre transportable). Mer ytelse for pengene får du nok, men tror ikke det er hovedmomentet for folk som er ute etter Wind eller Eee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uhh... da forsvinner jo mye av poenget med MSI Wind. Kjøp deg heller en bedre laptop (lenovo, vaio, macbook) da.

Ikke er de gjerne bare dyrere, men de er også større og tyngre (=mindre transportable). Mer ytelse for pengene får du nok, men tror ikke det er hovedmomentet for folk som er ute etter Wind eller Eee.

 

Vel med for 6000 får du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358234

 

12 tommer og mye bedre specca

 

Poenget mitt var at 5000 er drøyt å betale for denne maskinen, når den først kommer på lager vil det nok bli noenlunde enklere å få fatt i. Som sagt er det bare min formening utifra erfaring, kan godt hende jeg tar feil.

 

Jeg skjønner at folk er frustrerte og tålmodigheten begynner å gå tynn... Har selv utrolig lyst på en slik maskin. Har selv en MacBook Pro, og en MSI Wind er absolutt ikke klar for OS X enda. Wifi, headset in, mic, pluss en del andre ting fungerer ikke med mindre du bytter komponenter (mer $$$). Da snakker vi plutselig en tusenlapp mer for at alt skal fungere optimalt. Får håpe de kan fikse headset inngangen i det minste :p

Lenke til kommentar
Uhh... da forsvinner jo mye av poenget med MSI Wind. Kjøp deg heller en bedre laptop (lenovo, vaio, macbook) da.

Ikke er de gjerne bare dyrere, men de er også større og tyngre (=mindre transportable). Mer ytelse for pengene får du nok, men tror ikke det er hovedmomentet for folk som er ute etter Wind eller Eee.

 

Vel med for 6000 får du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358234

 

12 tommer og mye bedre specca

 

Poenget mitt var at 5000 er drøyt å betale for denne maskinen, når den først kommer på lager vil det nok bli noenlunde enklere å få fatt i. Som sagt er det bare min formening utifra erfaring, kan godt hende jeg tar feil.

 

Jeg skjønner at folk er frustrerte og tålmodigheten begynner å gå tynn... Har selv utrolig lyst på en slik maskin. Har selv en MacBook Pro, og en MSI Wind er absolutt ikke klar for OS X enda. Wifi, headset in, mic, pluss en del andre ting fungerer ikke med mindre du bytter komponenter (mer $$$). Da snakker vi plutselig en tusenlapp mer for at alt skal fungere optimalt. Får håpe de kan fikse headset inngangen i det minste :p

 

Er vel ikke MSI Winds skyld om Mac OSX ikke støtter maskinvaren? Blir som å bitche på Linux for dårlig driverstøtte fra AMD :S

Lenke til kommentar
Uhh... da forsvinner jo mye av poenget med MSI Wind. Kjøp deg heller en bedre laptop (lenovo, vaio, macbook) da.

Ikke er de gjerne bare dyrere, men de er også større og tyngre (=mindre transportable). Mer ytelse for pengene får du nok, men tror ikke det er hovedmomentet for folk som er ute etter Wind eller Eee.

 

Vel med for 6000 får du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358234

 

12 tommer og mye bedre specca

 

Poenget mitt var at 5000 er drøyt å betale for denne maskinen, når den først kommer på lager vil det nok bli noenlunde enklere å få fatt i. Som sagt er det bare min formening utifra erfaring, kan godt hende jeg tar feil.

 

Jeg skjønner at folk er frustrerte og tålmodigheten begynner å gå tynn... Har selv utrolig lyst på en slik maskin. Har selv en MacBook Pro, og en MSI Wind er absolutt ikke klar for OS X enda. Wifi, headset in, mic, pluss en del andre ting fungerer ikke med mindre du bytter komponenter (mer $$$). Da snakker vi plutselig en tusenlapp mer for at alt skal fungere optimalt. Får håpe de kan fikse headset inngangen i det minste :p

 

Er vel ikke MSI Winds skyld om Mac OSX ikke støtter maskinvaren? Blir som å bitche på Linux for dårlig driverstøtte fra AMD :S

 

Var ikke helt det jeg siktet til, men sant. Derimot kunne di gjerne brukt et Intel-kort istedenfor Realtek :p

Lenke til kommentar

MSI Wind og Medion Akoya Mini har, så vidt jeg kan se, en vesentlig forskjell når det gjelder tastaturet, merkelig nok. Mens den høyre shift tasten på Wind er plassert "inneklemt" og altfor nær piltastene, noe som sterkt øker risikoen for feiltasting, ser det ut som Mini har plassert den høyre shift tasten adskillig mer adskilt fra piltastene og i det hele tatt lokalisert den på en bedre ergonomisk måte.

 

For brukere som skriver mye tekst er dette en avgjørende forskjell. Man slipper mange feiltastinger med Minis tastatur, en gunstig plassering og utforming av den høyre shift-tasten som for øvrig også Acer Aspire One, Lenovo og Sonys nye modeller (bl.a. Vaio TZ) har.

 

Mitt spørsmål blir derfor: Kan man få tak i Mini med norsk tastatur? Det ville i så fall vært en interessant maskin.

 

Jeg har forsøkt å sjekke bilder, og er blitt usikker på om Medions tastatur virkelig ER forskjellig fra Wind. Men jeg mener å ha sett et bilde et sted hvor de faktisk VAR forskjellige, og da på det punktet som angitt ovenfor.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar
Samtidig har akoya mini sitt tastatur liten enter-tast på bare en linje, mens wind har en stor, vanelig enter-tast som går over to linjer.

 

For meg blir det viktigere ;)

Vanlig, kanskje?

 

Har du noe bilder av akoya mini, slik at man får se?

 

Av tastaturet vel og merke.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Samtidig har akoya mini sitt tastatur liten enter-tast på bare en linje, mens wind har en stor, vanelig enter-tast som går over to linjer.

 

For meg blir det viktigere ;)

Vanlig, kanskje?

 

Har du noe bilder av akoya mini, slik at man får se?

 

Av tastaturet vel og merke.

 

Se første post ;)

Lenke til kommentar

Er det noen norske butikker som har Wind på lager enda?

 

Bestilte fra Netshop som skulle ha fått inn idag, men de gjør visst ikke det alikevell?

 

 

Er det eventuelt noen andre maskiner der ute til 3'000-3'500 som gir like mye for pengene om jeg ikke kan vente på Wind lengre?

Og hva er statusen på 6celler utgaven?

Lenke til kommentar
Samtidig har akoya mini sitt tastatur liten enter-tast på bare en linje, mens wind har en stor, vanelig enter-tast som går over to linjer.

 

For meg blir det viktigere ;)

 

 

Rettelse: Når jeg ser på dette bildet virker tastaturet likt som på wind (liten høyre shift og stor enter)

post-145092-1217510784_thumb.jpg

 

 

Betyr nok at det finnes forsjellige versjoner av akoya mini, som selges i forskjellige land med forskjellig tastatur.

 

Tror det samme gjelder msi wind, men de som selges i Norge har den store enter-tasten.:)

Endret av kau
Lenke til kommentar
Er det noen norske butikker som har Wind på lager enda?

ps.no får den om en uke. De (evt. MSI) holder folk for narr ved at de daglig setter ubekreftet leveringsdato en uke fram i tid. Jeg har ingen tiltro til de datoene, men om et par måneder er den sikkert å få kjøpt...

Lenke til kommentar
Er det noen norske butikker som har Wind på lager enda?

ps.no får den om en uke. De (evt. MSI) holder folk for narr ved at de daglig setter ubekreftet leveringsdato en uke fram i tid. Jeg har ingen tiltro til de datoene, men om et par måneder er den sikkert å få kjøpt...

 

Tror nok de vil få dem ut fortest mulig da de får beinhard konkuranse fra Acer og Asus... Et dårlig førsteinntrykk lover ikke bra for dem, samt de taper kunder når Acer kan levere sin Aspire One nå... Det er latterlig å holde på slik og jeg klarer ikke se en forklaring på hvorfor vi ikke har fått dem enda, utenom at vi er et så lite land :p

Lenke til kommentar

Er vel ikke MSI Winds skyld om Mac OSX ikke støtter maskinvaren? Blir som å bitche på Linux for dårlig driverstøtte fra AMD :S

 

Var ikke helt det jeg siktet til, men sant. Derimot kunne di gjerne brukt et Intel-kort istedenfor Realtek :p

Bare vent. Intel vil nok komme med en eller annen Centrino-løsning for disse maskinene. Salget har jo allerede eksplodert, og noe av det mest geniale Intel har gjort har vært å pakke CPU, chipset og WLAN-kontroller inn under samme kappe med påfølgende klistremerke.

Lenke til kommentar

da har jeg testet min WIND i 2 dager og har følgende konklusjon å komme med; den er RÅ! liten og snerten sak som er enkel å ta med hvor du enn skal, skjermen er skarp og fin. Maskinen er lydløs og ser sexy ut! Tastatur og kvalitetsfølelsen er helt toppers. Med standar oppsettet virker maskinen responsiv og rask til daglige gjøremål.

 

Har ikke noe å utsette på den, helt klart et godt kjøp!

 

PS. måtte vente lenge på den fra ps.no og har en ordre til inne på en svart, håper de får inn på lager snart for her er det venner og bekjente som også har lyst på :)

Lenke til kommentar
da har jeg testet min WIND i 2 dager og har følgende konklusjon å komme med; den er RÅ! liten og snerten sak som er enkel å ta med hvor du enn skal, skjermen er skarp og fin. Maskinen er lydløs og ser sexy ut! Tastatur og kvalitetsfølelsen er helt toppers. Med standar oppsettet virker maskinen responsiv og rask til daglige gjøremål.

 

Har ikke noe å utsette på den, helt klart et godt kjøp!

 

PS. måtte vente lenge på den fra ps.no og har en ordre til inne på en svart, håper de får inn på lager snart for her er det venner og bekjente som også har lyst på :)

Må nesten spørre; hvor lenge er det siden du bestilte Winden fra PS?

 

Et annet spørsmål: Jeg har jo tenkt å bruke Winden på skolen, gjerne ta notater og surfe litt. Syns du selv at skjermen er lett å lese/skrive på, og surfe?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Maskinen blir ikke varm i det hele tatt, kan fint ha den i fanget, viften går stort sett hele tiden men er ikke hørbar. Har aldri hatt en så stillegående maskin før, hører ikke knattring fra hardisk engang :)

 

Maskinen er perfekt til skolebruk, skjermen er lyssterk og har jevn og fin bakgrunnsbelysning. Oppløsningen er også perfekt, websider og slikt vises helt perfekt, ikke noe sideveis scrolling her nei..

 

Ang leveringstiden hos PS så la jeg ordre 22/6 og fikk maskinen 29/7, har en ordre inne på en i svart, håper jeg får den snart :)

 

Det første du vil merke når du får maskinen er byggekvaliteten, mye bedre enn forventet.

 

noen andre spørsmål?? fyr løs!

Lenke til kommentar

Hvordan føles navigeringen i Windows?

 

Byr atom prosessoren på komplikasjoner? At ting fort henger litt om du er litt rask i svingene? Om du har endel tabs i nettleseren, kjøper Live Messenger og samtidig kanskje skriver noe i Word? Og slike ting?

 

Går det helt smertefritt eller føler du begrensninger?

 

 

Hvordan er batteriet? Hvor lenge varer det når et sitter og surfer, chater og kanskje gjør en oppgave i Word?

 

Tar det lang tid å lade?

 

 

 

Har du testet web-kameraet?

Er bilde ok? Fungerer det i mørke omgivelser i det hele tatt?

 

 

Skjermen har god lysstyrke og bildekvalitet? Virker fargene litt blaffe? (mange billigere bærbare som har tydelige preg av blaffe farger)

 

 

Har du testet filmer på den?

DVD? HD? Er veldig spent på om skjermkortet og prosessoren klarer å rendre HD-materiel noe bra.

 

 

Lyden er vell ikke så ekstremt bra? Men har den greit volum? Er lyden skjærene?

 

 

Hvordan er mikrofonen?

Er den god til å filtre ut bakgrunnstøy?

 

 

Føles tastene solide? Er det praktiske til lange skriveøkter?

Ingen knapper som er upraktisk/unormalt plassert som skaper irritasjoner?

Hva med touch-pad'en?

 

 

Har du prøvd å fyre opp noen spill og andre litt krevende oppgaver? Kneles den fullstendig? Eller går det om du legger godviljen til? Hvor lenge varer batteriet om du spiller spill som WarCraft3, WoW og andre spill?

 

 

 

Det ble mange spørsmål :p

Men er mye jeg lurer på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...