Gå til innhold

Sniktitt: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden det er Windows Mobile, kan man installere egne programmer, VLC, Winamp osv. på >telefonen? Regner nesten med man kan det, men må være sikker;)

 

Såvidt jeg kan se, finnes verken VLC eller Winamp for Windows Mobile, men for pc-operativsystemene.

 

Windows Mobile har ingenting med Windows på pc å gjøre. Du kan ikke kjøre noe Windows-program på Mobile. Faktisk er Windows Mobile slik det leveres fra Microsoft i hovedsak mindre kompatibelt (med hensyn til applikasjonene) enn Symbian og PalmOS.

 

WinMob er orientert mot "enterprise" og ikke mot enkeltbrukere. Jeg har hatt mange WinMob-enheter, men får fortsatt ikke samme integrasjon mot pc som med en gammel Palm T5.

 

Jeg har snakket med utviklerne av WinMob, og det er helt klart at MS gir mer eller mindre blaffen i enkeltbrukere. WinMob skal selges som noe IT-avdelingen kjøper, setter opp og deler ut.

 

Det betyr ikke at HTC Touch Diamond ikke kan bli din neste telefon. MS overlater grensesnittet til produsentene av apparatene, så det skal bli spennende å se hva Touch Flo gjør for et ellers gammeldags operativsystem.

 

--

Frank

 

 

Der skjøt du deg selv i foten kompis ;)

 

Som jeg nevnte ett par poster oppe, så finnes VLC til Windows Mobile. Men som sagt stoppet utviklingen. VLC til WM kan lastes ned her.

 

Og igjen, som nevnt lengre oppe i tråden så kan du ja, laste ned en egen versjon av WinAmp til Windows Mobile. Det heter WinAmpaQ, er dog beta og kan lastes ned her.

 

Selv foretrekker jeg selv CorePlayer, men for de som ikke er villig å betale, anbefaler TCPMP som er nesten det samme, men er beta.

Lenke til kommentar
Ugh.. dette ser ulidelig tregt ut og menyene var grusome. Designet var heller ikke noe å skryte av. Holder meg til iPhone foreløpig. Noen iPhone-killer er det i hvertfall ikke.

 

Tregt og grusomt? Jaha.. Beklager, men den supertelefonen du tydligvis er ute etter finnes nok ikke enda.

 

Du har iPhone ja, men da er du jo "On the top of the world". Beklager, det glemte jeg. Jeg ber om tilgivelse.

Lenke til kommentar
Litt pussig ...

Diamond er stappfull av teknologi, men den har ikke spor til minnekort? Er ikke det litt rart da? OK, jeg kjører et 4 GB kort i min Touch, det er det samme som er innebygget, men med GPS-kart og superskjerm som frister til video, er det litt pussig ...

 

Tobias

 

Jepp, det er jo det. Er vel bare å kjøpe seg ekstern harddisk på 500GB med miniUSB plugg.. Hehehehe..

 

Ok, nå merker jeg at heteslaget sniker seg innpå meg.. I need water..!

Lenke til kommentar
Litt pussig ...

Diamond er stappfull av teknologi, men den har ikke spor til minnekort? Er ikke det litt rart da? OK, jeg kjører et 4 GB kort i min Touch, det er det samme som er innebygget, men med GPS-kart og superskjerm som frister til video, er det litt pussig ...

 

Tobias

 

Jepp, det er jo det. Er vel bare å kjøpe seg ekstern harddisk på 500GB med miniUSB plugg.. Hehehehe..

 

Ok, nå merker jeg at heteslaget sniker seg innpå meg.. I need water..!

 

hehehe :)

Lenke til kommentar
Litt pussig ...

Diamond er stappfull av teknologi, men den har ikke spor til minnekort? Er ikke det litt rart da? OK, jeg kjører et 4 GB kort i min Touch, det er det samme som er innebygget, men med GPS-kart og superskjerm som frister til video, er det litt pussig ...

 

Tobias

Dersom det ikke vil eksistere noen minneslot så er det ganske pussig ja. Riktignok blir det ikke noen showstopper for min del siden internminnet er på 4gb. Den telefonen jeg bruker idag har 2gb minnekort, men jeg gidder aldri å swappe minnekort dersom det går fullt. Da sletter jeg bare ting. Eneste grunnen til at jeg har fyllt det opp er forøvrig kun pga. kart til GPS delen.

Lenke til kommentar
Ugh.. dette ser ulidelig tregt ut og menyene var grusome. Designet var heller ikke noe å skryte av. Holder meg til iPhone foreløpig. Noen iPhone-killer er det i hvertfall ikke.

 

Tregt og grusomt? Jaha.. Beklager, men den supertelefonen du tydligvis er ute etter finnes nok ikke enda.

 

Du har iPhone ja, men da er du jo "On the top of the world". Beklager, det glemte jeg. Jeg ber om tilgivelse.

 

Tidligere modeller av HTC (inkl htc cruise) kjører på generic videokortdrivere, noe som gir langt ifra den ytelsen som mobilene kunne hatt, hvis de bare hadde utviklet optimaliserte videokortdrivere.

 

Ingen som vet noe om HTC Diamond har samme problemet, eller det er kanskje for tidlig å si?

Lenke til kommentar
Tidligere modeller av HTC (inkl htc cruise) kjører på generic videokortdrivere, noe som gir langt ifra den ytelsen som mobilene kunne hatt, hvis de bare hadde utviklet optimaliserte videokortdrivere.

 

Ingen som vet noe om HTC Diamond har samme problemet, eller det er kanskje for tidlig å si?

Skal ikke Diamond inneholde en egen dedikert gfx chip? Det må vel nødvendigvis gi en god økning i ytelse.

Lenke til kommentar
Dette ser jo ut som en helt fantastisk telefon!!!

Jeg har ventet og ventet på en tlf med stor skjerm og kanonbra oppløsning :) Kan ikke se så veldig mange argumenter for å la være å kjøpe denne nei

 

Ikke for å legge en demper på steminga di altså, men har et par argumenter jeg :p

 

Dårlig batteri, kan bli ganske treg og har ikke fotolys eller flash. Likte virkelig Touchflo3D så det er synd at Hardware'et ikke holder.

Lenke til kommentar
Ikke for å legge en demper på steminga di altså, men har et par argumenter jeg :p

 

Dårlig batteri, kan bli ganske treg og har ikke fotolys eller flash. Likte virkelig Touchflo3D så det er synd at Hardware'et ikke holder.

Har du link til testene som sier dette?(Tenker primært på dårlig batteri & treghet)

Har selv brukt en HTC P3300 og batteriet i den var i en særs god klasse. Har aldri sett/hatt en telefon med like bra batterikapasitet.

Lenke til kommentar
1) Går det ann å bruke GPSen uten mobelidekning??

2) går det an å deaktivere den slik at den ikke bruker mobilnettet, men bare GPS??

3) Er det bare slik aat den bruker litt lenger tid til å finne ut av hvor du er??

1) Ja.

2) Ja.

3) Om det er dårlig GPS-dekning vil den blir tregere, og om du befinner deg i innendørs, i tunneler osv. vil den ikke gi noen posisjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...