Gå til innhold

Sniktitt: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette ser jo ut som en helt fantastisk telefon!!!

Jeg har ventet og ventet på en tlf med stor skjerm og kanonbra oppløsning :) Kan ikke se så veldig mange argumenter for å la være å kjøpe denne nei

 

Ikke for å legge en demper på steminga di altså, men har et par argumenter jeg :p

 

Dårlig batteri, kan bli ganske treg og har ikke fotolys eller flash. Likte virkelig Touchflo3D så det er synd at Hardware'et ikke holder.

 

 

Dårlig batteri er selvsagt ikke bra, men mitt inntrykk er at de fleste mobiler med bra specs sliter med dette. Er vant med å ladde telefonen hver kveld så det går greit.

Bruker sjelden kameraet på tlf så dette kan jeg også leve med.

Men dette med at den er treg, hvordan vil dette oppleves når man bruker den? Er det når man f.eks skifter program, eller vil et program virke tregt mens man bruker det?

Lenke til kommentar
Dette ser jo ut som en helt fantastisk telefon!!!

Jeg har ventet og ventet på en tlf med stor skjerm og kanonbra oppløsning :) Kan ikke se så veldig mange argumenter for å la være å kjøpe denne nei

 

Ikke for å legge en demper på steminga di altså, men har et par argumenter jeg :p

 

Dårlig batteri, kan bli ganske treg og har ikke fotolys eller flash. Likte virkelig Touchflo3D så det er synd at Hardware'et ikke holder.

 

 

Dårlig batteri er selvsagt ikke bra, men mitt inntrykk er at de fleste mobiler med bra specs sliter med dette. Er vant med å ladde telefonen hver kveld så det går greit.

Bruker sjelden kameraet på tlf så dette kan jeg også leve med.

Men dette med at den er treg, hvordan vil dette oppleves når man bruker den? Er det når man f.eks skifter program, eller vil et program virke tregt mens man bruker det?

 

Jeg kan svare for HTC touch cruise som er nærmeste i familien til Diamond.

Den "daglige" telefonbruken går fort(med mindre småglipp av treghet her og der)

Er ikke plagsomt bare merkbart! Er ikke snakk om sekunders forsinkelse, snakk om millisekunder.... Når enn skal åpne kamera så ta det f.eks 3-4 sekunder før det er igang, åpne en mappe med mye innhold tar rundt 1 sek, åpne teksmelding rundt 1 sekund. Så det er ikke stor treghet. Men det er heller ikke "instan" som ved en vanlig telefon

Lenke til kommentar

Jeg bruker 2 forskjellige programmer 1-2 timer pr dag, som leverer aksje kurser i real time. Dette er kun tekst, jeg antar at når programmet først er igang så vil jeg ikke merke noe til tregheten? Det er ikke slik at teksten kan bli forsinket mens jeg bruker det?

Lenke til kommentar

Hva i all verden.. Hvordan kan noe klage på specs? Det finnes ingen andre mobiltelefoner som har under 4" skjerm på markedet i dag og som er her innen de neste få månedene som har så mye RAM som det HTC Diamond har.. 64mb mer en iphone og omtrent alle andre nyere telefoner..

 

Iphone har 92mhz større prosessor noen som utgir en ventetiden ved oppstarten av ett program til og være litt lavere en med HTC diamond.. men når du kommer inn i programmet og skal operere/herje litt der så er det rammen det kommer ann på.. og der vil man merke en god del forskjell..

 

Og som det sto i testen:Skjermen til Diamond er en av de beste vi har brukt. Dette sier jo litt..

 

Batteritiden blir nok at den holder kun en dag med aktivt bruk.. noe som er helt greit for meg.. kan godt lade vær kveld når jeg bruker den mye..

 

Gleder meg til denne kommer..

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar

Denne ser unektelig bra ut, lillesøster har også kjøpt seg en nå så jeg får vel ta en nærmere titt på den etterhvert. Men pokker så synd at batteriet ikke er større, og mangel på minnekort inngang og bedre kamera gjør at denne telefonen ikke er bra nok for meg. Jeg MÅ ha godt kamera på mobilen siden jeg bruker mobilkameraet som mitt eneste kamera. Nei, blir nok å sitte på N82'n en stund til ;)

Lenke til kommentar

dro frem min gamle p990 for og se åssen det var med 2.8" skjerm igjen.. Prøvde og trykke litt på den skjermen med tummelene, og jeg tror jeg kan trives med kun touchscreen.. Jeg tror jeg skal kjøpe diamond.. Men følger det med stylus/penn og er det hull som pennen er i.. Kan ikke ha sånn lg ku990 opplegg.. Jeg må ha penn vist jeg ikke skal ha tasteratur..

Også gpsen..jeg kan lite om gps.. Men denne typen gps som er på telefonen, vet ikke om det er eGPs eller aGPS, men er det noe bra greier.. For jeg vil ha gps for skog og hei.. Funnet programmet på nettet...

EDIT: gikk tilbake til selve sniktitten og så klart at der var med penn.. Så det var bra.. Jeg skriver mye fortere med pennen en med tommelene når jeg har tasteratur på skjermen.. Så da kan jeg lett sitte på msn.. Good good.. Noe som vet om det er stereo høyttaler i denne.. På min e90 er det stereo høyttaler og jeg bruker den til og spille musikk når jeg ligger ut og nyter sola.. Håper det er noe av samme lyd i diamond..

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar
dro frem min gamle p990 for og se åssen det var med 2.8" skjerm igjen.. Prøvde og trykke litt på den skjermen med tummelene, og jeg tror jeg kan trives med kun touchscreen.. Jeg tror jeg skal kjøpe diamond.. Men følger det med stylus/penn og er det hull som pennen er i.. Kan ikke ha sånn lg ku990 opplegg.. Jeg må ha penn vist jeg ikke skal ha tasteratur..

Også gpsen..jeg kan lite om gps.. Men denne typen gps som er på telefonen, vet ikke om det er eGPs eller aGPS, men er det noe bra greier.. For jeg vil ha gps for skog og hei.. Funnet programmet på nettet...

EDIT: gikk tilbake til selve sniktitten og så klart at der var med penn.. Så det var bra.. Jeg skriver mye fortere med pennen en med tommelene når jeg har tasteratur på skjermen.. Så da kan jeg lett sitte på msn.. Good good.. Noe som vet om det er stereo høyttaler i denne.. På min e90 er det stereo høyttaler og jeg bruker den til og spille musikk når jeg ligger ut og nyter sola.. Håper det er noe av samme lyd i diamond..

 

GPS for skog ja, hva slags program var det du skaffet? Er TomTom navigator på min Tytn, men det er bare veier, har vært litt på utikk etter gode kart/programmer til skog og mark.

 

AtW

Lenke til kommentar
dro frem min gamle p990 for og se åssen det var med 2.8" skjerm igjen.. Prøvde og trykke litt på den skjermen med tummelene, og jeg tror jeg kan trives med kun touchscreen.. Jeg tror jeg skal kjøpe diamond.. Men følger det med stylus/penn og er det hull som pennen er i.. Kan ikke ha sånn lg ku990 opplegg.. Jeg må ha penn vist jeg ikke skal ha tasteratur..

Også gpsen..jeg kan lite om gps.. Men denne typen gps som er på telefonen, vet ikke om det er eGPs eller aGPS, men er det noe bra greier.. For jeg vil ha gps for skog og hei.. Funnet programmet på nettet...

EDIT: gikk tilbake til selve sniktitten og så klart at der var med penn.. Så det var bra.. Jeg skriver mye fortere med pennen en med tommelene når jeg har tasteratur på skjermen.. Så da kan jeg lett sitte på msn.. Good good.. Noe som vet om det er stereo høyttaler i denne.. På min e90 er det stereo høyttaler og jeg bruker den til og spille musikk når jeg ligger ut og nyter sola.. Håper det er noe av samme lyd i diamond..

 

GPS for skog ja, hva slags program var det du skaffet? Er TomTom navigator på min Tytn, men det er bare veier, har vært litt på utikk etter gode kart/programmer til skog og mark.

 

AtW

 

Koster jo noe da.. men når jeg kjøpte e90 ville jeg har dette til programmet, men kunne bare få til Windowsmobile og ikke symbian..

http://www.gpstuner.com/buy/index.html

Jeg har ikke testet det enda..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...