Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

lurer på om det er noen som har fått svar fra søknaden til luftforsvarets flygerskole, har selv ikke fått svar enda :hrm:
Dere har ikke fått de ekstra skjemaene engang? Søkte dere en stund etter den originale søknadsfristen, altså nærmere 20. desember er det vel ikke så rart. :hmm: Tok vel 2-3 uker før jeg fikk noe.

 

jeg søkte noen dager etter søknaden var lagt ut :/

 

Jeg fikk vel de ekstra skjemaene etter et par uker. Har ikke fått noe endelig svar på søknaden enda, men det kommer sikkert litt lenger ut i januar. De trenger nok litt tid på å gå igjennom alle søknadene før de sender ut svar.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurer på om det er noen som har fått svar fra søknaden til luftforsvarets flygerskole, har selv ikke fått svar enda :hrm:
Dere har ikke fått de ekstra skjemaene engang? Søkte dere en stund etter den originale søknadsfristen, altså nærmere 20. desember er det vel ikke så rart. :hmm: Tok vel 2-3 uker før jeg fikk noe.

 

jeg søkte noen dager etter søknaden var lagt ut :/

 

Jeg fikk vel de ekstra skjemaene etter et par uker. Har ikke fått noe endelig svar på søknaden enda, men det kommer sikkert litt lenger ut i januar. De trenger nok litt tid på å gå igjennom alle søknadene før de sender ut svar.

 

jeg har ikke fått det extra skjemaet enda heller,..

Lenke til kommentar
Luftforsvaret opererer fra: Bodø, Ørland, Andøya, Rygge, Bardufoss, Sola og Gardermoen. Om jeg ikke har telt feil er det 7 steder.

 

Norwegian f. eks. Flyr fra Oslo, Bergen, Stavanger, Rygge og Trondheim.

 

 

Ok, 7 steder da.

Det er jo gøy når det er en del tusen land i verden :)

Også er du vel nødt til å gå ut i krig hvis det bryter ut i Norge?

Lenke til kommentar

TheIdanator: Bryter det ut krig i Norge, så må mannfolka ut i krig uansett, og hvis du leser litt krigsberetninger fra tidligere kriger så har stort sett soldatene det bedre enn sivilbefolkningen. Er for øvrig ikke "en del tusen land i verden", men 192 + vatikanstaten. De fleste av disse vil du ikke bo i, og som offiser i luftforsvaret kan du jobbe i så godt som alle NATO-land.

Lenke til kommentar
TheIdanator: Bryter det ut krig i Norge, så må mannfolka ut i krig uansett, og hvis du leser litt krigsberetninger fra tidligere kriger så har stort sett soldatene det bedre enn sivilbefolkningen. Er for øvrig ikke "en del tusen land i verden", men 192 + vatikanstaten. De fleste av disse vil du ikke bo i, og som offiser i luftforsvaret kan du jobbe i så godt som alle NATO-land.

 

Jadajada... men alikevel så er det lenge å jobbe for forsvaret i 15 år for å slippe å betale 600.000,- :!:

 

Tenkte på det senere :!: mente byer :blush:

 

Dessuten, det er rimelig kjipt hvis du plutselig ombestemmer deg :D:ph34r:

Lenke til kommentar
TheIdanator: Bryter det ut krig i Norge, så må mannfolka ut i krig uansett, og hvis du leser litt krigsberetninger fra tidligere kriger så har stort sett soldatene det bedre enn sivilbefolkningen. Er for øvrig ikke "en del tusen land i verden", men 192 + vatikanstaten. De fleste av disse vil du ikke bo i, og som offiser i luftforsvaret kan du jobbe i så godt som alle NATO-land.

 

Jadajada... men alikevel så er det lenge å jobbe for forsvaret i 15 år for å slippe å betale 600.000,- :!:

 

Tenkte på det senere :!: mente byer :blush:

 

Dessuten, det er rimelig kjipt hvis du plutselig ombestemmer deg :D:ph34r:

Hvis du vil jobbe i forsvaret tar du utdanningen din der, og hvis du ikke har så lyst til det så betaler du.

Jeg mener det er best å ta i Forsvaret, for da får du lønn og ingen studielån. Men hvis du ikke har så veldig lyst til å jobbe i forsvaret i 12 år, da hadde ikke jeg brydd meg om å søke en gang.

Og 600 000 for 12 år frihet.. Du får jo fly i forsvaret også bare der er det billigere utdanning, og når du er ferdig med de 12 år kan du jo slutte og da er det kanskje lettere å få jobb siden du har så mange timer i fly/heli.

Lenke til kommentar

US4: De som tar utdanningen i forsvaret fordi det "lønner seg" angrer stort sett. Hvis du skal ta en utdanning i forsvaret, så må det være fordi du har lyst til å jobbe der, ikke fordi det ser bra ut på en sivil CV. Hvis målet er å bli trafikkflyver, så styrer du unna forsvaret. Hvis målet er å bli jagerpilot, eller en militær karriere, så tar du utdanninga di der.

Lenke til kommentar
US4: De som tar utdanningen i forsvaret fordi det "lønner seg" angrer stort sett. Hvis du skal ta en utdanning i forsvaret, så må det være fordi du har lyst til å jobbe der, ikke fordi det ser bra ut på en sivil CV. Hvis målet er å bli trafikkflyver, så styrer du unna forsvaret. Hvis målet er å bli jagerpilot, eller en militær karriere, så tar du utdanninga di der.

Ja jeg vet jo det, sier ikke at du skal velge forsvaret fordi det ser bra ut, men det er jo ikke vits i å velge forsvaret som utdanning hvis du vet at du kommer til å angre.

Lenke til kommentar

Ikke la diskusjonen skli ut da..

 

Flygerskolen til forsvaret er for folk som vil bli militær flyger. Hvis det ikke er målet ditt, så tviler jeg på at du kommer inn der engang.

Ja, det er mange flygere i forsvaret som går over til ruteflyging senere, men det er fordi de er lei av å være bundet til en plass, eller vil gjøre noe annet etter mange år i forsvaret.

 

Noen som har fått svar på søknaden? Jeg har ikke fått enda (sendte inn ekstrapappirene jeg mottok midt i desember). Lurer på når fase 1 dagen blir i Trondheim. Skal bestille sydentur :p Får vel ringe de i morgen å høre om det er fastsatt en dato :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...