Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har man bøyd seg så godt som man klarer, og dette er resultatet:

 

post-134069-0-00015300-1343835151_thumb.png

 

Dette er tempraturene rett etter at vifta har slått seg av. vifta slår seg på når cpu har ca 45 grader.

Ja det der kan man jo fint leve med :) Men ser at jeg har latterlig lave temp på min etter viftestopp, screenshot fra maskinen etter en times bruk, helt sykt.

 

Når putter du SSD i den? ;-)

post-15715-0-12974100-1343835988_thumb.png

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

SSD kommer så fort som mulig :) Har jo en del andre interesser som også har sitt eget lille sugerør ned i pengeboken...

Har samme problemet selv ;)

 

Men du får deg jo en rimelig heftig SSD til 800kr., vel og merke 120GB (eller der omkring), og med tanke på bruksgleden du får igjen av investeringen så er det godt anvendte penger. Forskjellen med og uten er enorm.

 

Prøvde du trikset mitt med kjølepasta også i sprekkene? ga hvertfall meg 2-3degC forbedring

 

Har en rimelig oppdatert driversamling til m1330 liggende, og mange drivere du ikke finner på supportsidene til m1330. Kan nevne ting som:

 

- bedre synaptics driver, med 2 fingerscroll o.l.

- Ny fingerscanning software (protector suite) med native win 7 support (WBF)

- Nyerer qiuck set

- BIOS med slic 2.1 tabeller

- Ny bluetooth programvare

Lenke til kommentar

Multi-stream, dual-band Wi-Fi, Intel® Wireless Display og ikke minst.. Bluetooth* 4.0 til XPS m1330 :)

 

Blir vel siste oppgraderingen på min (nesten på dagen) 5år gamle m1330 og har ingen planer om å bytte den ut med det første. Går som ei kule, mer enn man kan si om en 5år gammel macbook ;)

 

http://www.intel.com...ced-n-6235.html

Hva er grunnen til at du valgte 6235 fremfor 6300? Bluetooth 4.0 (som du ikke får brukt?)?

 

Hvis du trenger hjelp til å koble rette antenner til kortet kan jeg sikkert hjelpe deg! Den blå skal bl.a. alltid stå ubrukt, men de fire andre skal brukes på wifi og 3g kort, kan gi deg rette fargene som skal til de forskjellige pluggene, viktig da de operer på forskjellige frekvenser

Veit du hva den blå er til? Teknisk support hos Dell visste ikke. Det er ikke GPS-antennen?

 

Har forøvrig en T9300 liggende i en skuff som jeg slaktet fra en HP, råeste prosessoren til m1330.

2,5GHz, 6MB L2, dual core, 45nm (penryn)

Man fikk T9500 også. Ut i fra spesifikasjonene så er jo ikke denne mye bedre enn T9300, og var veldig mye dyrere den gangen. En ting jeg lurer litt på. Skulle man ha en T9XXX CPU ble maskinen levert med 90W PSU, mens gikk man ned til T8- og T7XXX-serien ble den levert med 60W PSU, mens alle har oppgitt TDP på 35W?

 

Har en rimelig oppdatert driversamling til m1330 liggende, og mange drivere du ikke finner på supportsidene til m1330. Kan nevne ting som:

- bedre synaptics driver, med 2 fingerscroll o.l.

- Ny fingerscanning software (protector suite) med native win 7 support (WBF)

- Nyerer qiuck set

- BIOS med slic 2.1 tabeller

- Ny bluetooth programvare

Har du noen linker til hvor man finner dette?

Lenke til kommentar

Multi-stream, dual-band Wi-Fi, Intel® Wireless Display og ikke minst.. Bluetooth* 4.0 til XPS m1330 :)

 

Blir vel siste oppgraderingen på min (nesten på dagen) 5år gamle m1330 og har ingen planer om å bytte den ut med det første. Går som ei kule, mer enn man kan si om en 5år gammel macbook ;)

 

http://www.intel.com...ced-n-6235.html

Hva er grunnen til at du valgte 6235 fremfor 6300? Bluetooth 4.0 (som du ikke får brukt?)?

Jeg fikk kortet gratis

 

Hvis du trenger hjelp til å koble rette antenner til kortet kan jeg sikkert hjelpe deg! Den blå skal bl.a. alltid stå ubrukt, men de fire andre skal brukes på wifi og 3g kort, kan gi deg rette fargene som skal til de forskjellige pluggene, viktig da de operer på forskjellige frekvenser

Veit du hva den blå er til? Teknisk support hos Dell visste ikke. Det er ikke GPS-antennen?

 

Du må ikke snakke med Dell ;) Den går til wireless USB antennen som opererer på 3,1GHz og oppover, wireless USB ble aldri noen hit.

 

Har forøvrig en T9300 liggende i en skuff som jeg slaktet fra en HP, råeste prosessoren til m1330.

2,5GHz, 6MB L2, dual core, 45nm (penryn)

Man fikk T9500 også. Ut i fra spesifikasjonene så er jo ikke denne mye bedre enn T9300, og var veldig mye dyrere den gangen. En ting jeg lurer litt på. Skulle man ha en T9XXX CPU ble maskinen levert med 90W PSU, mens gikk man ned til T8- og T7XXX-serien ble den levert med 60W PSU, mens alle har oppgitt TDP på 35W?

T9500 kan fint brukes, men prisen er som regel mye høyere enn T9300 som kun er 100MHz lavere klokket

 

Har en rimelig oppdatert driversamling til m1330 liggende, og mange drivere du ikke finner på supportsidene til m1330. Kan nevne ting som:

- bedre synaptics driver, med 2 fingerscroll o.l.

- Ny fingerscanning software (protector suite) med native win 7 support (WBF)

- Nyerer qiuck set

- BIOS med slic 2.1 tabeller

- Ny bluetooth programvare

Har du noen linker til hvor man finner dette?

Skal linke til disse en dag Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

DA var 5520 motatt, men no luck med å få det installert i win7 :(

 

 

DA var driverne på plass, bare programvare igjen....

 

 

 

Noe hjelp å få her? Har fått til driverne via en guide jeg fant på internett (hvor ellers?)

 

Å få disse kortene til å funke på win7 er tydligvis et problem flere enn meg plages med...

Lenke til kommentar

DA var 5520 motatt, men no luck med å få det installert i win7 :(

 

 

DA var driverne på plass, bare programvare igjen....

 

 

 

Noe hjelp å få her? Har fått til driverne via en guide jeg fant på internett (hvor ellers?)

 

Å få disse kortene til å funke på win7 er tydligvis et problem flere enn meg plages med...

Tja.. testa raskt her og fikk gps fiks rimelig fort.

 

To av programrutene nederst er jo Dell 5520 driveren og den store programruten er GPSdiag (et gratisprogram)

 

Som du ser i GPS status ruta til Dell 5520 har jeg både fiks og opplysninger hvor NMEA dataene går ut, i mitt tilfelle COM port 5. For å bekrefte at dataene er fysisk tilgjengelige til annen programvare kjører jeg GPSdiag som bekrefter at NMEA strømmen går ut på COM 5. BAUD raten datene kommer ut fra Dell 5520 setter du i enhetsbehandling > porter > COM 5

 

Så da definerer du bare riktig COM port og riktig BAUD-rate i kartprogrammene du ønsker å bruke mot kortet.

 

Fant du ikke ut dette på google?

post-15715-0-92600900-1344451648_thumb.png

Lenke til kommentar

Var i grunn ikke GPSen som var problemet, Problemet mitt er at jeg ikke instalert den versjonen av Dell Mobile Broadband Card utility som følger med driveren, og prøver jeg med en versjon til en annen maskin, så finner den ikke kortet -.-

Jeg bruker ikke den driveren som dell har på support sidene til m1330. Se vedlagt bilde, der ser du versjonen jeg bruker, la bare rett inn uten noe tull.

post-15715-0-49719400-1344458676_thumb.png

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...