Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Min datters M1330 LED skjerm er død. Ekstern skjerm fungerer fint, så har konkludert med at det er panelet som må byttes.

Noen her som har en defekt M1330 med fungerende LED skjerm de kan tenke seg å selge?

Evt kan noen peke meg til en nettbutikk med et rimelig panel som passer...

 

(Har tidligere forsøkt på bruktmarked uten respons, prøver på nytt:http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/22064 )

 

 

Takker og bukker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Ahh :)

 

Men SSD for min del er litt frem i tid...

 

 

Tid for reinstall av OS, skal man gå for 7'ern eller Ubuntu?

Windows for mer optimale drivere og bedre batteritid. Jeg har ikke brukt de siste versjonene av Ubuntu på min M1330 (annet enn virtuelt), så jeg veit ikke hvordan varmeutviklingen blir da med tanke på at driverne ofte ikke er helt optimale.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg fikk min Dell XPS 1330 for en uke siden, men det fulgte ikke med en fjernkontroll, noen som vet hvor det eventuelt kan kjøpest?

 

Takk for svar.

 

SIkker på at fjernkontrollen ikke er trykket inn på plass? Inni PC på høyre side?

 

 

10 mai 2009!? Han har sikkert funnet ut av det..... Hvis ikke......

 

Hehehe.

Av ukjent grunn trodde jeg at jeg leste på SISTE siden i tråden. Ikke midt i.

Jaja.

 

Bestiller nå ny vifte og nytt uorginalt batteri til min m1330. Skal prøve å gi liv til den en stund til. ANdre tips på fix?

Skal se om jeg får tak i en kobberplate også til kjøling av GPU.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det optiske drevet har sluttet å fungere :grumpy: Er jo bare to år siden det ble bytta :realmad: Da var det på grunn av at utløsermekanismen fuska... Nå Nekter det å lese plater... Hører platen spinner opp, så kommer det bare en masse klikkelyder!

 

Passer dårlig nå da tanken var at win-7 skulle inn på maskina... Da blir det USB da!

 

 

 

 

Noen her som har hatt samme problemet?

 

Kjøpe NY på eBay? Gidder ikke styret med Dell en gang til, da sikker skal ha maskina inn, dette kan jeg jo skifte selv!

 

BTW: er du mulig å bytte ut med BR-spiller?

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det optiske drevet har sluttet å fungere :grumpy: Er jo bare to år siden det ble bytta :realmad: Da var det på grunn av at utløsermekanismen fuska... Nå Nekter det å lese plater... Hører platen spinner opp, så kommer det bare en masse klikkelyder!

 

Passer dårlig nå da tanken var at win-7 skulle inn på maskina... Da blir det USB da!

 

Noen her som har hatt samme problemet?

 

BTW: er du mulig å bytte ut med BR-spiller?

USB innstallering er jo helt greit da! Jeg har liten tro på optiske medier og tror de vil forsvinne fra markedet i rekordfart uansett. Det finnes ikke noe BD-drev som passer i maskinen.

 

Drevet på m1330 som også er det samme som ble brukt i mange macbook'er er kjent for å feile.

 

Du har tre valg slik som jeg ser det:

 

1. Kjøpe et nytt drev på ebay (som slutter å virke etter noen år) og bruke totalt 600kr. på dette.

 

2. Kaste ut det optiske drevet og erstatte dette med hdd-bay som lar deg bruke en ekstra harddisk der DVD'en stod. Genialt med en liten SSD på 120GB som systemdisk og en svær snurredisk på f.eks. 750GB og laste maskinen full av film, musikk og pron!!

 

3. Kaste ut det defekte drevet og ikke erstatte det med noe som helst, maskinen din vil da bli 165gram lettere, noe som tilsier en totalvekt på kun 1,65Kg med 6cellers batteri.

 

Jeg gikk for den siste løsningen, den er jo tross alt helt gratis ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...