Gå til innhold

Hardware.no: Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.akam.no/artikler/fujifilm_oker_prisene/51945
(Kilde: Amateurphotographer)

Nytt vedtak fra Hardware-redaksjonen: påbudt sammenskriving av egennavn som består av flere ord.

 

:wallbash:

 

Finner fram teknisk ukeblad eller noe jeg... Er ikke skrivefeilene her som er det værste lenger, men holdningene til redaksjonen. Skrivefeilene deres kan jeg alltids leve med, men når jeg vet hva slags holdninger de har (til brukerne sine) mister jeg totalt lysten på å lese her. Ta dere en bolle og en kaffekopp og tenk over det.

Lenke til kommentar

Hardware-nettverket burde hatt en talsmann. Når flere fra Hardware-nettverket uttaler seg med til dels tåpelige kommentarer, tar det hele seg bare enda verre ut.

En redaksjon etter regelboka skal de fremstille seg som, men slik det er nå virker det ikke proffesjonelt.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Det er vel egentlig bare du og 3-4 andre som er enig i dette.

Det er vel egentlig bare du og 10-12 andre som er mot dette.

 

Lurer det overveldende flertallet som ikke ser ut til å bry seg jeg.

Point proven.

 

Da faller alle andre ut, og flertallet, støttet av språkrådet, vinner.

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig bare du og 3-4 andre som er enig i dette.

Ja, jeg beklager. Å tro at statsministeren kan få ordnet opp i dette var nok litt vel optimistisk av meg. Tror nok at en bedre taktikk kan være å forsøke å få det inn som et EU direktiv. Først da vil det virkelig merkes! :thumbup:

Lenke til kommentar
Point proven.

 

Da faller alle andre ut, og flertallet, støttet av språkrådet, vinner.

Skal du virkelig ikke tillegge det store flertallet noen vekt i det hele tatt? Jeg mener at alt annet enn å være mot vekter for endringen. At man ikke bryr seg validerer jo påstanden om at noe fungerer snarere enn motsatt.

 

Vice: hold deg til saken...

Lenke til kommentar

Dette blir like teit som en av uravstemningene på skolen vår. Minst 50% av skolens elever måtte stemme på det ene alternativet, hvis ikke forble alt som før. Problemet er at det aldri er 100% oppmøte. Dermed kan det være 95% som stemmer for endring, men om det bare var 50% oppmøte forblir alt som før.

 

Det må være de som bryr seg som bestemmer. Det var da tross alt 212 forskjellige brukere som deltok i det første emnet, langt over gjennomsnittlig antall brukere som deltar i artikkeldisuksjonene deres. Ikke si at folk ikke bryr seg. Om vi har 12 ihuga folk som kjemper mot og 4 som kjemper for er det jo circa 75% mot her, noe som stemmer godt overens med indisiene. Kan ikke forlange at samtlige medlemmer som ikke liker tiltaket skal bruke krefter i denne tråden.

 

Hater den nye flyplassen jeg har endt opp som nabo til. Allikevel sender jeg ikke inn en klagemelding for hvert fly som tar av, selv om jeg har svært lyst. Forkjemperne for flyplassen går da ut i avisa og sier "Kun fire klager på flystøy, flyene irriterer svært få!".

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Point proven.

 

Da faller alle andre ut, og flertallet, støttet av språkrådet, vinner.

Skal du virkelig ikke tillegge det store flertallet noen vekt i det hele tatt? Jeg mener at alt annet enn å være mot vekter for endringen. At man ikke bryr seg validerer jo påstanden om at noe fungerer snarere enn motsatt.

Så du sier altså at diktaturer fungerer helt fint? De aller fleste i Burma "bryr" seg ikke. Det var bare noen munker som brydde seg. Endret av kris33
Lenke til kommentar
Så du sier altså at diktaturer fungerer helt fint? De aller fleste i Burma "bryr" seg ikke. Det var bare noen munker som brydde seg.

Nå er det vel en del vesentlige forskjeller på Burma og Diskusjon.no. Skulle vi fulgt juntaen i Burmas eksempel ville ikke du hatt noen brukerkonto lenger :) Skal du trekke sammenligninger bør de være litt mindre søkte. Kanskje jeg tar deg alvorlig og ikke spøker det bort.

 

Og til argumentene om at de som sier fra bør være de som teller. Jeg ser poenget, men jeg sliter med å se at et flertall bestående av en så liten gruppe skal være representativ. Hadde dette vært noe som plaget en vesentlig del av brukergruppen burde en vesentlig del klage. Jeg tror ikke noe på at 10-12 (eller 300 om dere vil) av 20.000 (tallet serveres med en stor klype salt) utgjør hele gruppen som er tøff nok til å si fra når noe plager dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...