Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Og til de som foreslår at jeg gir spillet 9/10 for å stikke meg ut: For det første ville det vært ufattelig uprofesjonelt, og for det andre skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager jeg skulle hatt interesse av å gjøre det. Slik at jeg kunne bli kjeftet på av en hel gjeng GTA-tilhengere i forumet?

 

Tja, det er mange her i verden som ønsker seg ekstra oppmerksomhet, og når du som eneste anmelder i landet(av det jeg har fått med meg) mener at spillet ikke fortjener toppkarakter, må du ha regnet med at det ville "storme" litt. Og selvfølgelig må man kunne sammenligne med andre spill som har fått en 10'er, uavhengig av hvem som har anmeldt spillet. Jeg regner også med at etter denne anmeldelsen, blir det leeenge til vi får se en 10'er fra gamer.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det folk tar det fra at "Å da var det og det spillet bedre enn GTA 4".

 

Om det er samme skribent som har skrevet omtalen om GTA 4 som det er som har skrevet omtalen til Bioshock, og han gir GTA 9 mens han gir Bioshock 10, ja så synes han vel Bioshock var hakket bedre.

 

Men nå er det ikke samme anmelder som har skrevet alle de tusen omtalene dere sammenligner med og Gamer.no har ingen topphodet som dikterer hva slags karakter som blir gitt, det er opp til envær av de som anmelder spillet

 

SÅ kutt det forbanna våset med å sammenligne 20 omtaler skrevet av 20 forskjellig skribenter og skjer alle under en kam og skyld på hvor dritt Gamer.no er.

 

Er det så viktig at GTA 4 får 10/10 da? Det er et knakende godt spill men har sine små mangler og feil som trekker litt ned og det kommer og frem i omtalen. Jeg synes mye heller om omtaler som forteller om alle sidene av spillet fremfor omtaler som sier "OMG it rox!!!1" og gir det 10/10 uten å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne med anmeldelsene til andre spill som har 10/10. Det er jo bare en annen anmelders mening om et helt annet spill. Det er ikke noe som heter "da er det et bedre spill fordi det fikk 10/10". Det er altfor delte meninger om disse spillene.

Lenke til kommentar
Er det så viktig at GTA 4 får 10/10 da?

Nei det er så viktig for meg at det ikke får det, hehe. :p

 

Neida. Man kan undre seg over denne stormen. Spillet blir jo hyllet av de aller aller fleste spillanmeldere, ja faktisk av gamer.no også! Er ikke det nok? :ermm:

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Ja, men det er tal folket vil sjå. Sånn at dei kan skryte til vennane sine om at spelet fekk nettopp 10/10, perfect score.

 

Såg ein fin kommentar på gamereactor, der spelet naturleg nok fekk nettopp 10. Huskar ikkje akkurat kva som sto der men det var roughly: "Kongeanmeldelse! Veldig bra! Skal lese den no."

 

Logikken er altså:

 

1. Sjekk karakteren

2. Viss den stemmer med hype/håp/forventningar er anmeldelsen kjempebra

3. Kommenter kor fantastisk anmeldelsen er

4. Les konklusjonen

5. Fortell til vennane dine kor bra spelet er

6. Back opp argumentet med det magiske talet "10"

7. Les konklusjonen en gong til

8. Gjenta steg 5 og 6 til du er lei

Lenke til kommentar

Er snart 30% ute i spillet og er vel egentlig litt skuffet. Jeg hadde ikke så veldig høye forventninger til spillet før alle omtalene kom, og spillet fikk full score overalt. Da fikk jeg ganske høye forventninger. Så bra er ikke spillet! Jeg blir liksom aldri helt avhengig av å spille videre. Noe jeg ble på f.eks. Uncharted. Nei, jeg holder fortsatt en knapp på at MGS4 blir årets spill for min del. Noe jeg egentlig har gjort hele året.

 

Og det at gamer.no gir spillet 9/10 er helt greit i min bok. Det blir jo begrunnet! Skal sies at gamer.no etter min mening har vært litt raus med 9 og 10 tidligere, men denne gangen kan det jo forsvares. Vet ikke helt om jeg ville gitt spillet så bra som 9/10 enda. Kanskje 8/10?

 

Må nok spille litt mer før jeg gjør meg opp en endelig mening. Et bra spill er det definitivt, men så bra som omtalere flest skal ha det til tror jeg nok ikke det er!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Selv likte jeg GTA IV ganske godt. Og må i grunn bare si at jeg synst karakteren hadde passet uansett om det hadde blitt 9 eller 10

 

Jeg fatter ikke ikke at folk er så opphengte i tallene. Jeg vil si at et spill er bra nok når det får karakteren 9 med underteksten "Genialt". Men hvis dere som kviner om tallene faktisk hadde lest anmeldelsen så hadde dere sett hvorfor.

Om et spill får 9 eller 10 har jo ingen ting å si hvis man selv driter i spillet. Det samme gjelder hvis man selv liker det.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor gamer.no bare fjærner karakterene fulstendig. Med alt det oppstyret og alle anklagelsene (som forøvrig er tatt ut av lufta). Så skal dere i allefall ha det at dere står på, og gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
LOL.. skjønner ikke hva the fuzz is about. Er jo nestn bare GTA 3 med andre skins og finnes ikke til PC engang. Sier vel litt om hvilke mengder dette spillet er myntet på. Dessuten så er jo byen så knøtt liten i forhold til San Andreas.

 

Ja, har prøvd det og bortsett fra at den dårlige xbox grafikken svir i øynene så var det ikke noe særlig!

 

Remake fortjener ikke noe mer enn 4 / 10 !

GTA IV tar store trekk mot å bli enda mer realistisk. GTA III var bare gøyt å drepe og gjøre noen oppdrag. I GTA IV så føler man faktisk med karakterene. I tillegg har de forbedret omtrent alt av spillbarhet og interaktivitet. Samme konsept, men dette er mye mer hva GTA-serien bør være.

 

Hvis det er realisme de er ute etter, hvor har de da laget den slappeste tyngdekraften jeg har kjent? Føle med karakterene? lol? GTA skal være rå action og mulighetene til å gjøre som man vil! Gå å spill Fahrenheit du...

Lenke til kommentar
LOL.. skjønner ikke hva the fuzz is about. Er jo nestn bare GTA 3 med andre skins og finnes ikke til PC engang. Sier vel litt om hvilke mengder dette spillet er myntet på. Dessuten så er jo byen så knøtt liten i forhold til San Andreas.

 

Ja, har prøvd det og bortsett fra at den dårlige xbox grafikken svir i øynene så var det ikke noe særlig!

 

Remake fortjener ikke noe mer enn 4 / 10 !

 

Ja jøss, gta 3 med andre skins :roll: Hvordan klarer du å se for deg spillet som en remake når historien, alle karakterene og hovedpersonen er nye?

Nå var nå det en liten overdrivelse. Mens syns fortsatt det er en remake, at de ikke kan komme opp med nå bedre enn det her etter så mange år.

Lenke til kommentar
LOL.. skjønner ikke hva the fuzz is about. Er jo nestn bare GTA 3 med andre skins og finnes ikke til PC engang. Sier vel litt om hvilke mengder dette spillet er myntet på. Dessuten så er jo byen så knøtt liten i forhold til San Andreas.

 

Ja, har prøvd det og bortsett fra at den dårlige xbox grafikken svir i øynene så var det ikke noe særlig!

 

Remake fortjener ikke noe mer enn 4 / 10 !

 

GTA IV kommer til pc, men som mange andre spill nå for tiden så skal det melkes for alt det er verdt ettersom utviklerne tjener mer på å selge konsoll spill...

 

Og hvor lenge har du prøvd spillet egentlig?? 3 minutter?

Jeg kan si meg enig i at grafikken ikke er den beste jeg har sett og animasjonene kunne vært en del bedre. Og ja, den første halvtimen av spillet sugde.

 

 

Noe som irreterer er at det fortsatt litt for mange bugs i spillet og radiokanalene er skuffende dårlige.

Noe som gjorde de gamle GTA spillene så gøye var at man kunne kjøre rundt å bare kødde rundt, noe man fort blir lei av på GTA IV.

Prøvde det noen minutter helt til jeg fant ut at "dette har jeg gjort 3 ganger før". GTA 3 vice city og san andreas. Selv om historien endres litt så føler jeg fortsatt at jeg gjør det samme som i de andre spillene.

 

Når det kommer til kontrollere på konsoller så syns jeg de er like horribel å styre med alle sammen! Mister den gode spill følelsen som man har på pc. På pc får man en følelse av at man har full kontroll på hva som skjer til enhver tid. Nei spaker er FY FY!

Venter med å spille GTA IV til det kommer på PC jeg :)

Lenke til kommentar

Spillet er en forbedring i forhold til San Andreas som jeg selv mener er en 7/10.

GTA IV er ikke et dårlig spill, men må si meg enig i at dette ikke er en 10'er, sterk 9'er ja. Men langt fra perfekt. Dere kan krangle med anmelder så lenge dere vil om karakteren, men tviler på at den blir endret i ettertid.

Lenke til kommentar
Og til de som foreslår at jeg gir spillet 9/10 for å stikke meg ut: For det første ville det vært ufattelig uprofesjonelt, og for det andre skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager jeg skulle hatt interesse av å gjøre det. Slik at jeg kunne bli kjeftet på av en hel gjeng GTA-tilhengere i forumet?

Ikke bry deg om det. Å gi 9/10 viser bare at du ikke faller for hypen. GTA4 er ikke verdt en toppscore som 10 i det hele tatt. Spillet har for mange tekniske problemer og foreldet gameplay til det. Det er svært få forbedringer i GTA4 i forhold til tidligere spill. Noen av problemene står fremdeles igjen etter GTA3. Etter nå 15 timer inn i spillet, begynner jeg å miste interessen. Det er bare en person som holder spillet i live for min del, og det er Brucie.

 

9/10 er en riktig karakter. Om Rockstar ikke retter på de mange elementene som ennå står igjen etter GTA3, bør ikke neste få mer enn 8/10 (om det holder samme kvaliteten).

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg har spilit mitt GTA IV på PS3 et par dager og helt klart funnet ut at jeg ikke har tid og tålmodighet til spillet. Jeg har nok blitt for gammel.

 

Jeg selger mitt til de som bor i Oslo omegn og kan hente selv. Ikke forvent å gjøre et kupp prismessig, jeg har råd til å la det ligge i skuffen eller gå til ebgames.

Lenke til kommentar
Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Må dessverre informere deg om at du suger i spill. Dersom du ikke får til sikte/coversystemet i GTA så kan du bare gi opp med en gang. Bilkontrollen er ikke forferdelig, det er en vanesak, jeg kjører nå som en konge. Det er ingen satt standard på dette, og at GTA velger å gjøre kjøringen litt annerledes enn i andre spill gjør meg ingen verdens ting.

 

 

Enig med SteveVice her...

Hugsar første minuttene med bilkøyring, tenkte berre, herregud, dette kjem jo aldri til å gå bra.

Bilen skar ut i første sving... rett til helvete.

Oppdaga så at om man faktisk bruker bremsene og X'n (ps3) så går det jo kjempe bra.

 

Som gammal pc gamer, liker eg ikkjke spessielt analog siktig (altså ikkje autosikting). I andre spel på PS3'n får eg lyst til å stappe i Logitech G5 musa i usb porten på ps3'n og spele i veg, men det går jo ikkje!

Skytinga i GTA er genial!

 

Storkoser meg med spelet! Av meg får det 10/10, eller 100/100, av Gamer.no kan det få kva det vil for meg, klarer ikkje bry meg så hardt om karakterne skulle være feil eller ei. Spelet er det samme det om det får 9 eller 10...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...