Gå til innhold

Når Ipod får stor I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men 1337GrApH1cCarD5 og lignende kan være utrolig tungt å lese, og ikke minst kjipt å skrive for forfatteren.

Noen som vet om noen virkelige tilfeller hvor fler enn 3 bokstaver er caps eller tall?

 

Se hvorfor Hardware-nettverket skriver Ipod og ikke iPod.

Se..les..iPod..Ipod..er det noen som egentlig bryr seg om hvordan det skrives? :dontgetit:

Hva med å dra Apple, AMDAmd og andre inn her?

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Er dette noe som har kommet akkurat nå? Ref tidligere artikler:

 

iMac, iSight

iMac, iPhoneer. iPhoneer, wtf? :p

QuickTime, iTunes, TippingPoint

PowerPC

iMac

iMac

iPod, iMac, iPhone

iTunes, iPod, iPhone

 

Jeg gidder ikke lime inn mer her en gang, men enkle søk ga meg MAAAAAAAAAAANGE fler artikler. Den nyeste er jo under 2mnd gammel.

Ja det er nytt. Og det er skrevet flere ganger i tråden her

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Fatal1ty skrives som Fatal1ty fordi det ikke er endring på bokstavstørrelsen. Når tallet 1 inngår som en del av navnet, så er det en del av navnet.

 

Ved søk etter produktet må man bruke de samme bokstavene/tegnene som er i det opprinnelige navnet, men kan heller velge å ikke ha blokkbokstaver blandet inn overalt.

 

Derfor er det fremdeles logisk å fortsette med "Fatal1ty". Hvis man skal være konsekvent, må man enten skrive produktnavnene som produsentene gir dem, eller så må man gjøre det HW.no nå har besluttet. Smak og behag - men ingenting er mer irriterende enn å være inkonsekvent.

 

Age of Conan vil fremdeles være Age of Conan siden det er en tittel. Samme med World of Warcraft, osv.

Endret av medlem-156236
Lenke til kommentar

Veldig bra med en konsekvent og voksen rettskrivningslinje i HW.no. Det medfører selvfølgelig visse utfordringer, men slik blir det uansett. Denne politikken burde kanskje suppleres med et sett med eksplisitte konvensjoner - at "Fata1ity" (eller hvordan det nå enn skrives...) blir "Fatality", etc. Men veldig bra uansett!

Lenke til kommentar

Dette syntes jeg ble litt tåpelig. Dere vil ha en grense, det skjønner jeg, selv jeg får litt fnatt av å lese store og små bokstaver om hverandre iblant tall, men mener dere virkelig helt seriøst at om et produktnavn innholder et tall skal dere bytte det ut? Dere? Ikke produsenten? Som feks "Fatal1ty" med "Fatality"? Så det vil si at hvis noen søker etter en produkttest på nett etter et produkt som heter nettopp "Fatal1ty" (som da tross alt ER produktnavnet) vil de ikke få opp siden?

 

Jaja, noen ØNSKER å jage bort brukere...

Lenke til kommentar
Se hvorfor Hardware-nettverket skriver Ipod og ikke iPod.

Se..les..iPod..Ipod..er det noen som egentlig bryr seg om hvordan det skrives? :dontgetit:

 

Det har mindre med saken å gjøre om "noen egentlig bryr seg". Det er branding, enten du liker det eller ikke. "cola" er kanskje en generell svart koffein- og kullsyreholdig leskedrikk, mens "Coca-Cola" er et spesifikt produkt fra et spesifikt firma. En "ipod" eller "Ipod" er bare tull, mens en "iPod" er en middelmådig MP3-spiller låst til dårlig software fra et notorisk ondsinnet selskap i USA. Forskjell? Ja.

Lenke til kommentar
Navn burde skrives på opprinnelig skrivemåte. Hvordan ville du likt det om andre plutselig bestemte seg for å skrive navnet ditt anderledes?

« ... for å skrive navnet ditt riktig?», mener du vel?

Det settes en del formkrav for godkjenning av personnavn. Forsøker man å registrere ungen sin som "J0rN @@kRe" så får man avslag på navnesøknaden. Finner man ikke et godkjent navn til ungen innen 6 måneder så vil det offentlige finne på et godkjent navn til ungen selv om foreldrene er uenige. Da vil det offentlige navnet stå på alt av ID-papirer inntil ungen eller foreldrene får medhold i en ny navnesøknad.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...