Gå til innhold

Så hva tror dere om Doom 4?


Anbefalte innlegg

Først, bare for å få det unnagjort. http://www.itavisen.no/sak/392607/Doom_4_underveis/

 

Når det er sagt, hvordan tror dere Doom 4 kommer til å bli? Motoren id Tech 5 lover jo bra, så kanskje vi kan gå utendørs for en gangs skyld? For alt vi vet blir vi ikke lengre bare på månene over Mars, men kanskje til og med på jorden? Det hadde vært noe. Selv har jeg allid vært en stor fan av Doom serien, så Doom 4 er som en drøm gått i oppfyllelse. Jeg bare håoer de har lært av Doom 3 og ikke gjør det så forbannet "old-school" igjen. Selv elsket jeg det, men svært mange ble skuffet siden andre spill *host Half-life 2 *host* var mye mer avanserte med store utendørsområder,biler og så videre. På den ene siden håper jeg Doom 4 blir Doom sånn vi kjenner den og elsker den, men på den annen side hadde det jo vært morsomt om de tar franchisen videre og går amok med biler, gigantiske slag med folk og demoner, og så videre og så videre og så videre. Om noen kan lage et bra FPS spill er det id, så jeg venter i spenning. Dessverre har de ikke engang begynt å lage det ennå, men det kommer. Men blir det verdt ventingen? (lurespørsmål. Selvsagt blir det verdt ventingen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Kan jo være mange mange år til Doom kommer. ID Software har ikke mange ansatte i staben sin, så de jobber vel ikke med flere prosjekter samtidig. Ellers så gleder jeg meg til Doom, selv om jeg ikke er så altfor tøff når jeg spiller slike spill. Er ganske lettskremt.

Lenke til kommentar

Doom er eit spel eg synest er veldig artig å sjå andre spele.

Blei tvinga av en fetter til å spele eit brett av Doom III, der spratt det en sånn jævla uhumsket ut av ei trapp eg skulle gå opp. -Ei trapp for faen!!!

Nei takk.

Men som sagt, veldig artig å sjå andre spele, så Doom IV blir nok tøft.

 

*edit: Vart litt boknorsk, eller nymål om ein vil.

Endret av Joey2Scars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Tror nok ID Software kommer til å gjøre seg ferdig med Rage i første omgang før de går videre med Doom4 i alle fall... Personlig håper jeg at de går tilbake til røttene, i stedet for å ta en dritmørk fortsettelse på Doom3.

 

Også hadde jeg håpet at en fortsettelse på Commander Keen med hoppestokk kunne ha kommet... men men.

Lenke til kommentar

Doom 3 var jo bare en kjempe skuffelse.

Hva er så spennende med å gå rundt i et helt svart rom ?

 

skur heller av lyset på rommet og tusler rundt der.

Har ingen forhåpninger for doom 4.

 

og hvorfor kunne han ikke ha på den lommelykta så jeg kunne se hvor svarten jeg skyter !?

Lenke til kommentar

Enig med smilefjes. Jeg synes det var teit med Doom III at hele konseptet med spillet var å få deg til å skvette mest mulig på kortest mulig tid. Så fort jeg hadde vendt meg til at det kom til å være noe som hoppet i trynet mitt rundt hver sving ble spillet utrolig kjedelig veldig raskt.

 

Håper det heller blir et bra action skytespill enn at det skal være så mørkt og "skummelt" hele tida.

Lenke til kommentar
Enig med smilefjes. Jeg synes det var teit med Doom III at hele konseptet med spillet var å få deg til å skvette mest mulig på kortest mulig tid. Så fort jeg hadde vendt meg til at det kom til å være noe som hoppet i trynet mitt rundt hver sving ble spillet utrolig kjedelig veldig raskt.

 

Håper det heller blir et bra action skytespill enn at det skal være så mørkt og "skummelt" hele tida.

 

Enig her. Doom 3 var skummelt helt til du skjønte framgangsmåten, og det tok ikke så lang tid. "Jøss, her ligger det en health pack. Lurer på om det spawner noen monstre når jeg tar den* - *Spawn* - *Pang pang pang*. Rinse, repeat.

Lenke til kommentar

Selv hatet jeg "den første" slutten i Doom 3, men resten var meget bra. (dere skjønner hva meg mener om dere har spilt det). Greit det var litt teit å ikke kunne ha lommelykt og pistol samtidig, men det er jo den Ducktape mod'en som ordner det. Personlig elsket jeg mørket i Doom 3. Det jeg elsket mest var å gå inn i et lite rom, alt lyset forsvant, en svært ondsinnet latter hørtes og noen startet en motorsag.... Var ikke spesielt høy i hatten da, for å si det mildt. Eller den første Pinky'en som hadde oss innesperret i et lite rom og denget løs på den eneste døren fra utsiden så den sakte men sikkert bøyde seg innover. Var litt smånervøs da, hehe.

 

Men vi har nok ennå en stund å vente. id har bekreftet at de kommer til å lage en ny Doom pluss en fortsettelse på Quake Arena, men spesielt Doom 4 blir ikke høyt prioritert for øyeblikket da de har andre prosjekter på gang. Rage er en av dem, pluss de lager jo Quake Zero (en gratis online-versjon av Quake 3 som spilles gjennom nettleseren). Men siden vi vet Doom 4 kommer er det jo litt morsomt å spekulere i hva det kommer til å handle om. Vi ser nok ikke slutten på enmannshæren med det første, men kanskje de gjør som i Metroid Prime 3 på Wii og introduserer ganske mange soldater i begynnelsen? Doom 3 startet jo ganske kjedelig der man bare var en av mange på den basen.

 

Hva om de lager en blanding av Doom og Doom 3? Mange av brettene er som i Doom med masse monstre, masse lys, masse action og alt det der. Andre brett er som i Doom 3 med mye mørke, få men farlige monstre og så videre. Det kan gjøre spillet mer interessant og variert.

 

Selv er jeg i grunnen åpen for det meste, men tre ting må være med om jeg skal være interessert. Haglen, motorsagen og cyberdemonen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...