Gå til innhold

Bilder av ATI Radeon HD 4870 & 4850


Anbefalte innlegg

På folding@home forumet står det iallefall:

 

"Beta testing the GPU2 Win client (ATI HD 2xxx/3xxx and beyond)"

 

Regner med beyond er 4xxx, så visse likheter i arkitekturen er det nok,

Ja det blir nok garantert en god del likheter. Dem vil neppe eller kan bytte ut DX10 arkitekturen fullt og helt som dem allerede har brukt så mye tid og penger på, men som nevnt ser det ut som det har blitt gjordt en god del utbedringer enn bare å ha lagt til flere enheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venter spent på 4870 nå for å velge 2*4870 eller GTX280.

Jeg venter også spent, men for meg blir det bare å fyre løs på 4870 uannsett hvordan situasjonen blir iforhold til GT200 serien. Tror ATI får sin gyldne tid nå :)

 

AMD begynner definitivt å ta seg inn igjen på grafikksiden - hvis de klarer å få sving på CPU siden går vi spennende tider i møte. Mye kommer nok til å stå og falle på AMD's onboard løsninger og utviklingen av "Fusion" integreringen av GPU og CPU. De trenger uten tvil noen gyldne tider for at vi skal beholde reell konkuranse i markedet.

 

Sitter litt på gjerdet ennå, men blir garantert 4850 eller 4870 når jeg skal kjøpe nytt. Har allerede CrossfireX hovedkort just-in-case det skulle bli et kort nr.2 utpå høsten. :)

 

PS. Er avataren din ironisk ment, kontra brukernavnet ditt? :!:

Lenke til kommentar
Venter spent på 4870 nå for å velge 2*4870 eller GTX280.

Jeg venter også spent, men for meg blir det bare å fyre løs på 4870 uannsett hvordan situasjonen blir iforhold til GT200 serien. Tror ATI får sin gyldne tid nå :)

 

AMD begynner definitivt å ta seg inn igjen på grafikksiden - hvis de klarer å få sving på CPU siden går vi spennende tider i møte. Mye kommer nok til å stå og falle på AMD's onboard løsninger og utviklingen av "Fusion" integreringen av GPU og CPU. De trenger uten tvil noen gyldne tider for at vi skal beholde reell konkuranse i markedet.

 

Sitter litt på gjerdet ennå, men blir garantert 4850 eller 4870 når jeg skal kjøpe nytt. Har allerede CrossfireX hovedkort just-in-case det skulle bli et kort nr.2 utpå høsten. :)

 

PS. Er avataren din ironisk ment, kontra brukernavnet ditt? :!:

Det var den tiden da jeg kjøpte E6600 :whistle:

 

Irriterende nok har forumet gjort en begrensning på et halvt år for å skifte navn. Jeg skulle endre det rundt juletid, men det skjedde noe feil så jeg brukte det opp :p

 

Så fort tiden har kommet bytter jeg navn til ett eller annet kreativt. Kanskje HD4870_Dude ;) :!:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Bump.

 

Da har jeg bestilt 4850, HIS digital, som var billigst.

Skal visst følge med det verktøyet som jeg nevnte, som virket greit å ha.

 

Er det noen som vet om det er noen reelle forskjeller på de 4850 kortene som er ute nå?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg leker med tanken på å kjøpe ett hovedkort slik at jeg kan kjøre 4stk 4850 i crossfire.

 

Etter de første testene jeg har lest av 4870 så virker dette som tidenes skjermkort kjøp for meg.

 

4stk 4850 burde jo dra spill rimelig greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bump.

 

Da har jeg bestilt 4850, HIS digital, som var billigst.

Skal visst følge med det verktøyet som jeg nevnte, som virket greit å ha.

 

Er det noen som vet om det er noen reelle forskjeller på de 4850 kortene som er ute nå?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg leker med tanken på å kjøpe ett hovedkort slik at jeg kan kjøre 4stk 4850 i crossfire.

 

Etter de første testene jeg har lest av 4870 så virker dette som tidenes skjermkort kjøp for meg.

 

4stk 4850 burde jo dra spill rimelig greit.

 

Skal du med 4 uansett?

 

1. CF skalerer best fra 1-2 kort, godt fra 2-3, men rimelig dårlig fra 3-4.

2. Varme?

3. Ingen HK' pr dato idag som støtter 16x 16x 16x 16x eller 8x 8x 8x 8x ? Den siste pci-e slotten vil bestå av 1 eller 2 - 4x porter, som ergo kveler ytelsen til dine 1-2 siste kort.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Bump.

 

Da har jeg bestilt 4850, HIS digital, som var billigst.

Skal visst følge med det verktøyet som jeg nevnte, som virket greit å ha.

 

Er det noen som vet om det er noen reelle forskjeller på de 4850 kortene som er ute nå?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg leker med tanken på å kjøpe ett hovedkort slik at jeg kan kjøre 4stk 4850 i crossfire.

 

Etter de første testene jeg har lest av 4870 så virker dette som tidenes skjermkort kjøp for meg.

 

4stk 4850 burde jo dra spill rimelig greit.

 

Skal du med 4 uansett?

 

1. CF skalerer best fra 1-2 kort, godt fra 2-3, men rimelig dårlig fra 3-4.

2. Varme?

3. Ingen HK' pr dato idag som støtter 16x 16x 16x 16x eller 8x 8x 8x 8x ? Den siste pci-e slotten vil bestå av 1 eller 2 - 4x porter, som ergo kveler ytelsen til dine 1-2 siste kort.

 

Det vil vel faktisk ikke kvele ytelsen til bare de siste 1-2 kortene, for de første portene vil vel også kjøre på samme hastighet som de nederste klarer, så da går vel alle kortene på 4x?

Lenke til kommentar

Jeg avventer 790FX kort, til å eventuelt se hvordan det blir med enten 790GX eller oppdaterte 790FX kort. Tenker altså på SB750, som er jo litt greit å få med seg mht. overklokking av phenom. Jo fortere dette kommer ut jo bedre.. I mellom tiden får jeg heller prøve å nyte sommeren litt =)

 

Ellers virker jo 4x skjermkort skalering ikke helt på topp enda =(

Men å kjøre med 2stk var det iallefall betraktelig effekt å se.

Lenke til kommentar

Ser noen sier at den eneste forskjellen på kortene er kjøleløsning og bundle, men dette stemmer ikke i alle tilfeller. Det hender til tider at noen kortprodusenter fraviker fra referansedesignet på PCB, dette kan man f.eks se på noen av Sapphires kort som Atomic-utgaven. Jeg har selv et 9600GT i en maskin som er forskjellig fra nVidias PCB-design, bl.a flere og annerledes VRMs (spenningsregulatorer) etc.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...