Gå til innhold

Hvorfor er folk så glade i sommer og sol?


Pinngu6

Anbefalte innlegg

Sommer er det man lever for, er det ikke?

 

Deilig å se hvordan folk slapper av når de første soldagene kommer. Farta går ned, og folk blir ikke stresset, samme hvor dårlig tid man har.

 

Det blir grønt ute, vannet blir blått.

Man trenger ikke å kle på seg, bare slenge på seg noe. Huden blir brun og renere, man får mer energi, humøret stiger. Man er liksom ikke bundet opp mot noe. Det er ingenting man ikke kan gjøre, fortsett fra å lage snømann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mest fan av sommeren selv, blir i bedre humør, sitter sjelden inne og alt er bare velstand. Kommer meg mye lettere opp om morran og er i bedre humør, og orker å gjøre mye mer etter jobb også. Utrolig deilig å slippe å stå i en halvtime å pakke seg inn før man går ut også.

 

Men regn kan også være fint av og til. Som for eksempel etter en varm sommerdag, og det enda er 25+ ute, og plutselig begynner det å tordne og fossregne. Samtidig sitter jeg under markisa med en halvliter, og slapper av i musikken av regnet som plasker ned to meter unna meg.

Lenke til kommentar

Vinter; Drittvær, kaldt, Mørkt når du står opp og mørkt når du kommer hjem, mild vinter depresjon, mindre energi og dårligere humør generelt.

 

Sommer; Sol, varme, mindre klær, båt, vannsport, mer farger, mer liv, kvinnzåå er mer letkledde :fun:, mer energi, bedre humør, kan regne og tordne ute men er så varmt at det ikke gjør noe, lengre dager, +++

 

Sommer er best, men jeg HATER!!! vinter. Det er aldri skikkelig vinter her uansett, bare drittvær å h*lvete...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Det var en som sa at jeg ikke skulle tro jeg var spesiell, er vi ikke alle spesielle?

 

Jeg sitter heller ikke inne hele tiden. Jeg prøver bare å være minst mulig ute når det er sol, og heller mest mulig ute når det regner. Jeg skjønner ikke at det er letter å stå opp om morgenen når det er så og si umulig å få sove på grunn av varmen - stå opp til grå himmel og lett regn, slenge på seg en bukse, t-skjorte og inne jakke og gå ut og bli våt i håret mens man går en lang lang tur - ingenting er bedre enn det!

 

Jeg har også en hobby som kalles spilling, og da foretrekker jeg også at det ikke er sol, men det betyr ikke at jeg spiller HELE tiden. :)

Lenke til kommentar
Sommeren er da vitterlig bedre enn sex.

 

Nå synes jeg du har dratt den litt for langt...

 

Personlig så er sommer noe helt annet for meg enn andre nordmenn, ja jeg er spesiell. Er født og oppvokst i Hellas og sommer for meg er: Hver dag er det like varmt og like fint vær (pluss minus noen grader og skyer). Denne temperaturen blir man fort vandt til i og med at den stiger gradvis fra og med mars, og midt ute på sommeren kan det være oppe i 38 grader uten at man bryr seg så mye. JEg opplevde ordentlig norsk sommer for første gang i fjor. Været er skiftende fra dag til dag og man kan aldri planlegge ting som skal gjøres ute sånn en uke from i tad, hvis dere skjønner :p Men liker det likevel når det er sol ute, blir ganske glad av det, men overvuderer ofte hvor varmt det er og blir ofte stående ute å fryse :/

Lenke til kommentar
Jeg som er en "eldre mann" husker sommeren '97. det var saker det, siden tusenårsskiftet, har det bare vært drittvær stort sett.

..og hvem kan huske '97 uten å tenke tilbake med lykkelig nostalgi i blikket?

På hytta hadde vi 27 grader i sjøen!

Enda en flott ting med sommeren, droppe morgendusjen, og bare hive seg rett i havet istedet.. Eller snorkle i timesvis i eksotiske farvann.. Ligge på brygga som barn og fiske krabber med sen og blåskjell.. Evt om man har eller passer barn, gjøre det samme nå. :love:

 

Pingu, dine barndoms somre.. Var ikke det den herligste tiden? Laaang ferie, ingenting annet på planen enn å løpe rundt i bare shortsen å leke, bade, kjøre båt, spille krokket?

Lenke til kommentar
Er mest fan av sommeren selv, blir i bedre humør, sitter sjelden inne og alt er bare velstand. Kommer meg mye lettere opp om morran og er i bedre humør, og orker å gjøre mye mer etter jobb også. Utrolig deilig å slippe å stå i en halvtime å pakke seg inn før man går ut også.

 

Men regn kan også være fint av og til. Som for eksempel etter en varm sommerdag, og det enda er 25+ ute, og plutselig begynner det å tordne og fossregne. Samtidig sitter jeg under markisa med en halvliter, og slapper av i musikken av regnet som plasker ned to meter unna meg.

 

 

Samme her. Er noe som er så utrolig digg med sommer og sol. Lyst lenge, godt og varmt (ikke i fjor sommer da :roll: ), bade, pils, grilling, is, trenger ikke ha på seg så mye klær, slipper is og snø og kulde. Det er uten tvil den deiligste årstiden, bare synd at vinteren er 3 ganger så lang som sommeren her til lands.

Lenke til kommentar
Mine grunner til hvorfor jeg elsker og sole meg i roten til alt liv:

 

1. Når solen begynner og varme mer , er det et tegn på at vinteren er over.

 

2. Jeg blir mer glad av å se solskinn om morgenen , istedet for regn eller overskyer

 

3. Endelig kan jeg krype ut av vinterhiet

 

4. Solen gir meg energi, gjør meg mindre deprimert

 

5. Endelig kan jeg dra på båtturer igjen . Ingenting slår og fiske sin egen middag

 

6. Jentene går lettkledd fram til august

 

7. Jeg blir brun og føler meg mer oppegående

 

8. 50 % større sjangs på damene som solbrun en som bleik grotteviking

 

9. Spill pcen blir pakket vekk

 

10. Jeg sitter ikke inn 24/7 og spiller

 

:) =Iko=

 

What he said, foruten 7,8,9.

 

Å sitte ute i sola med en pils i hånda og bare nyte varmen slår gaming any day

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Pinngu6: Har du bil? Er jo nydelig å kjøre på varm, tørr asfalt, på en stiekende varm dag, med vinduet oppe, musikk på stereoen og gi gass på slettene og bare nyte livet.

 

På vinteren er det jo bare is og slaps på veien, bilen snør inne, isete vinduer osv. Bilen blir jo møkkete etter bare 100 meter også.

 

Nei, jeg foretrekker sommeren du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...