Gå til innhold

Sniktitt: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva blir egentlig forskjellen mellom denne her og Touch Pro?

 

Den største forskjellen er at HTC Touch Pro (eller HTC Raphael som den også er kjent som) vistnok skal ha utskyvbart QWERTY tastatur :)

post-123476-1210265861.jpg

Her er ett angivelig bilde av telefonen.

Skjermen skal være den samme å er ikke mange forandreinger. Men her har du specs lista:

Windows Mobile 6.1 Professional

256MB ROM / 128MB RAM

Qualcomm MSM 7201A @ 528MHz

7.2MB HSDPA / HSUPA (rev A EVDO for CDMA versions)

2.8" VGA (480×640) touchscreen display

QWERTY keyboard

TV out

Bluetooth 2.0 + EDR

WiFi

Orientation sensor

FM Radio

eGPS

3.1MP Camera with flash

Front-facing camera

microSDHC card slot

900mAh battery

Enhanced TouchFlo

 

NB! Foreløpig må vi forholde oss til ryktebørsen :)

Lenke til kommentar

jeg er også imponert over denne telefonen.!

 

Har lest rundt i hele kveld, blir nok en HTC... :love:

Men den må være helsort, så touch diamond eller pro er hete kanidater..

 

Noen som vet om den har FM-mottaker? Er helt avhengig av radio, og trenger snart ny telefon. :p

Selvfølgelig har den radio, du hadde vist det selv også om du faktisk hadde lest artikkelen... ;)

Lenke til kommentar
Touch Diamond er den første telefonen vi har sett som blir levert med Opera Mobile 9.5.
Er sikker på at jeg leste om en annen telefon som skulle leveres med Opera Mobile 9.5, men husker selvfølgelig ikke hvilken.

 

At Diamond på toppen av det hele er fysisk liten gjør at vi er litt bekymret for ... prosessorkraft i forhold til telefonens høye krav.
Den har en prosessor på 528 MHz. :)

 

Noen som vet om den har FM-mottaker?
Ja, som det står i artikkelen har den FM-radio.

 

4GB internminne, er det ikke mulig å utvide med et minnekort?
Nei, dessverre ikke.

 

Kjedelig de ikke kunne lagd den litt større med et godkjent batteri.

Lenke til kommentar
Den største forskjellen er at HTC Touch Pro (eller HTC Raphael som den også er kjent som) vistnok skal ha utskyvbart QWERTY tastatur :)

post-123476-1210265861.jpg

Her er ett angivelig bilde av telefonen.

Skjermen skal være den samme å er ikke mange forandreinger. Men her har du specs lista:

Windows Mobile 6.1 Professional

256MB ROM / 128MB RAM

Qualcomm MSM 7201A @ 528MHz

7.2MB HSDPA / HSUPA (rev A EVDO for CDMA versions)

2.8" VGA (480×640) touchscreen display

QWERTY keyboard

TV out

Bluetooth 2.0 + EDR

WiFi

Orientation sensor

FM Radio

eGPS

3.1MP Camera with flash

Front-facing camera

microSDHC card slot

900mAh battery

Enhanced TouchFlo

 

NB! Foreløpig må vi forholde oss til ryktebørsen :)

 

 

Spm #1. eGPS, er det det samme som assisted GPS?

 

Spm #2. Har HTC Diamond samme grafikkproblemer pga operativsystemet kjører på generic (helt standard) grafikkdrivere, sånn som tidligere HTC-modeller gjør, noe som gjør at den kraftige maskinvaren ikke kommer til sin rett? (HTCCruise etc). De som ikke skjønner hva jeg mener.. clicky her

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

EGPS står for "Enhanced GPS", og skal sørge for raskere posisjoneringsfiks, og samtidig gi omtrentlig posisjonsinformasjon når GPS-signalene forsvinner. Dette gjøres ved hjelp av triangulering, som betyr at telefonen beregner avstanden til tre basestasjoner for å bestemme omtrent hvor du befinner deg. Teknologien skal ifølge utvikleren CSR være mer nøyaktig enn AGPS, som brukes i mange telefoner i dag.

Lenke til kommentar

>Siden det er Windows Mobile, kan man installere egne programmer, VLC, Winamp osv. på >telefonen? Regner nesten med man kan det, men må være sikker;)

 

Såvidt jeg kan se, finnes verken VLC eller Winamp for Windows Mobile, men for pc-operativsystemene.

 

Windows Mobile har ingenting med Windows på pc å gjøre. Du kan ikke kjøre noe Windows-program på Mobile. Faktisk er Windows Mobile slik det leveres fra Microsoft i hovedsak mindre kompatibelt (med hensyn til applikasjonene) enn Symbian og PalmOS.

 

WinMob er orientert mot "enterprise" og ikke mot enkeltbrukere. Jeg har hatt mange WinMob-enheter, men får fortsatt ikke samme integrasjon mot pc som med en gammel Palm T5.

 

Jeg har snakket med utviklerne av WinMob, og det er helt klart at MS gir mer eller mindre blaffen i enkeltbrukere. WinMob skal selges som noe IT-avdelingen kjøper, setter opp og deler ut.

 

Det betyr ikke at HTC Touch Diamond ikke kan bli din neste telefon. MS overlater grensesnittet til produsentene av apparatene, så det skal bli spennende å se hva Touch Flo gjør for et ellers gammeldags operativsystem.

 

--

Frank

Lenke til kommentar
Bare meg som ikke greier å se den STORE forskjellen fra Touch Cruise? For meg virker det som det er nytt skall, litt mer innmat(3Dbrikke og akselarometer?) litt modifikasjoner på menyene og flowen, men thats it?

 

127mhz raskere prosessor er nesten stor nok endring for meg (synes cruise er i overkant treg)

 

Får denne en akseptabel hastiget er jeg nesten nødt til å skaffe meg denne telefonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...