Gå til innhold

Doom 4 annonsert (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Når jeg spilte gjennom D3 besto tiden før Ducktape mod en desperat fingerkamp hvor jeg konstant hamret på F tasten for å få lommelykta frem, så tilbake for å få våpnet. Ikke fordi det var skummelt men fordi jeg ikke kunne se en forbanna dritt fremfor meg og pumpa inn i ting eller ble stående fast.

 

Nå tror jeg intensjonene til ID var å lage et skummelt FPS som kunne hamle opp med grøsserspill som Alone in the Dark, vel, faktisk er D3 mer passende til navnet Alone in the Dark for det er bortimot det du er, alene i en bekkmørk korridor med skumle demoner på andre siden av plastikkplatene og som bare venter på å skremme deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velkommen etter. Jeg nevnte at Doom 4 var bekreftet allerede i desember i fjor. ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876909

 

Edit: Typo.

 

Men nå er det jo offisielt annonsert. Greit nok at de har sagt før det kommer til å bli et Doom 4, men det fortso jo alle på grunn av at det er en pengemaskin. Men det var ikke en offisiel annonsering, bare at det var planer for det.

 

Kall det hva du vil. Jeg bekreftet at det kom for mange måneder siden, og nå feirer vi akkurat den samme nyheten. ;) Men for all del, det er jo en grunn til hvorfor jeg har fulgt så mye med på nyheter rundt Doom. ;)

 

Må nesten smile litt når jeg ser så mange folk bli lei Doom 3 fordi det er for ensforming hele veien. Id sa svært tidlig at Doom 3 ville bli old-school, og på mange måter skulle det være en slags remake av det første spillet. Selvsagt ville det bli mye trasking gjennom mørke korridorer og mye skyting av drøssevis av fiender. Det har jo vært poenget med Doom helt fra starten. :) Men når det er sagt håper de kan oppdatere serien litt til en litt mer varierende opplevelse. Selvsagt vil jeg ikke ha et Half-Doom eller Doom Crysis, men det går fint å ha en mellomting.

 

Jeg skjønner derimot at mange syntes det ble for mørkt, og kan nok slenge meg på den. Problemet er bare at jeg brukte noen få minutter på å laste ned en mod som lar deg feste lommelykten til alle våpnene dine, så er den saken løst. Det er selvsagt mørkt hele veien, men nå kan du i det minste se hvor du går. Jeg likte ikke slutten helt da de bare "måtte" presse litt flere timer ut av handlingen, men sistekampen var nesten episk. Dessuten hadde rulleteksten en nydelig musikk jeg elsket, så jeg vurderte å starte om igjen med en gang bare for å få mer. ;)

Lenke til kommentar

Spilte Doom 1 og 2 mye når de kom ut, men Doom 3 var jeg aldri noen fan av. Alt for mørkt, så jo ikke en dritt :!:

 

Når det første Doom spillet kom var det jo ikke så mange andre å konkurrere med. Nå har det skjedd en del, og for at spillet skal slå igjennom, ikke bare på grunn av navnet, må det nok tenkes nytt. Har skutt en del demoner nå.

 

Men kan bli artig.

Lenke til kommentar

Husker tilbake med fryd da vi spillte Doom 1 og 2 over serielkabel i Coop-mod. :love: Har savnet slike coop muligheter i spill siden da.

 

Doom 3 var et mørkt middels spill som jeg slet med å spille på høylys da (tydeligvis lettskremt). Ellers manglet den atmosfæren doom 1 og 2 hadde og var ikke tittelen verdig.

Lenke til kommentar

Aqua lene skal stå for Theme sangen til Doom 4. Life in plastic, its fantastic.

 

Nei Doom 3 var meget skuffende og ID Tech 4 er vel ikke akkurat den mest brukte motoren der ute. Så får håpe at de får det litt bedre til med ID Tech 5 og Doom 4 selv om jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Min opplevelse av Doom 3:

 

10 min spilling:

 

Brrr, jeg hører noe i veggene. OH SHIT! En demon jævel i veggen.

 

30 min spilling:

 

Jeg hører noe i veggene, å nei en demon.

 

1 time spilling:

 

Tipper der kommer en demon ut av veggen. Yup, der var han. Plaff.

 

Doom 3 var for forutsigbart, kjedelig og brukte paletten svart alt for mye i fargespekteret. Det var kanskje skummelt i starten men etter bare litt tid i spillet forsvant alt.

 

Håper de gjør noe nytt med Doom 4 og gjør det 10 hakk bedre enn Doom 3. For Doom 3 var en tech demo, ikke noe annet.

 

 

HEELT enig. Det ble nesten litt komisk med alle demonene i skapa etterhvert. Ligger en opplyst hagle midt i rommet, hmm. Lurer på hva som skjer når jeg tar den? Surprise! Masse demone som spretter ut av hemmelige skap. Nesten som sånn spøkelseshus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...