Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Man trenger ikke å være rakketforsker for å forstå at SSD kommer til å overta for harddisker på mobile enheter i nær framtid. Men i dagens situasjon vil jeg nok foretrekke harddisk på en knøttePC. Om et par år tipper jeg harddisker er unntaket på portable maskiner. Men jeg skal ha knøttePC nå og vil gjerne ha litt mer enn 15-20 GB. Derfor er mitt førstevalg MSI Wind, men venter med å bestille til jeg vet når den er på lager

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at MSI har bommet litt her. Prisen er ~500 kr for høy til å være en netbook. Og at den har en HDD gjør den mye mindre robust enn en SSD. Man trenger ikke mye plass for å surfe på nett, chatte litt på IRC, og kanskje fyre opp en film fra et SD kort.

 

Det viktigste for meg, er og blir batteritiden.

Lenke til kommentar
Er ikke poeng å krangle om SSD vs HDD... Den som brukes i MSI wind er nok så stillegående og overdøves antakeligvis av viften i selve pcen. Så med mindre du skal drive med ekstremsport når du bruker den vil det ikke vær noen særlig forskjell. Det er bare når diskene spinner at du kan få støtskader såvidt jeg har forstått.

 

SSD har en mye mer begrenset levetid og pris per GB er høy kontra en ordinær HDD. Det vil kanskje vær aktuelt med SSD om 1-2 år i bærbare. Da vil selvsagt neste generasjon med ultraportable også være ute med dobbelkjerne intel atom, amd sitt svar på atom osv. :) (tipper jeg)

Vifta i Wind kan umulig bråke så mye at den overdøver harddisk støy. I såfall tror jeg det blir mange som sender sin Wind i retur..Feks EEE900 er 100% støystille helt til cpu blir mye belastet og vifta skyter inn.

Endret av payneee
Lenke til kommentar
Man trenger ikke å være rakketforsker for å forstå at SSD kommer til å overta for harddisker på mobile enheter i nær framtid. Men i dagens situasjon vil jeg nok foretrekke harddisk på en knøttePC. Om et par år tipper jeg harddisker er unntaket på portable maskiner. Men jeg skal ha knøttePC nå og vil gjerne ha litt mer enn 15-20 GB. Derfor er mitt førstevalg MSI Wind, men venter med å bestille til jeg vet når den er på lager

SSD er utvilsomt fremtiden ja. Jeg for min del er villig til å ofre noen GB til fordel for 100% støyfri PC. Med SD-kort på 32GB ser jeg ikke noen som helst grunn til å bruke vanlig HDD.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor disse Atom-baserte maskinene ikke får minst 8 timer på et 6-cellers batteri. Det finnes mange minimaskiner med Celeron-prosessor som klarer det (selges i Japan).

Det er ikke bare CPU som det kommer an på. Husk at alt det andre inni er det samme som på Celeron-modellen(skjerm, chipset osv). Faktisk så er det kun ca 2 watt totalt mer forbruk på EEE900(celeron) enn EEE901(atom)

 

Jeg mener at MSI har bommet litt her. Prisen er ~500 kr for høy til å være en netbook. Og at den har en HDD gjør den mye mindre robust enn en SSD. Man trenger ikke mye plass for å surfe på nett, chatte litt på IRC, og kanskje fyre opp en film fra et SD kort.

 

Det viktigste for meg, er og blir batteritiden.

Enig mye av det du sier her. Den ultimate mini-pcen må være MSI Wind med SSD. Eller Asus EEE1000 som kommer med 40GB SDD.

Lenke til kommentar
*mine innlegg*

 

Ser nok ut til å bli en wind på meg :) men har ikke helt greid å bli klok på om den har kommet med norsk tastatur eller ikke? Tenkte å bestille fra ps, men ser ikke ut som de får den på en stund, noen andre forslag?

Den har norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte MSI Wind fra ps.no for rundt ei uke sida, og venter selvsagt i spenning.

 

Jeg undrer meg over at det står forskjellige tidspunkter for når de for den på lager. I nettbutikken står det "Ubekreftet (2008.08.04)" - og fremskyves en dag for hver dag som går føler jeg.

 

På min ordrehistorikk står det "Ubekreftet (2008.08.11)", altså ei uke etter det som står i nettbutikken, denne datoen endres også rett som det er.

 

Opprinnelig var det henholdsvis "2008.07.31" i nettbutikk og "2008.08.21" - ordrehistorikk.

 

Sendte en mail til PS.no og fikk dette i svar

"Den du har fått bekreftet er den bestemte datoen altså bekreftede vi har fått fra msi.

Mens den som står på nett er en dato vi har blitt lovet med tidligere leveranse.

Vi håper å få disse inn igjen til den 31.07.-

Gjør vi det vil du få din da."

 

Vel, blir man noe klokere? Er det virkelig ingen andre nettbutikker i Norge man kan kjøpe den fra tidligere?

Endret av yngvewb
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en original Dell SO-DIMM DDR2 667 MHz (1 GB) vil være kompatibel med MSI Wind? Jeg skal bestille Wind'n, og har tenkt å sette en 1 GB brikke i den ledige slotten. Tenkte jeg skulle slippe å bestille RAM-brikke til Wind'n siden jeg har en DELL-brikke liggende, men har hørt at DELL-komponenter kan være vanskelige å kombinere med andre merker.

Noen som vet noe om dette? :roll:

Lenke til kommentar

Kan ikke vente til jeg får en slik mellom hendene noe som også gjør at jeg er villig til å gi 5000 NOK for en slik maskin om det er noen i dette forumet som sitter med en slik en og som trenger penger :) Helst i Oslo Området slik at handelen evt kan gå fort.

 

de som lurer på om man kan installere Leopard på den, ja. Det kan man.

 

http://wind-osx86.wikispaces.com/

 

http://windosx.wikispaces.com/

 

M

Lenke til kommentar
Kan ikke vente til jeg får en slik mellom hendene noe som også gjør at jeg er villig til å gi 5000 NOK for en slik maskin om det er noen i dette forumet som sitter med en slik en og som trenger penger :) Helst i Oslo Området slik at handelen evt kan gå fort.

 

de som lurer på om man kan installere Leopard på den, ja. Det kan man.

 

http://wind-osx86.wikispaces.com/

 

http://windosx.wikispaces.com/

 

M

 

Uhh... da forsvinner jo mye av poenget med MSI Wind. Kjøp deg heller en bedre laptop (lenovo, vaio, macbook) da.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...