Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, ser faktisk ikke så verst ut. Lurer på hvor godt spillet kommer til å kjøre også da. De bruker vel fortsatt GameBryo-motoren? En suppe-motor uten like virker det som, ihvertfall utfra Oblivion å dømme.

 

Det kan jeg vel ikke si meg enig i. Gamebryo er en veldig anvendelig grafikkmotor som er blitt brukt i en rekke ulike spill. Hvor godt optimalisert spiller er kommer helt an på utvikleren av spillet. Nå var ikke Oblivion så ille i mine øyne, men det kan kanskje skyldes et visst annet spill ved navn Gothic 3. Herregud!

Lenke til kommentar
Gothic 3 prøvde jeg aldri (bruker det også GameBryo), men Oblivion var det en del bugs i, samt at spillet kjørte i sirup, også på ordentlig gode maskiner. Uten at grafikken egentlig var så veldig utrolig. Håper bare at Fallout 3 blir bedre optimalisert.

 

Etter det jeg har lest så skal FO3 bruke en oppdatert/videreutviklet mottor av GameBryo.

av det Oblivion brukte.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at den kan fungere utmerket, men jeg personlig spiller aldri RPG som er i FPS, siden jeg bare hater det rett og slett. Er derfor jeg har aldri rørt Oblivion, Might & Magic osv.

 

Det tok lang tid etter release før jeg faktisk satte meg ned for å spille Oblivion, hovedsakelig på grunn av at jeg delte din skepsis. Til min overraskelse fungerte det veldig bra(langt bedre enn tredjepersonsperspektivet), og jeg lærte meg å like det godt gjennom spillets gang. At Fallout også går over til denne synsvinkelen kan være av det gode.

 

 

Jeg har også spilt de tidligere Falloutspillene, men det hindrer meg ikke fra å ha troen på Bethsoft :)

 

Word!

Lenke til kommentar

I en tråd om Fallout burde selvsagt No Mutants Allowed nevnes. Fan side som er kanskje er litt kritisk til Fallout 3, men som kan oppdatere deg på det meste om Fallout serien. Inkl. pacther og mods til Fallout 1 og 2.

http://www.nma-fallout.com/

 

Jeg er veldig skeptisk til Fallout 3. Essensen i Fallout serien er stemningen og humoren, og det skal veldig mye til å gjenskape dette...Fallout 2 var spekket fullt med populærkulturelle referanser, alt fra Monty Python til Sergio Leone, og det er slike ting jeg er redd kommer til å mangle i Fallout 3.

 

Det kommer nok til å mangle en del ja. Utviklerene av Fallout 3 har tidligere uttalt at de syntes Fallout 2 hadde for mange slike referanser og at Fallout 3 på den måten har mer felles med Fallout 1.

 

Explain more about the focus on Fallout 1, and not Fallout 2? Specifics?

Adult Content is definitely all over this game, but they wanted to get rid of some of the stuff from Fallout 2 that seemed to break the barrier (Monty Python references, etc). They feel that the second game is not serious enough, and that they are going for “feeling like an adult game, but not being cheesy about it”. Profanity has to be used correctly, it has to be used right and feel like it fits where it is. (ref)

Kilde: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=37329

Lenke til kommentar
I en tråd om Fallout burde selvsagt No Mutants Allowed nevnes. Fan side som er kanskje er litt kritisk til Fallout 3, men som kan oppdatere deg på det meste om Fallout serien. Inkl. pacther og mods til Fallout 1 og 2.

http://www.nma-fallout.com/

 

Med "litt kritiske" regner jeg med at du mener "forutinntatte, trangsynte Bethesda-hatere med et skremmende religiøst forhold til Fallout 1 og 2".

Lenke til kommentar
Hmm, ser faktisk ikke så verst ut. Lurer på hvor godt spillet kommer til å kjøre også da. De bruker vel fortsatt GameBryo-motoren? En suppe-motor uten like virker det som, ihvertfall utfra Oblivion å dømme.

Synes oblivion kjørte bra jeg :) , var heller ikke så mye bugs som alle skal ha det til (kan hende det var jeg som var heldig), men hadde et par stk som var veldig irriterende. Synes også spillet var ganske godt optimalisert, kjørte i hvert fall det fint på min PC (AMD Sempron 3000+ 1,81 GHz, 1 GB DDR RAM, 6600 GT) :) .

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
I saw a mudcrab today. Nasty little creatures.

 

More like: I saw a mutant today. Nasty little creatures.

 

 

 

 

Leste en plass at de bruker samme systemet for convoer også, men har ikke kilde siden dette ikke var en offisiell side. Så jeg håper det ikke er sant.

Lenke til kommentar
I saw a mudcrab today. Nasty little creatures.

 

More like: I saw a mutant today. Nasty little creatures.

 

If you're looking for a job, you should try the BROTHERHOOD OF STEEL, I heard they were always looking for new recruits!

 

By the enclave, by the enclave, by the enclave! If it isn't the esteemed VAULT DWELLER

 

osv.osv.osv.

 

 

Leste en plass at de bruker samme systemet for convoer også, men har ikke kilde siden dette ikke var en offisiell side. Så jeg håper det ikke er sant.

 

 

Sorry for dobbel post, skjedde noe med redigeringen =S

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig at Bethesda klarer å gjennskape fallout magien. Skulle vi ende opp med "Oblivion with guns" så blir jeg skuffet. Ikke at Oblivion var et kjempedårlig spill, men det kan ikke måle seg med de gode gamle rpg-ene (det er vel strengt talt veldig få nyere rpg-er som kan det :)).

Endret av Chiasm
Lenke til kommentar

Hva med om vi venter til spillet faktisk er ute før det dømmes nedenom og hjem eller hva? ...

 

Det er ikke det nøyaktig samme spillet for F1 og F2, men det kunne det uansett ikke vært eller hadde det neppe solgt. Ting må nødvendigvis utvikle seg sammen med teknologien. Noen kommer til å hate Fallout 3 uansett hvordan det blir nettop fordi det ikke er et speilbilde av de to forgjengerene.

 

Av alt jeg har hørt og lest fra alle som har hatt hand-on erfaring med spillet så er det tydeligvis ganske gøy. De som forventer historiens verdens beste RPG kommer alltid til å skuffet. For meg holder det om det er interessant å spille. Jeg tror at erfaringen fra Oblivion kommer til å komme veldig godt med i Fallout3, og settingen hjelper endel med å rette på akkurat de tingene som mange så på som de største problemene i Oblivion (færre, mer unike NPCer, flere quests som føles mer håndlagde)

 

Forøvrig er det litt latterlig med hvor "hipt" det er blitt å hate Oblivion. Ja, spillet hadde mange svake sider, men det hadde da vitterlig mange sterke sider også. Å kalle det for dritt blir bare grunnløs hating.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...