Gå til innhold

Bilder av ATI Radeon HD 4870 & 4850


Anbefalte innlegg

Nå slår jo 2x4850 et 280 i 06..noe som wheelman la ut i går.

Han kommer med mer info i løpet av uka. Åssen det er i spill osv.

Men jeg tror Ati har gjort det bra nå=)

Første prisen har også kommet ut nesten 1700 for 4850, jeg tror prisen der kommer til å gå ned etterhvert ja=)

Beklager så at JFM hadde lagt ut linken, men gleder meg til å se åssen det gjør i spill. 06 sier ikke stort sånn sett, men at det slo 280 var overraskende for min sin del ihvertfall=)

Her er noen resultater mens dere venter på Wheeli http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191096

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke så lenge til, innen den tid begynner sikkert blodprisen på GTX280 til å falle litt også. Regner med forskjellen mellom 4850 og 4870 er GDDR5 og høyere kjernefrekvens på 4870, blir spennende å se hvor høy ytelsesøkning det vil gi i praksis, og ikke minst prisen. Ser for meg at 9800GTX kortet mitt blir nedgradert til reservegamer'n ;-)

 

Men nå er jo Fudzilla omtrent like pålitelig som The Inq da

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Desverre ser det jo dårlig ut til nå med tanke på at vi får 4870 samtidig som 4850. ingen nettbutikker har fått inn 4870 virker det som, men mange som har fått inn 4850. samme sak når det gjelder tester, har ikke sett så mange 4870-tester, som 4850-tester..

 

Så ser for meg at det stemmer det [GDI]Raptor sier..

Lenke til kommentar
Tror ikke det, men helt sikkert en intern beta, det er ikke så store forandringer i arkitektur fra 38x0 til 48x0.

Med hva det ser ut til dem har fått ut av 25% flere transistorer er det neppe snakk om små utbedringer heller. Ytelse til transistor forholdet ser ut til å ha økt ganske enormt.

Lenke til kommentar

Joda, men det er ikke snakk om en total ny kjerne som Nvidias GT200 serie - mer en videreutvikling av 3xxx serien. Husk at f.eks Radeon 9700 PRO var en basert på Radeon 8xxx serien men vi har vel aldri i moderne tid sett større hopp i ytelse mellom skjermkortgenerasjoner.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Det er heller svært lite i R300 som minner om R200. R300 er vel så "clean-sheat" design man får det. GT200 derimot er ganske tungt basert på G8x/G9x, selv om det er en del større endringer her.

 

http://www.beyond3d.com/content/reviews/51/1

 

På folding@home forumet står det iallefall:

 

"Beta testing the GPU2 Win client (ATI HD 2xxx/3xxx and beyond)"

 

Regner med beyond er 4xxx, så visse likheter i arkitekturen er det nok,

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...