Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen billige frisører i Gjøvik? Trenger bare noen til å dra over med maskin på sidene, så gidder ikke betale mange 100 for det.

 

Oppe i blokka på sørbyen studenthjem er det en frisør. Herreklipp blir 230,- kr ca, om du har studentbevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som vet om noen billige frisører i Gjøvik? Trenger bare noen til å dra over med maskin på sidene, så gidder ikke betale mange 100 for det.

Oppe i blokka på sørbyen studenthjem er det en frisør. Herreklipp blir 230,- kr ca, om du har studentbevis.

Takk for tip. Der jeg pleier å klippe meg, men syns 230 for maks 2 min med klipper er litt stivt. Får se hva jeg kommer over.

Lenke til kommentar
Har klipt meg selv i snart 4 år med en hårklipper kjøpt på Clas Ohlson. Desverre døde den nylig. Har spart endel penger på å gjøre det ja. Blir kanskje ikke de mest avanserte frisyrene men men. :p


Burde ikke være noe problem å få det rett på sidene etterhvert. Øvelse gjør mester. Det vokser ut jo ut etterhvert uansett. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, what... Jeg hadde søkt Programvareutvikling, spillprogrammering og webutvikling, der programvareutvikling var førstevalget. Fikk i dag brev på samordna opptak om at jeg ikke kom inn på programvareutvikling og spillprogrammering da jeg ikke tilfredstilte MATRS (Generell studiekompetanse + R1), kom dog inn på Webutvikling.

 

Men jeg går jo på R1 kurset... og jeg vil ikke gå webutvikling. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Ring dem i morgen og forklar situasjonen, evt gå innom hvis du er på skolen og tar kurset uansett. Ting kan jo fort gå litt i surr, jeg er sikker på at jeg over de 2 siste årene har ringt dem 5 ganger for å forsikre meg om at deres råd om at jeg tok matte og statistikk på høgskolen jeg gikk på ville tilfredstille MATRS kravet. Hvis ikke ville jeg fortsatt startet på webutvikling, for så å gå rett til rådgiver. Det er mye lettere å bytte linjer når du har en fot innenfor systemet. Med mindre du har noen alternative plasser du heller vil inn på da, for de faller jo bort dersom du takker ja til opptak ved gjøvik på webutvikling og "gambler" på å kunne bytte linje.

 

Forøvrig, takk for at du meldte ifra, fordi nå tittet jeg innom Samordnet opptak selv, og dette brevet ventet meg =D

 

 

Svar på søknad om opptak til universiteter og høgskoler 2014, tilbud om studieplass
Du tilfredsstiller kravene til generell studiekompetanse i henhold til
Forskrift om opptak til høyere utdanningav 31.januar 2007.
Du får tilbud om studieplass på:
Høgskolen i Gjøvik, Spillprogrammering. Oppmøte på Høgskolen i Gjøvik,
Teknologiveien 22, 2815 Gjøvik onsdag
20.august kl. 09:30.
Du må huske å svare ja eller nei innen 26. juli 2014. Hvis du ikke svarer innen fristen, mister du studieplassen og eventuelle ventelisteplasser fra tidligere opptaksrunder.
Du mister også studieplassen hvis du ikke møter fram ved studiestart, med mindre lærestedet har godkjent fraværet.

 

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

 

Ring dem i morgen og forklar situasjonen, evt gå innom hvis du er på skolen og tar kurset uansett. Ting kan jo fort gå litt i surr, jeg er sikker på at jeg over de 2 siste årene har ringt dem 5 ganger for å forsikre meg om at deres råd om at jeg tok matte og statistikk på høgskolen jeg gikk på ville tilfredstille MATRS kravet. Hvis ikke ville jeg fortsatt startet på webutvikling, for så å gå rett til rådgiver. Det er mye lettere å bytte linjer når du har en fot innenfor systemet. Med mindre du har noen alternative plasser du heller vil inn på da, for de faller jo bort dersom du takker ja til opptak ved gjøvik på webutvikling og "gambler" på å kunne bytte linje.

 

Forøvrig, takk for at du meldte ifra, fordi nå tittet jeg innom Samordnet opptak selv, og dette brevet ventet meg =D

 

 

Svar på søknad om opptak til universiteter og høgskoler 2014, tilbud om studieplass
Du tilfredsstiller kravene til generell studiekompetanse i henhold til
Forskrift om opptak til høyere utdanningav 31.januar 2007.
Du får tilbud om studieplass på:
Høgskolen i Gjøvik, Spillprogrammering. Oppmøte på Høgskolen i Gjøvik,
Teknologiveien 22, 2815 Gjøvik onsdag
20.august kl. 09:30.
Du må huske å svare ja eller nei innen 26. juli 2014. Hvis du ikke svarer innen fristen, mister du studieplassen og eventuelle ventelisteplasser fra tidligere opptaksrunder.
Du mister også studieplassen hvis du ikke møter fram ved studiestart, med mindre lærestedet har godkjent fraværet.

 

 

 

Ikke noe problem med varselen, og takk for tips. Tror jeg tar meg en prat med noen av lærerne og leter meg frem til administrasjonen i morgen. En annen fra kurset hadde fått samme brevet som meg og, såjeg er ikke den eneste.

 

La oss nå si at skolen ikke er spesielt samarbeidsvillig (tviler), og jeg takker ja til webutvikling. Hvis jeg da plutselig tilfredsstiller kravet om R1, vil jeg da kunne gå fra 3. ønske til 1. ønske? Eller må jeg da vente til skolen starter å deretter satse på å bytte.

Lenke til kommentar

Akkurat det kan jeg ikke svare på, men hos oss var det folk som startet på internasjonal markedsføring, og byttet til vanlig økonomi og administrasjon innen 3 uker etter skolestart. Men samtidig så var det jo ikke noen forskjell i kravene til opptak der. Tror du vil få best informasjon av å bare prate med de i administrasjonen :)

Lenke til kommentar

De virker til å være mye greier på HiG enn de er enkelte andre steder i landet. Har hatt litt problemer selv enkelte andre høgskoler/universitet. Det skal nok ordne seg, da de ønsker at folk skal gå på skole på HiG.

 

Forøvrig, takk for at du meldte ifra, fordi nå tittet jeg innom Samordnet opptak selv, og dette brevet ventet meg =D

 

Svar på søknad om opptak til universiteter og høgskoler 2014, tilbud om studieplass

Du tilfredsstiller kravene til generell studiekompetanse i henhold til

Forskrift om opptak til høyere utdanningav 31.januar 2007.

Du får tilbud om studieplass på:

Høgskolen i Gjøvik, Spillprogrammering. Oppmøte på Høgskolen i Gjøvik,

Teknologiveien 22, 2815 Gjøvik onsdag

20.august kl. 09:30.

Du må huske å svare ja eller nei innen 26. juli 2014. Hvis du ikke svarer innen fristen, mister du studieplassen og eventuelle ventelisteplasser fra tidligere opptaksrunder.

Du mister også studieplassen hvis du ikke møter fram ved studiestart, med mindre lærestedet har godkjent fraværet.

 

Gratulerer med plass. Skal selv starte på år nummer to innenfor spillprogrammering til høsten.

 

Anbefaler at du utnytter første halvår godt da du har emneansvarlig Simon i ett fag da. Han får du ikke igjen før 3 semester. Bruk mye tid på programmeringen og spør om råd fra Simon om det er noe du lurer på. Ønsker ikke å rakke ned på noen lærere eller skape dårlige bilder, men det eneste du må følge er at du spør Simon først.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Ehm, what... Jeg hadde søkt Programvareutvikling, spillprogrammering og webutvikling, der programvareutvikling var førstevalget. Fikk i dag brev på samordna opptak om at jeg ikke kom inn på programvareutvikling og spillprogrammering da jeg ikke tilfredstilte MATRS (Generell studiekompetanse + R1), kom dog inn på Webutvikling.

 

Men jeg går jo på R1 kurset... og jeg vil ikke gå webutvikling. Hva skal jeg gjøre?

 

Tingen er den at du er ikke kvalifisert til spillprogrammering og programvareutvikling, så langt samordnet opptak kan se. R1-kurset på hig er kun for hig sine linjer, og du glir plutselig inn på lokalt opptak, med betingelsen om at du står på R1-kurset.

 

Men, ta deg en tur innom studenttorget (G-bygget) i morgen og prat med de, så kan du være sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer med plass. Skal selv starte på år nummer to innenfor spillprogrammering til høsten.

Anbefaler at du utnytter første halvår godt da du har emneansvarlig Simon i ett fag da. Han får du ikke igjen før 3 semester. Bruk mye tid på programmeringen og spør om råd fra Simon om det er noe du lurer på. Ønsker ikke å rakke ned på noen lærere eller skape dårlige bilder, men det eneste du må følge er at du spør Simon først.

 

 

Tusen takk, gleder meg veldig til å starte :)

Takker for tipsene, planen er vel egentlig å utnytte alle semestrene så godt som mulig. Har allerede en bachelor fra før med gode resultater, så har tilegnet meg en grei studieteknikk, som spesielt innebærer å være blant de (tydeligvis få der jeg kommer fra) som faktisk tør å spørre foreleser om ting, så da er det fint å vite hvem en burde gå til :)

Regner med at det ikke er noe problem å spørre studentene som har hatt fagene tidligere heller.

 

Forøvrig, et spørsmål anngående fadderuken, er det slik som det var i Bø at det ikke er noen forelesninger da, men bare drikking? Eller er det sånn at det faktisk er forelesning den uken, og at man derfor har noe å gjøre på dagen også?

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...