Gå til innhold

Hardware.no: Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten


Anbefalte innlegg

:lol:

 

Mhm. Skal man først kødde med navnet burde man endre det til noe som er representativt for hvordan man uansett uttaler navnet.

 

Videre burde nVIDIA og iPod ifølge samme logikk som McAfee skrives NVidia og IPod (MaaacAfee, EnnnnVidia, InternetPod), hvis man er allergisk mot minuskler i begynnelsen av egennavn.

Jeg vil bare pirke litt på det du skriver her. Det er ikke nVIDIA, men NVIDIA. Litt usikker på hvor dere har dette med liten N. Ja, på logoen ser det kanskje sånn ut, men i all tekstsammenheng skrives det NVIDIA. Bare gå å se på all tekst på sidene deres så ser du det. På de samme sidene ser du at de selv skriver GeForce og nForce. Noe hardware.no og alle andre som omtaler produktene også burde gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare pirke litt på det du skriver her. Det er ikke nVIDIA, men NVIDIA.

Jepp, du har rett. Det er sikkert noe som henger igjen enten fra logoen eller fra nForce, eller begge. Men det gjør ingen forskjell ettersom n-en i uttale oppfører seg som selvstendig bokstav på linje med en initialforkortelse og/eller et prefiks. N-Vidia og N-Force blir vel det mest korrekte grammatisk sett, men jeg ser ikke for meg at man kommer til å bry seg med å skrive navnene slik.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest de tretten første sidene og stort sett lurt på en ting.. I det at forumstyret og skribentene sammen har bestemt seg for å ikke skrive logospråk (noe jeg personlig er enig i) grunnet at de ikke ønsker å fremme reklame.. og dette har blitt behørig forsøkt skutt ned av motdebatanter som påstår en hver form for omtale er reklame..

 

Er det ingen som har tenkt på at hardware kanskje skriver artiklene fordi VI som brukere skal lese og lære, ikke fordi PRODUSENTENE skal selge?

 

..I så fall ville de jo aldri skrevet en negativ omtale i det hele tatt, eller aldri nevnt produkter som ble rullet under 6'ern på terningen.. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...