Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbil under 70.000


M4ds

Anbefalte innlegg

Enig, noe skurrer fælt når Opel Calibra og Hyundai Coupe blir nevnt i samme setning som "sportsbil".

 

 

Opel Calibra er 90-tallets Ascona.

 

 

Så Nissan skyline, bmw m3 osv er ikke sportsbiler? Cruse biler det da eller? Jeg har aldri sett for meg en trøtt mr2 som en sporstbil, heller mer en konebil. Da tenker jeg på de nye modellene. Cab = konebil

 

Du kan på ingen måte sammenligne Calibra med Skyline og M3. Videre er det tullete å påstå at cabriolet = konebil.

 

Det eneste du lirer av deg er masse dritt om Opel Calibra.. hvorfor?

 

Etter å ha lest mange av innleggene dine på dette forumet virker det som du lett havner i krangel.

 

Kan du bare ikke beskrive hvorfor Calibra vil være et dårlig valg for trådstarter?

 

Er ikke Opel Calibra en sportslig bil?

Å sammenligne Calibra med skyline og M3 går ikke... nei du har rett. En grei calibra ligger på rundt 50 000-60 000, en skyline ligger på 300 000 ? og en Orginal M3 koster over 200 000.

Hvordan skal du sammenligne biler som ligger så forskjellig i pris?

 

Ettersom at trådstarter ønsker en bil i 70 000kroners området, er det jo ikke hensiktsmessig å bringe inn skyline og m3 i diskusjonen...

 

"Masse drit om Calibra"? Nå må du kutte ut. Jeg har skrevet to ting om Calibra, og ingen av de er "drit".

 

Videre er det på ingen måte jeg som drar inn sammenlignene, det er jeg som nevner at de IKKE kan sammenlignes. Skjønner du forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det plutslig masse missforståelser ute å går. Jeg mente da ikke å sammenligne m3 med calibra uten noe annet enn at begge er coupe typer. Grunnen til at jeg i det hele tatt dro inn m3 er fordi at jeg som mange andre karaktiserer den som en sportsbil. Og m3 er en coupe ikke en 2 seters cab. Samme som calibra, en COUPE ! Og grunnen til at jeg valgte å ta inn m3 er rett og slett fordi en viss en mente det skurret når en coupe ble tatt inn i tråden.

Utover det sammenligner jeg ikke de noe nærmere.

 

Men er det bare jeg som har missforstått? Spurte ikke eier av topic om eksempler? Hvorfor blir det da kommentert om andre biler? Dette er vel ikke en diskusjonstråd, når ble den det? Jeg skrev bare calibra pga at JEG syns den er sportslig og liker den. Jeg spurte ikke om andres meninger, og hva er vitsen med å i klage på calibra når du ikke selv har noen eksempler å komme med?

 

Foreslår at vi lar han som har topicen vurdere om hva han syns om hver enkelt bil og ikke dere alle andre som har en trang til å klage uten noen form for mening. Og det er mange fine calibrar til en pris for 70k.

 

Og du Magnus PI. Hvorfor synke så laangt ned i grøten at du skal begynne å snakke så mye svada? Tar eksempler fra den kommentaren din der du henviser til meg at han burde snakke med meg når det gjaldt den forsikringssaken? Hva hjelper det han som skal kjøpe bil i dette tilfelle? Og som jeg har sagt så mange ganger før, hva du selv mener om utseende til de forskjellige calibraene om at det er stygg styling osv. Kanskje kjøper liker det? Hva vet du om han, kjenner du han? Nei det er din smak og det er ikke noe relevant i det hele tatt hva du utseende messig syns om div biler.

 

Men kanskje kjøper har kjøpt seg en bil nå, han har jo ikke vært aktiv her på en stund :)

Lenke til kommentar
Og du Magnus PI. Hvorfor synke så laangt ned i grøten at du skal begynne å snakke så mye svada? Tar eksempler fra den kommentaren din der du henviser til meg at han burde snakke med meg når det gjaldt den forsikringssaken?

 

Grunnen til at jeg dro inn forsikring var at du tok det opp. Du hevdet at Calibra var en sportsbil fordi du måtte innom tre forskjellige selskaper før du fant noen som ville forsikre den med nettopp den begrunnelse at det var en "sportsbil". Deretter sa Vargaz at forsikring var billig på disse bilene, og at det strengt tatt ikke var noe problem å ordne dette. En litt merkelig motsetning.

 

For øvrig syns jeg det er på sin plass å si at det krever en helt spesiell smak for å like de eksemplene på styling som er vist ovenfor. Med tanke på hvor mange andre som sier det de mener om utseendet til diverse biler her inne så ser jeg ikke noe problem i å flagge min mening heller.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg sterkt å tvile på dine evner når det kommer til tolkning. Hvor finner du svart på hvit at jeg sa at jeg hevdet? Jeg sa bare det jeg fikk fortalt av det ene forsirkingsselskapet. Å jeg nevnte ikke noen ting om at det var dyrt, å at det var et problem. Men videre sa Vargaz at han forsikret den på sin far, ja da er problemet ute av verden. Men jeg forsikret den på meg selv for å bygge opp bonus (noe jeg ikke angrer på den dag i dag). Så nei einstein, motsetningen er langt i fra merkelig om du går litt dypere i "drøftingen" din.

 

Flagg din mening om utseende til div biler du. Men nå kan enhver bil bli stygg med jalla styling. De bildene han kom med er jo av de styggeste av de styggeste. Se på den siste bilen, er kanskje jalla det også?

 

Men for all del, del dine meninger. Det er jo så fryktlig interessant lesning for mads7 og du svarer jo fult og helt på spørsmålene hans :)

Lenke til kommentar

Du skrev at du var innom tre selskap og at Calibraen var merket som sportsbil. Ingen steder i det opprinnelige utsagnet står det noe som helst om det bare var Sparebank 1 som sa dette. Poenget mitt er at det er noe søkt å beskylde meg for å være dårlig til å "tolke og drøfte" når uklarheten ligger i dine påstander.

Lenke til kommentar

Det tar du feil. Du bruker ord som hevder, og at motsetningen var merklige. Det ved at jeg nevnte at det var det ENE var en liten skrivefeil. Og det tar jeg på min egen kappe. Beklager så meget at jeg skrev feil :) Men likevel har jeg gode grunner til å tro at dine evner til å tolke og drøfte er minimale. Det skal jeg spesifesere for deg meget nøye slik at du ikke misstolker ting galt som du har en liten evne til å gjøre. For det første har du INGEN grunner til å ta en beslutning på at motsetningen på å forsikre en calibra er merkelige med hensyn til den lille infoen du fikk beskrevet. Og ikke kom å fortell meg at jeg ikke har grunnlag til å gi en konklusjon på dine evner, fordi det har du selv klart å ytre frem med måten du skriver på.

 

Unnskyld at jeg spør men har du noen gang forsikret en bil før? Jeg må bare spørre fordi som du da tydligvis ikke var klar over er at det er mange punkter som gjelder når man skal forsikre en bil. Som nevnt tidligere har det mye med alder, tidligere bonuser, hva slags bil det er etc. Og det var bare en liten del. Jeg forsikret calibran på meg selv. Bare det sier seg selv er vanskelig for en ung gutt på 18 år. Han forsikret den gjennom sin far. Selvfølgelig er prosedyrene annerledes da. Men beklager å måtte skuffe deg. Denne diskusjonen er over for min del. Noen må jo være mann nok med store nok baller til å få en ende på denne latterlige diskusjonen. Gutten spør etter biler, ikke dine evner til det ene og det andre. Ha fremdeles en fin dag mister PI ;)

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar

Altså, angående calibra.

 

1; Utseendet faller ikke i smak hos meg (men det er selvfølgelig opp til hver og en), men motorene høres helt ok ut. De er nokså ordinære for å være ærlig.

2; Driftsikkerhet? En bekjent av meg måtte skrape sin etter at understellet hans datt av. Ikke at han kjørte som en enke på 98 år heller, det skal sies.

3; Kjøreegenskapene virker faktisk ganske gode, de ligger visst nokså godt på veien etter hva jeg har merket (blei kjørt i fylla, er begrenset hvor mye jeg husker).

 

Alt i alt, en helt grei bil, men skjønner ikke hvorfor calibra og sportsbil blir satt sammen i samme setning her. Du får en grei BMW 323/325 eller en Golf VR6 til samme prisen. Da får du også en bil som går bedre (fact) og ser bedre ut (personlig mening). Ikke forvent at bilene er 140% strøkne til den prisen, men så er det knapt eksemplarer av calibraer i hele norge som kan legges under den kategorien også.

 

(Før dere flamer meg ihjel, jeg mener absolutt ikke at sekserne er sportsbiler heller, men de er iallefall mer sportslige)

Lenke til kommentar

Grunnen til at calibra blir nevnt i denne settingen er rett og slett fordi gutten som har topicen selv nevnte Hunday coupe. Er den noe mer sportslig? Derfor ble calibra nevnt som er på lik linje med den. Men det jeg ikke helt forstår, toyota celica er da heller ikke noe mer sportslig enn hunday, calibra osv. Jeg har mye negativt å si om den men det blir heller feil å nevne her.

Lenke til kommentar

Nei, Vargaz. Det er den ikke.

 

A sports car is a term used to describe a class of automobile. The exact definition varies, but generally it is used to refer to a low to ground, light weight vehicle with a powerful engine.

 

Most vehicles referred to as sports cars are rear-wheel drive, have two seats, two doors, and are designed for more precise handling, acceleration, and aesthetics.

A sports car's dominant considerations can be superior road handling, braking, maneuverability, low weight, and high power, rather than passenger space, comfort, and fuel economy.

 

Calibra har ingen av delene. :)

Lenke til kommentar

Tee - Zee: Mange av de andre nevnte bilene passer heller ikke alt det som står der. Å JO calibra passer inn i noen av de punktene. Men hvor fant du dette? Jeg å kunne skrivd noe jalla greier på engelsk om hva som karaktiserer en sporsbil og ikke. Det er jo han random duden sin mening det der. OG som det blir nevnt i utsagnet: The exact definition varies, but generally it is used to refe. Så ja, er ingen 100% klare regler om hva som skiller en sporsbil til en annen bil osv.

 

Litt artig egentlig, dette har jo gått over fra eksempler til diskusjon av biler hah ;D Morsomt !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...