Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Kjør en LCD BIST test; Når maskinen er slått helt av; trykk og hold nede "D" mens du trykker samtidig på power knappen. Testen skal kjøre av seg selv i ca 20 sekunder. Men dette høres ut som en hovedkortfeil, Så jeg ville ha kontaktet Dell, fortalt om problemet og alle testene du har gjort. Er maskinen under 5 år så har du reklamasjonsrett. Hvis du ikke vil ringe kan du sende en mail til Dell. Hvis du har original esken er det en fordel, da slipper du å vente på at de sender deg en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da har jeg tatt et lite skippertak og bestilt noen oppgraderinger.

 

1 stk Crucial C300 128GB SSD

 

1 stk Intel 5300 (jeg er spent på hvordan ytelsen er på dette i forhold til det som fulgte med stock)

 

1 stk vifte

 

1 stk kobberplate

 

1 tube arctic silver

 

 

 

 

Regner med å få montert i neste uke. Gleder meg til ny maskin! :)

 

 

Lenke til kommentar

Sliter så sykt med varmeutvikling på pcn, i følge speedfan så er den på 70*C når jeg bruke google chrome og hører på musikk, 90*C når jeg ser på HD-film og over 100*C når jeg spiller spill, jeeeeeezuz. Svetter på hendene når jeg bruker den... I tillegg bråker den hele tiden fra vifta... Noe jeg kan gjøre? Hatt maskinen i snart tre år, og den har vært på reparasjon sikkert seks ganger.

 

Gleder meg til neste lineup med macbook pros, da skal denne byttes ut for godt.

Lenke til kommentar

Sliter så sykt med varmeutvikling på pcn, i følge speedfan så er den på 70*C når jeg bruke google chrome og hører på musikk, 90*C når jeg ser på HD-film og over 100*C når jeg spiller spill, jeeeeeezuz. Svetter på hendene når jeg bruker den... I tillegg bråker den hele tiden fra vifta... Noe jeg kan gjøre? Hatt maskinen i snart tre år, og den har vært på reparasjon sikkert seks ganger.

 

Gleder meg til neste lineup med macbook pros, da skal denne byttes ut for godt.

 

Reparasjon seks ganger?! For hva da? Husk at du kan heve kjøpet hvis samme feil oppstår tre ganger.

Lenke til kommentar

Husker ikke alle feilene, men noen har skjedd to ganger. Skal vi se:

 

- Grafikkfeil 2 ganger om jeg husker rett

- Pc'n ville ikke på

-Feil med hovedkort, minst 2 ganger

 

Om jeg ringer og klager på høye temperaturer kommer de garantert ikke til å gjøre noe, å heve kjøpet sier de sikkert er uaktelt med tanke på at den snart er 3 år gammel.

Lenke til kommentar

Husker ikke alle feilene, men noen har skjedd to ganger. Skal vi se:

 

- Grafikkfeil 2 ganger om jeg husker rett

- Pc'n ville ikke på

-Feil med hovedkort, minst 2 ganger

 

Om jeg ringer og klager på høye temperaturer kommer de garantert ikke til å gjøre noe, å heve kjøpet sier de sikkert er uaktelt med tanke på at den snart er 3 år gammel.

 

"Grafikkkortet" er en del av hovedkortet. Mao du har hatt feil med hovedkortet minst 4 ganger....

Har du prøvd å resette temp. sensorene?

Lenke til kommentar

Husker ikke alle feilene, men noen har skjedd to ganger. Skal vi se:

 

- Grafikkfeil 2 ganger om jeg husker rett

- Pc'n ville ikke på

-Feil med hovedkort, minst 2 ganger

 

Om jeg ringer og klager på høye temperaturer kommer de garantert ikke til å gjøre noe, å heve kjøpet sier de sikkert er uaktelt med tanke på at den snart er 3 år gammel.

 

Ifølge reklamasjonsretten så skal en PC vare i minst 5 år. Så det at den er 3 år gammel har ingenting å si. Du får kanskje ikke en refund, men du får mest sannsynlig en ny laptop med lignende/bedre specs. Bare ring Dell å si at du er drittlei av at den går varm hele tiden og nevn hvor mange ganger alle delene har blitt byttet. Dell pleier å være ganske greie :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Om jeg ringer og klager på høye temperaturer kommer de garantert ikke til å gjøre noe, å heve kjøpet sier de sikkert er uaktelt med tanke på at den snart er 3 år gammel.

 

Skal ikke være noe problem det. Ringte fredag, mandag skal servicefolkene til dell ringe meg og avtale ett reperasjonstidspunkt.

 

I mitt tilfelle så har jeg temperatur under vanlig nettsurfing på 70-94. Gaming\Video 100\110+ og alt hakker til ville helvete.

 

Min er kjøpt 3 jan. 2008.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...