Gå til innhold

Doom 4 annonsert (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Håper de gjør noe nytt med Doom 4 og gjør det 10 hakk bedre enn Doom 3. For Doom 3 var en tech demo, ikke noe annet.

 

Kunne ikke vært mer enig. Fin grafikk, dersom man klarte å antyde de svartnyansene. Men det ble fort kjedelig. Doom i sin opprinnelige form var jo stort sett bare et "skyt-og-beveg-deg-litt-rundt"-spill. Dagens spill derimot legger større vekt på historie, innhold, osv. Eksempelvis slik som Valve gjør det i Half-Life-serien, eller Grand Theft Auto 4. Skal Doom 4 bli nytt og morsomt tror jeg de må tilføre noe mer enn bare enda mer monster, mer våpen og tyngre pixelshadere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Velkommen etter. Jeg nevnte at Doom 4 var bekreftet allerede i desember i fjor. ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876909

 

Edit: Typo.

 

Men nå er det jo offisielt annonsert. Greit nok at de har sagt før det kommer til å bli et Doom 4, men det fortso jo alle på grunn av at det er en pengemaskin. Men det var ikke en offisiel annonsering, bare at det var planer for det.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Aldri spilt Doom, men har hørt at det er grøslig skummelt!

 

Doom 3 var det de første minuttene. Etter det ble det altfor forutsigbart og hele greia ble bare rutine. Verken skummelt eller spesielt interessant.

 

Håper de ikke bare går for bra grafikk, slik jeg fikk inntrykk av at de gjorde med 3´ern..

Lenke til kommentar
Aldri spilt Doom, men har hørt at det er grøslig skummelt!

 

Doom 3 var det de første minuttene. Etter det ble det altfor forutsigbart og hele greia ble bare rutine. Verken skummelt eller spesielt interessant.

 

Håper de ikke bare går for bra grafikk, slik jeg fikk inntrykk av at de gjorde med 3´ern..

 

Det som er problemet med triggerscript spill. Det mister all evne til å overraske. Du VET det kommer monstre når du plukker opp den boksen med amo, så om du ikke trenger amo, og ikke ønsker å skyte noen, er det bare å skippe boksen, og gå videre. Tok ikke lang tid i Doom3 før man kjente igjen triggerne og mer eller mindre spillet ble ødelagt, da du kunne forutse alt som kom til å skje.

 

Håper på et spill som faktisk har "random" i koden sin, så du kan spille samme brettet 10 ganger, og 9 av 10 ganger er monstrene på forskjellige steder og gjerne av forskjellige typer.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva de klarer å gjøre med Doom 4, men jeg er som vanlig pesimistisk til oppfølgere til spill som i seg selv ikke var mye å rope hurra for. Quake 4, og basert på det som nå er kjent som ID Tech 4 motoren (tidligere D3 motoren) var mistenkelig veldig likt Doom 3 med et litt mer indrikat innslag av farger hvor lite det enn var. Er ikke ID Tech 4 i stand til å rendre noe annet enn nyansert av brunt, grått eller svart? Tror jeg så et innslag av gult på en kabel men er ikke sikker.

 

Om de lager et spill med god historie kombinert med god grafikk så kan Doom 4 bli noe jeg ser frem til, men jeg venter spent på bilder fra spillet før jeg hyller det på noen måte.

 

Edit: Angående lommelykten, hørte en morsom D3 vits på nette hvor en sa "De klarte å finne opp den teknologien, portabler til helvette og masse avansert Mars teknologi. Men å ha noe slik som ducktape på den forbanna romstasjonen for å feste lommelykta til våpnet, det klarte de ikke."

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

syns det var ganske rått å møte monstre selv om eg viste at de kom fram på noen plasser. huske eg skrudde av alle lys og skrudde lyden på for fult, sinsykt eg skvatt mange gang eg møtte monstre. eg syntes det var bra at monstrene kom f. eks hver gang jeg plukket ammo, va så rått å klikke heilt med hagle på dem:p

 

må bare legge til at eg ikke likte quake 4. spilte meg sånn ca halveis da eg slutta.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Joda. Men har bare sett flere andre som har pirket på dette i hele dag i andre tråder. Begynner jo å lure på om det er en regel alle skal følge nå :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...