Gå til innhold

Husker du det første spillet du spillte noen gang?


Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste husker den første gangen de fikk prøve et spill. Ikke alltid like lett å huske vilket som kom først da men.

 

Når jeg var rundt fire var jeg ofte hos søskenbarnet mitt som hadde PC. Fikk se på at han spillte Doom :p Jeg tror jeg fikk prøve Lego Racing, Sims og Rollercoaster tycoon. På den samme tiden spillte søsteren min mye Super Mario på en gammleste Game Boyen, tror aldri jeg fikk prøve, bare se på...

 

 

Beklager hvis det finnes en lik tråd fra før..

Endret av Sideri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første jeg fikk prøve var some kind of hoovercraft spill. Man kjørte på forskjellige platåer og skulle samle ting.

Det het tilfeldigvis ikke "hoover" eller noe sånt? :ohmy: Det var nemlig det første PC spillet jeg spilte! Prøvd å spore det opp før, uten hell. :/

 

Men det aller første spillet jeg spilte var enten Circus Charlie på nes eller Stunt Car Racer på C64 :)

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

-Windows 95

-Installert via disket

-Konseptet går som følger: Du skal lage et brett. Her skulle du legge ut f.eks, en ball som ruller, slik den traff en trepinne, som falt ned og traff et akvarium. Deretter renner det vann ned osv osv.. du skulle få alt til å klaffe sammen.

-Tror det heter noe med Tim..

- Var bla. katter med i spillet.

Lenke til kommentar
-Windows 95

-Installert via disket

-Konseptet går som følger: Du skal lage et brett. Her skulle du legge ut f.eks, en ball som ruller, slik den traff en trepinne, som falt ned og traff et akvarium. Deretter renner det vann ned osv osv.. du skulle få alt til å klaffe sammen.

-Tror det heter noe med Tim..

- Var bla. katter med i spillet.

TIM, eller rettere sagt; The incredible machine

Lenke til kommentar

et bilspill, på en PC-som sto på loftet til oldemor. ja den var GAMMEL. mener å huske at man måtte vri en nøkkel for å kunne starte den..

 

det første jeg kan huske navnet på er strreet I og II. første spillet jeg hadde selv, var "rommet med det rare i", eller noe i den dur.

 

det spillet jeg har lagt mest tid ned i er "Dialbo" 1 og 2, jeg og min fetter spilte dette om og om og om og om igjenn fra vi var i 7-8 års alderen...

 

nå er jo ikke jeg så gammel, men spillene virker gamle for meg..

 

EDIT: holdt nesten på å glemme "Dave" serien! har faktisk Dave 1 og 2 instalert på Pc-en nå.. :p

 

her kan man laste ned spill som ingen vil ha lenger. fint for de som vil minmre litt. her ligger, blant mange andre, "Doom", "Jones in the fast lane", "street", "warcraft", "ultimate soccer manager" og mange fler...

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...